
Prinášame niektoré z nových štvrťročných údajov nemeckého spolkového združenia pre elektronický obchod Bevh. Hoci celkovo online predaj medziročne vzrástol o viac ako 8 percent, rôzne segmenty zaznamenali stagnáciu. Medzníkom má byť začiatok rusko-ukrajinskej vojny – 24. február.
Vojna ako deliaca čiara po dobrom začiatku roka
Nemeckí spotrebitelia sa zdajú byť váhavejší. Od januára do konca februára sa online predaj oblečenia a obuvi zvýšil o 10 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka. Po začiatku vojny však predaj módy klesol až o 8,6 percenta.
Po začiatku vojny predaj módy klesol o 8,6 percenta.
Podobný pokles možno pozorovať aj v segmente domácností a interiérov – o tejto kategórii je známe, že je pomerne stabilná. Pred vojnou predaj vzrástol o 14 %. Na konci štvrťroka sa však nákupy zastavili a v porovnaní s minulým rokom vzrástli len o 0,3 %.
Prudký rast predaja liekov a eventov
Zaujímavé je, že v rovnakom období výrazne vzrástol predaj liekov. Nárast predaja liekov sa začal už počas pandémie, ale od konca februára sa nákupy zvýšili o neuveriteľných 40 %. Okrem toho sa v prvých troch mesiacoch zvýšil predaj eventov o takmer dve tretiny (64 %). Napriek výraznému rastu bude nejakú dobu trvať dostať sa na pôvodné čísla spred začiatku pandémie. Tržby z lístkov na podujatia netvoria ani 50 % v porovnaní so začiatkom roka 2020.
Nemeckí zákazníci minuli na online nákupy 23 miliárd eur.
V prípade nemeckého online obchodu rástli celkové tržby počas prvých dvoch mesiacov o 12 %. Po vojne sa však online nákupy prepadli na 2 percentá. Nemeckí zákazníci minuli na internete celkovo 23 miliárd eur v porovnaní s 21 miliardami eur v minulom roku, čo predstavuje nárast o 8 %.