2 min. čítanie

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

V období od 1. októbra do 30. novembra, vrátane obdobia Black Friday, klesol predaj nemeckých internetových obchodov o 16,8 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021. Stalo sa tak prvýkrát od roku 2014, kedy sa s meraním začalo.

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

Mesiace október a november patria v ecommerce medzi najdôležitejšie. Počas týchto mesiacov predajcovia zaznamenávajú vyššie tržby, pretože spotrebitelia začínajú s vianočnými nákupmi. Štúdia nemeckého spolkového združenia pre elektronický obchod Bevh však tento rok prináša nepriaznivé výsledky.

Módny priemysel vykazuje najväčšiu stratu

V porovnaní s rokom 2021 klesol v októbri a novembri tohto roka obrat módneho priemyslu o 28,1 percenta. Tržby sa dostali na úroveň z roku  2019 (nárast o 0,2 %). Podľa odborníkov to naznačuje, že maloobchodní predajcovia majú problém presadiť zvýšenie cien.

Potraviny, drogéria a potreby pre domáce zvieratá môžu v tomto roku dosiahnuť rast tržieb.

Ostatné kategórie sú stabilnejšie. Potraviny, drogéria a chovateľské potreby môžu v tomto roku ešte dosiahnuť rast v porovnaní s rokom 2021 ako celok. Tržby za tovar pre domácnosť a spotrebiče dosiahli stabilné tržby s nárastom o 2,9 %. Nábytok, svietidlá a dekoratívne predmety zaznamenali pokles o 9,1 % a bytový textil pokles o 5,8 %.

Vianočné tržby to nezachránia

“Akékoľvek nádeje týkajúce sa vianočného boomu sa nemôžu naplniť,” povedal Martin Groß-Albenhausen, zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Bevh. “Odvetvie elektronického obchodu nevie ovplyvniť všeobecný pokles dopytu. Prepadá sa najmä kategória módy a spotrebnej elektroniky, hoci tie zvyčajne patria medzi najsilnejšie kategórie počas Cyber Week a Black Friday.”

Týždenný podcast UPdate

Zarážajúcim zistením v prieskume je silný pokles tržieb predajcov s multichannel stratégiou. V porovnaní s októbrom a novembrom 2021 sa ich online predaj znížil o 29,5 %. “Z rastu v roku 2020 ani 2021 nedokázali nič zachrániť a dokonca v porovnaní s úrovňou v roku 2019 stratili 11,9 %.”

Bevh sa obrátila aj na svojich členov. Tí zastupujú takmer 90 % obratu v nemeckom b2c biznise. Veľká väčšina (74,3 percenta) si myslí, že najväčšou záťažou pre ich podnikanie je v súčasnosti neistota spotrebiteľov. Na druhom mieste sú rast obstarávacích nákladov (64,3 percenta), za ktorými nasledujú vyššie náklady na balenie a logistiku (50 percent).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+