2 min. čítanie

Najviac e-shopov je v Bratislavskom kraji, najvyššie obraty majú v Žilinskom

Počet e-shopov rastie vo všetkých krajoch, zvyšujú sa aj ich obraty. „V prvých 9 mesiacoch 2023 fungovalo v Bratislavskom kraji na Shoptete vyše 1 330 online obchodov. Ide o suverénne najvyšší počet na Slovensku, a to aj v prepočte na počet obyvateľov,“ konštatuje Ivo Mrena, Country Lead pre Slovensko, zo spoločnosti Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie pre tisícky slovenských online obchodov.

Najviac e-shopov je v Bratislavskom kraji, najvyššie obraty majú v Žilinskom

Najviac e-shopov pribúda v Bratislavskom kraji

Bratislavský kraj zároveň vedie aj v počte nových e-shopov. Medziročne ich pribudlo takmer 200.

„V Bratislave je prostredie, ktoré e-commerce praje. Je tu veľa vysokých škôl a coworkingových priestorov, v ktorých sa tvoria komunity a mladí ľudia sa neboja skúšať rôzne typy biznisu,“ hovorí Ivo Mrena.

„Vidíme však, že online obchody si zakladajú nielen dvadsiatnici, ale aj starší ľudia, ktorí už nabrali rôzne pracovné skúsenosti a chcú ich zužitkovať pri vlastnom podnikaní. To, samozrejme, neplatí len pre Bratislavský kraj.“

Najvyššie obraty majú v Žilinskom kraji

„Veľmi zaujímavým krajom z pohľadu e-commerce je v našich očiach aj ten Žilinský. V počte online obchodov je druhý za Bratislavou, má ich vyše 600,“ konštatuje Ivo Mrena.

Zaujímavé je, že práve e-shopy v Žilinskom kraji sú na tom najlepšie, čo sa týka obratu. Zatiaľ čo priemerný obrat e-shopu v Bratislavskom kraji bol v prvých 9 mesiacoch tohto roku 40 000 eur, v Žilinskom to bolo až 56 000 eur na jeden online obchod.

Výrazný rozvoj e-commerce vidieť aj v ostatných krajoch západnej polovice Slovenska. Po Bratislave pribudlo najviac online obchodov v Nitrianskom, Trenčianskom, Žilinskom a Trnavskom kraji – v každom z nich je to medziročne okolo 100 nových e-shopov na Shoptete.

Južné a východné Slovensko postupne rastie

„Banskobystrický kraj oproti všetkým ostatným mierne zaostáva v počte e-shopov, má ich menej ako 350,“ hovorí Ivo Mrena.

Nejde pritom o samotnú Banskú Bystricu, ale skôr južne položené okresy tohto kraja, ako Poltár, Rimavská Sobota či Revúca, v ktorých je nižšia podnikateľská činnosť. To platí aj o viacerých okresoch východného Slovenska.

„Vidíme však, že tieto kraje v obratoch rastú o niečo rýchlejšie a dobiehajú rozvinutejšie regióny. Celkový obrat e-shopov v Košickom kraji sa napríklad počas prvých 9 mesiacov 2023 zvýšil oproti minulému roku o 80 %,“ uzatvára Ivo Mrena.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+