2 min. čítanie

Nemeckí spotrebitelia vrátili minulý rok 530 miliónov zásielok

Vrátenie tovaru je bežnou súčasťou ochrany spotrebiteľa. Na druhej strane množstvo vrátených zásielok prináša predajcom vysoké náklady, ako aj veľkú uhlíkovú stopu. Napríklad v Nemecku sa v minulom roku vrátil každý štvrtý balík. Odhaduje sa, že ide o 530 miliónov balíkov a vrátených bolo 1,3 miliardy kusov tovaru.

Nemeckí spotrebitelia vrátili minulý rok 530 miliónov zásielok

Európsky šampión vráteného tovaru 

Ekonómovia z univerzity v Bambergu tvrdia, že “Nemecko je európskym šampiónom tzv. returns” (vráteného tovaru). Rozhovory prebiehali so 411 manažérmi európskych retailových spoločností s obratom približne 60 miliónov eur. Okrem toho univerzita vyhodnotila údaje od združení pre elektronický obchod, zásielkové služby, expresnú logistiku a balíkové služby.

Z 1,3 miliardy vrátených položiek tvorí 91 % oblečenie a obuv. Podľa prieskumu len jeden z desiatich nemeckých internetových obchodov účtuje poplatky za vrátenie tovaru. Je to výrazne menej ako vo zvyšku Európy, kde si poplatok účtuje každý druhý eshop. To je jeden z dôvodov, prečo sa vracia toľko objednávok. Ďalším dôvodom je dlhšia lehota, počas ktorej je možné tovar vrátiť. Vrátenie tovaru uľahčuje aj skutočnosť, že väčšina nemeckých spotrebiteľov platí na faktúru.

Recyklácia vráteného tovaru

“Priemerné náklady na dopravu a spracovanie jednej vrátenej zásielky sú 6,95 eura,” uviedol Björn Asdecker, vedúci výskumnej skupiny. “Nemeckí online predajcovia sú však dobrí v recyklácii vráteného tovaru. Podiel likvidácie je v Nemecku nižší ako vo zvyšku Európy, vďaka čomu sú náklady na jedno vrátenie nižšie. Z toho vyplýva konkurenčná výhoda pre nemecký ecommerce.”

Viac ako 93 % vrátených produktov sa ďalej predáva ako nové.

Podľa prieskumu sa len jedno percento returns zlikviduje. Viac ako 93 % sa okamžite predá ako nové. Zvyšné položky sa ponúkajú ako použitý tovar, darujú sa alebo sa predávajú priemyselným používateľom.

Uhlíková stopa

Podľa odhadu odborníkov vznikne v Nemecku v dôsledku vrátenia tovaru 795 000 ton CO2 ročne. Pre porovnanie ide o množstvo emisií, ktoré by vyprodukovalo 6,6 milióna áut na ceste z Košíc do Bratislavy a späť. Zatiaľ čo poskytovatelia logistických služieb sa často snažia minimalizovať svoju uhlíkovú stopu, nemecký priemysel elektronického obchodu vynakladá len malé úsilie na zúženie ekologickej stopy. Podľa prieskumu menej ako 5 % subjektov uviedlo, že ich spoločnosť meria uhlíkovú stopu pri vrátení tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+