Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Nakupujúci starnú a obchodné domy to cítia

Aj zvučné zahraničné obchodné domy ako ako Macy's, Kohl's a Nordstrom so stabilnou bázou zákazníkov cítia, že tržby klesajú. Ich cieľová skupina totiž starne.

Nakupujúci starnú a obchodné domy to cítia
Zdroj: Depositphotos

Podľa článku CNBC tieto prevádzky dokázali v minulosti uspokojiť potreby viacerých generácií. Súčasní mladší spotrebitelia, najmä mileniáli a generácia Z, však vyhľadávajú tovar na sociálnych sieťach, špecializovaných predajniach a na online platformách.

Keďže sa predaj spomaľuje, tieto obchodné domy sa snažia prilákať investorov a prispôsobiť sa meniacim sa preferenciám spotrebiteľov. Oliver Chen, analytik spoločnosti TD Cowen, zdôraznil naliehavú potrebu osloviť mladších zákazníkov: “Keď ste obchodný dom, potrebujete – a mali by ste – oslovovať mladších a starších,” vyjadril sa pre CNBC.

Ako naznačuje infografika, Nordstrom má ako jediná z porovnávaných spoločností väčšiu základňu zákazníkov zloženú z Mileniálov a Generácie X ako z Boomerov. To môže byť spojené s tým, že prevádzkuje aj maloobchodný reťazec Nordstrom Rack, ktorý priťahuje mladších zákazníkov s vyššou orientáciou na módu.

Zdroj: CNBC

Ich výhľad na fiškálny rok však zostáva slabý, pričom sa očakáva malý alebo žiadny medziročný rast tržieb. Maloobchodníci sa zameriavajú na zlepšenie privátnych značiek, aby sa odlíšili, keďže tieto exkluzívne rady majú často nižšie ceny ako národné značky. Okrem toho obchodné domy čelia výzvam súvisiacim s návštevnosťou a predajom, keďže spotrebitelia v dôsledku inflácie vyčleňujú viac výdavkov na tovar každodennej spotreby.

Ako upútať a osloviť mladšie generácie ostáva pre obchodné domy výzvou. Prispôsobiť sa preferenciám mladších aj starších zákazníkov bude kľúčové.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+