Zaujíma ma
11. mája 2022
11. mája 2022

Nemecký e-commerce hlási výsledky za prvý kvartál. Predaj módy stagnuje, rastie predaj liekov

2 min čítanie

Od začiatku vojny na Ukrajine klesol predaj online módy o 9 %. Segment domácich potrieb a interiérového dizajnu, ktorý sa považuje za dlhodobo stabilný, zaznamenal mierny pokles. V porovnaní s rokom 2021 však online predaje za prvý štvrťrok vzrástli o 8 %.

Prinášame niektoré z nových štvrťročných údajov nemeckého spolkového združenia pre elektronický obchod Bevh. Hoci celkovo online predaj medziročne vzrástol o viac ako 8 percent, rôzne segmenty zaznamenali stagnáciu. Medzníkom má byť začiatok rusko-ukrajinskej vojny – 24. február. 

Vojna ako deliaca čiara po dobrom začiatku roka

Nemeckí spotrebitelia sa zdajú byť váhavejší. Od januára do konca februára sa online predaj oblečenia a obuvi zvýšil o 10 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka. Po začiatku vojny však predaj módy klesol až o 8,6 percenta.

Po začiatku vojny predaj módy klesol o 8,6 percenta.

Podobný pokles možno pozorovať aj v segmente domácností a interiérov – o tejto kategórii je známe, že je pomerne stabilná. Pred vojnou predaj vzrástol o 14 %. Na konci štvrťroka sa však nákupy zastavili a v porovnaní s minulým rokom vzrástli len o 0,3 %. 

Prudký rast predaja liekov a eventov

Zaujímavé je, že v rovnakom období výrazne vzrástol predaj liekov. Nárast predaja liekov sa začal už počas pandémie, ale od konca februára sa nákupy zvýšili o neuveriteľných 40 %. Okrem toho sa v prvých troch mesiacoch zvýšil predaj eventov o takmer dve tretiny (64 %). Napriek výraznému rastu bude nejakú dobu trvať dostať sa na pôvodné čísla spred začiatku pandémie. Tržby z lístkov na podujatia netvoria ani 50 % v porovnaní so začiatkom roka 2020.

Nemeckí zákazníci minuli na online nákupy 23 miliárd eur.

V prípade nemeckého online obchodu rástli celkové tržby počas prvých dvoch mesiacov o 12 %. Po vojne sa však online nákupy prepadli na 2 percentá. Nemeckí zákazníci minuli na internete celkovo 23 miliárd eur v porovnaní s 21 miliardami eur v minulom roku, čo predstavuje nárast o 8 %. 

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené