2 min. čítanie

Neúspešný úpis akcií má následky. Pilulka prepúšťa

Pilulka má za sebou druhé kolo úpisu akcií. To nedopadlo vôbec dobre a spoločnosť teraz prichádza s konsolidačnými opatreniami. Ročne plánuje ušetriť 100 miliónov Kč.

Neúspešný úpis akcií má následky. Pilulka prepúšťa
Zdroj: Depositphotos

Od investorov získali tretinu očakávanej sumy

Pilulka tento mesiac upísala druhú sériu cenných papierov na pražskej burze. Od investorov získala 67 miliónov Kč (2,8 mil. eur), pričom pôvodne skupina lekární plánovala trojnásobnú sumu. Vzhľadom na to musela upraviť svoje strategické plány a teraz predstavila významný konsolidačný balíček, ktorý zhodou okolností načasovala na desiate výročie svojho pôsobenia na trhu. Plánuje znížiť ročné náklady o takmer 100 miliónov Kč (4,2 mil. eur).

„Začali sme transformáciu celej spoločnosti. V najbližších týždňoch plánujeme medzinárodne zlúčenie a zúženie jednotlivých tímov vo viacerých krajinách. Zmienené kroky sa dotknú veľkej časti zamestnancov a 50 pracovníkov v centrálach v Prahe, Bratislave a Bukurešti ukončí pracovný pomer. Reorganizácia v riadení a prevádzke bude mať pozitívny vplyv na náklady spoločnosti vo výške niekoľkých miliónov korún mesačne,“ hovorí Petr Kasa, spoluzakladateľ a člen predstavenstva spoločnosti Pilulka.

Medzi hlavné kroky patrí zlúčenie rôznych oddelení v rámci skupiny do jednej medzinárodnej štruktúry. Pilulka pôsobí na piatich trhoch – okrem Českej republiky a Slovenska od druhej polovice minulého roka aj v Maďarsku a Rakúsku. Spoločnosť pôsobí už štyri roky aj v Rumunsku, kde je stále stratová. Jedným z konsolidačných krokov je stiahnutie sa z tohto trhu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Pilulka odchádza z Rumunska

Krokom súvisiacim so zrušením rumunských prevádzok je prepustenie zamestnancov v Bukurešti. K ďalšiemu znižovaniu počtu členov tímu však dochádza v Prahe a Bratislave, kde sa podľa Pilulku znižuje počet členov tímu približne o 35 %. Spoločnosť zdôrazňuje, že ide o zamestnancov centrály a „rozhodne nie“ o farmaceutov a skladníkov.

„Na našej ambícii modernizovať lekárenský trh sa nič nezmenilo. Všetky kroky sú podnikané tak, aby neovplyvnili rast predaja a ziskovosť. Očakávame, že rok 2023 bude najúspešnejším rokom v histórii Pilulky, čo naznačuje aj prvý polrok, kedy skončíme približne o šesť percent nad minuloročnými tržbami s optimistickým výhľadom na druhý polrok,“ dodáva Martin Kasa.

Podľa konsolidovaných finančných výsledkov za minulý rok dosiahla Pilulka tržby vo výške 2,465 miliardy Kč s medziročným nárastom o šesť percent. Čistá strata sa vlani zvýšila z 26 miliónov Kč na 65 miliónov Kč. EBITDA (zisk pred úrokmi, zdanením a odpismi) dosiahol vlani zápornú hodnotu 800 tisíc Kč.

Credit: CC.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein