2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Nákupné správanie Indov sa mení
Zdroj: Depositphotos

Tradičné spoločnosti vo svete rýchloobrátkového tovaru pomaly prehrávajú svoj boj. Sledovanie trendov a prispôsobenie obchodných modelov sú kľúčové pre udržanie konkurencieschopnosti.

Posun od základných potrieb

Indovia míňajú viac peňazí na predmety dlhodobej spotreby, než na potraviny. Tento trend naznačuje posun od základných potrieb k spotrebe, ktorá zlepšuje život.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rastúca ambícia spotrebiteľov, najmä mladých ľudí, je spôsobená demografickou štruktúrou Indie. Nákupné košíky sa plnia iným tovarom a prevládajú nápoje, spracované výrobky a iné položky pred tradičnými obilninami a strukovinami.

“Údaje, ktoré boli zozbierané po desaťročnej prestávke, ponúkajú pohľad na nákupné trendy v piatej najväčšej ekonomike sveta a jej najľudnatejšej krajine. Jednoducho povedané, Indovia míňajú viac na to, čo chcú, ako na to, čo potrebujú. Je to varovný signál pre mnohé nadnárodné a miestne spoločnosti vyrábajúce rýchloobrátkové spotrebné tovary v Indii, ktoré produkujú základné potreby, ako je mydlo a zubná pasta, a ktoré v súčasnosti sužuje spomalenie predaja,” uvádza Menaka Doshi pre Bloomberg.

Zdroj: Bloomberg

FMCG v kríze

Súkromná spotreba tvorí väčšinu HDP Indie (takmer 60 %), ale spotreba rýchloobrátkového tovaru sa za posledné tri roky nezvýšila. To naznačuje, že spôsob nakupovania sa mení. Spoločnosti vyrábajúce rýchloobrátkový spotrebný tovar v Indii začínajú prehrávať v súboji o podiel na trhu, kde dominujú výdavky na dopravu a dlhodobejší tovar pred spotrebnými službami a zábavou.

“Súkromná spotreba Indie sa stále rovná len približne tretine čínskej a desatine americkej spotreby. Očakávame, že s rastúcimi príjmami a rastom spotrebnej ekonomiky sa bude viac nakupovať,” píše Doshi.

Okrem demografie prispievajú k zmene preferencií aj nedostatok inovácií, preferencia zisku nad rastom zo strany veľkých spoločností a zvýšená konkurencia na trhu. Postcovidový život v Indii podporil bohatú spotrebu, no produkty masového trhu nešli na odbyt. Darí sa odvetviam ako sú šperky, autá, hotely a iný luxusný tovar.

V telekomunikáciách sa očakáva zrýchlenie. Na národnej úrovni sa pracuje na rekonštrukcii verejnej dopravy – najmä letiskových hál a staníc.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+