2 min. čítanie

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

V období od 1. októbra do 30. novembra, vrátane obdobia Black Friday, klesol predaj nemeckých internetových obchodov o 16,8 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021. Stalo sa tak prvýkrát od roku 2014, kedy sa s meraním začalo.

Nemecký ecommerce hlási pokles predaja. Zlé správy pre multichannel

Mesiace október a november patria v ecommerce medzi najdôležitejšie. Počas týchto mesiacov predajcovia zaznamenávajú vyššie tržby, pretože spotrebitelia začínajú s vianočnými nákupmi. Štúdia nemeckého spolkového združenia pre elektronický obchod Bevh však tento rok prináša nepriaznivé výsledky.

Módny priemysel vykazuje najväčšiu stratu

V porovnaní s rokom 2021 klesol v októbri a novembri tohto roka obrat módneho priemyslu o 28,1 percenta. Tržby sa dostali na úroveň z roku  2019 (nárast o 0,2 %). Podľa odborníkov to naznačuje, že maloobchodní predajcovia majú problém presadiť zvýšenie cien.

Potraviny, drogéria a potreby pre domáce zvieratá môžu v tomto roku dosiahnuť rast tržieb.

Ostatné kategórie sú stabilnejšie. Potraviny, drogéria a chovateľské potreby môžu v tomto roku ešte dosiahnuť rast v porovnaní s rokom 2021 ako celok. Tržby za tovar pre domácnosť a spotrebiče dosiahli stabilné tržby s nárastom o 2,9 %. Nábytok, svietidlá a dekoratívne predmety zaznamenali pokles o 9,1 % a bytový textil pokles o 5,8 %.

Vianočné tržby to nezachránia

„Akékoľvek nádeje týkajúce sa vianočného boomu sa nemôžu naplniť,“ povedal Martin Groß-Albenhausen, zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Bevh. „Odvetvie elektronického obchodu nevie ovplyvniť všeobecný pokles dopytu. Prepadá sa najmä kategória módy a spotrebnej elektroniky, hoci tie zvyčajne patria medzi najsilnejšie kategórie počas Cyber Week a Black Friday.“

Týždenný podcast UPdate

Zarážajúcim zistením v prieskume je silný pokles tržieb predajcov s multichannel stratégiou. V porovnaní s októbrom a novembrom 2021 sa ich online predaj znížil o 29,5 %. „Z rastu v roku 2020 ani 2021 nedokázali nič zachrániť a dokonca v porovnaní s úrovňou v roku 2019 stratili 11,9 %.“

Bevh sa obrátila aj na svojich členov. Tí zastupujú takmer 90 % obratu v nemeckom b2c biznise. Veľká väčšina (74,3 percenta) si myslí, že najväčšou záťažou pre ich podnikanie je v súčasnosti neistota spotrebiteľov. Na druhom mieste sú rast obstarávacích nákladov (64,3 percenta), za ktorými nasledujú vyššie náklady na balenie a logistiku (50 percent).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe