4 min. čítanie

Nezabúdajme na seniorov. Online nákupom sa venujú čoraz častejšie

Hovorí sa, že všetko zlé je na niečo dobré. Na jednej strane lockdowny odstrihli seniorov od spoločenského a rodinného života, na strane druhej táto situácia tak trochu pritlačila striebornú generáciu objaviť čaro technológií. Spojiť sa s rodinou a vnúčatami online a byť s nimi v akom takom kontakte. Nasledovalo objavenie sociálnych sietí a online nákupov. Starší používatelia internetu sú čoraz uvedomelejšou a aktívnejšou skupinou, pokiaľ ide o správanie na internete. 

Nezabúdajme na seniorov. Online nákupom sa venujú čoraz častejšie

Závery najnovšieho prieskumu “Silvers generation in e-commerce”

Nadácia Women in e-Business Foundation uskutočnila prieskum medzi seniormi (ľuďmi nad 60 rokov), aby zistila viac o skúsenostiach zrelej generácie spotrebiteľov s nakupovaním online. Ukazuje sa, že dnešní seniori sú generáciou, ktorá si čoraz viac uvedomuje možnosti, ktoré ponúka elektronický obchod. Až 86 % opýtaných seniorov využíva internet denne, ba čo viac – 65 % nakupuje online aspoň raz mesačne.

Zo správy tiež vyplýva, že seniori budú v budúcnosti viac nakupovať online. Viac ako polovica respondentov deklarovala svoj zámer nakupovať online častejšie v porovnaní s poslednými 6 mesiacmi. Dnešní seniori sú technologicky oveľa vyspelejší, než si myslíme. 

Bezpečnosť na prvom mieste

Pre seniorov je pri nakupovaní online najdôležitejším faktorom bezpečnosť platieb. Veľmi dôležitý je aj grafický dizajn, t. j. jasné popisy a prehľadné fotografie. Okrem toho musí byť webová stránka, ktorú používajú seniori, intuitívna na používanie a musí sa na nej dať ľahko nájsť hľadaný produkt. V prípade seniorov je dôležitá aj cena výrobku a možnosť bezplatného doručenia, t. j. všetko, čo pomáha znížiť náklady na nákup. Možnosti nákupu na splátky alebo “buy now, pay later” sú oveľa obľúbenejšie u mladších vekových skupín a pre staršiu generáciu nie sú tak dôležité.

“Z nášho prieskumu jasne vyplýva, že niektoré oblasti sú pre seniorov mimoriadne dôležité. Webová stránka internetového obchodu musí byť v prvom rade bezpečná, ale aj veľmi dobre čitateľná. Jednoduché vyhľadávanie produktov, čitateľnosť popisov produktov alebo veľké a prehľadné fotografie produktov sú faktory, ktoré majú pre zrelú generáciu 60-ročných mimoriadny význam,” zdôrazňuje Dorota Bachmanová, spoluzakladateľka Nadácie e-Businesswomen.

zdroj: Depositphotos.com

Seniori nakupujú samostatne

Väčšina dnešných seniorov nakupuje online samostatne (82 %). Ostatným zvyčajne pomáha niekto z ich najbližšieho okolia. Zaujímavé je, že seniori sú aktívni nielen v elektronickom obchode, ale aj v iných oblastiach – 58 % opýtaných ľudí starších ako 60 rokov využíva internet na elektronické bankovníctvo. Pokiaľ ide o preferovanú formu kontaktu s internetovým obchodom, ľudia vo veku 60+ najčastejšie uvádzajú e-mail (39 %), ale telefonický kontakt je stále pomerne vysoký – a to až 32 %.

Výsledky štúdie potvrdzujú nový fenomén “digitálnych seniorov”. Ide o dôležitú sociálnu skupinu, ktorej by sa mali venovať stratégie rozvoja spoločností, najmä tých, ktoré pôsobia v odvetví elektronického obchodu. Zo správy vyplýva, že hoci seniori majú o internet veľký záujem a sú na ňom aktívni, stále potrebujú v tejto oblasti podporu. Viac ako tretina seniorov by sa chcela dozvedieť viac o tom, ako inštalovať užitočné programy. Na druhej strane 26 % ľudí uvádza potrebu zvýšiť kompetencie v oblasti objednávania sa k lekárovi prostredníctvom internetu.

Investujte do vzdelávania vašich zákazníkov

V prevažnej miere využívajú internet na dennej báze, nakupujú online a používajú moderné digitálne platby. Potrebujú však znalosti a vzdelanie o nových digitálnych nástrojoch. Pomôžte seniorom nakupovať bezpečne, naučte ich ako rozpoznať a ako sa vyhnúť   podvodným praktikám. Získate si tým ďalších zákazníkov a ekonomicky stabilnejšiu skupinu ako je generácie Z. To sú závery najnovšej správy nadácie Women in e-Business Foundation “Silvers generation in e-commerce”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok