2 min. čítanie

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

V období od 1. októbra do 30. novembra, vrátane obdobia Black Friday, klesol predaj nemeckých internetových obchodov o 16,8 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021. Stalo sa tak prvýkrát od roku 2014, kedy sa s meraním začalo.

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

Mesiace október a november patria v ecommerce medzi najdôležitejšie. Počas týchto mesiacov predajcovia zaznamenávajú vyššie tržby, pretože spotrebitelia začínajú s vianočnými nákupmi. Štúdia nemeckého spolkového združenia pre elektronický obchod Bevh však tento rok prináša nepriaznivé výsledky.

Módny priemysel vykazuje najväčšiu stratu

V porovnaní s rokom 2021 klesol v októbri a novembri tohto roka obrat módneho priemyslu o 28,1 percenta. Tržby sa dostali na úroveň z roku  2019 (nárast o 0,2 %). Podľa odborníkov to naznačuje, že maloobchodní predajcovia majú problém presadiť zvýšenie cien.

Potraviny, drogéria a potreby pre domáce zvieratá môžu v tomto roku dosiahnuť rast tržieb.

Ostatné kategórie sú stabilnejšie. Potraviny, drogéria a chovateľské potreby môžu v tomto roku ešte dosiahnuť rast v porovnaní s rokom 2021 ako celok. Tržby za tovar pre domácnosť a spotrebiče dosiahli stabilné tržby s nárastom o 2,9 %. Nábytok, svietidlá a dekoratívne predmety zaznamenali pokles o 9,1 % a bytový textil pokles o 5,8 %.

Vianočné tržby to nezachránia

“Akékoľvek nádeje týkajúce sa vianočného boomu sa nemôžu naplniť,” povedal Martin Groß-Albenhausen, zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Bevh. “Odvetvie elektronického obchodu nevie ovplyvniť všeobecný pokles dopytu. Prepadá sa najmä kategória módy a spotrebnej elektroniky, hoci tie zvyčajne patria medzi najsilnejšie kategórie počas Cyber Week a Black Friday.”

Týždenný podcast UPdate

Zarážajúcim zistením v prieskume je silný pokles tržieb predajcov s multichannel stratégiou. V porovnaní s októbrom a novembrom 2021 sa ich online predaj znížil o 29,5 %. “Z rastu v roku 2020 ani 2021 nedokázali nič zachrániť a dokonca v porovnaní s úrovňou v roku 2019 stratili 11,9 %.”

Bevh sa obrátila aj na svojich členov. Tí zastupujú takmer 90 % obratu v nemeckom b2c biznise. Veľká väčšina (74,3 percenta) si myslí, že najväčšou záťažou pre ich podnikanie je v súčasnosti neistota spotrebiteľov. Na druhom mieste sú rast obstarávacích nákladov (64,3 percenta), za ktorými nasledujú vyššie náklady na balenie a logistiku (50 percent).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+