2 min. čítanie

Nakupujúci starnú a obchodné domy to cítia

Aj zvučné zahraničné obchodné domy ako ako Macy's, Kohl's a Nordstrom so stabilnou bázou zákazníkov cítia, že tržby klesajú. Ich cieľová skupina totiž starne.

Nakupujúci starnú a obchodné domy to cítia
Zdroj: Depositphotos

Podľa článku CNBC tieto prevádzky dokázali v minulosti uspokojiť potreby viacerých generácií. Súčasní mladší spotrebitelia, najmä mileniáli a generácia Z, však vyhľadávajú tovar na sociálnych sieťach, špecializovaných predajniach a na online platformách.

Keďže sa predaj spomaľuje, tieto obchodné domy sa snažia prilákať investorov a prispôsobiť sa meniacim sa preferenciám spotrebiteľov. Oliver Chen, analytik spoločnosti TD Cowen, zdôraznil naliehavú potrebu osloviť mladších zákazníkov: “Keď ste obchodný dom, potrebujete – a mali by ste – oslovovať mladších a starších,” vyjadril sa pre CNBC.

Ako naznačuje infografika, Nordstrom má ako jediná z porovnávaných spoločností väčšiu základňu zákazníkov zloženú z Mileniálov a Generácie X ako z Boomerov. To môže byť spojené s tým, že prevádzkuje aj maloobchodný reťazec Nordstrom Rack, ktorý priťahuje mladších zákazníkov s vyššou orientáciou na módu.

Zdroj: CNBC

Ich výhľad na fiškálny rok však zostáva slabý, pričom sa očakáva malý alebo žiadny medziročný rast tržieb. Maloobchodníci sa zameriavajú na zlepšenie privátnych značiek, aby sa odlíšili, keďže tieto exkluzívne rady majú často nižšie ceny ako národné značky. Okrem toho obchodné domy čelia výzvam súvisiacim s návštevnosťou a predajom, keďže spotrebitelia v dôsledku inflácie vyčleňujú viac výdavkov na tovar každodennej spotreby.

Ako upútať a osloviť mladšie generácie ostáva pre obchodné domy výzvou. Prispôsobiť sa preferenciám mladších aj starších zákazníkov bude kľúčové.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+