4 min. čítanie

Najväčšie trendy v UI dizajne v roku 2022

Dizajn užívateľských rozhraní, predovšetkým webov a aplikácií, prešiel v posledných rokoch veľkými zmenami. Ako to už býva zvykom, ovplyvňovaný je celospoločenskými trendmi a aktuálnym stavom vo svete. Ktoré prvky sa tešia najväčšej obľube v roku 2022? 

Dominik Parajka Dominik Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia
Najväčšie trendy v UI dizajne v roku 2022

UI dizajn má väčšiu silu, ako si mnohí myslia. Dokáže vplývať na to, akú emóciu vyvolá webstránka či aplikácia v návštevníkovi alebo používateľovi. 

Prostredníctvom UI dizajnu sa značky dokážu naladiť na rovnakú vlnu s ich potenciálnymi zákazníkmi. Práve preto je dôležité, aby korešpondoval s najnovšími trendmi. Pripravili sme si pre vás krátky prehľad tých najvýznamnejších, ktoré rezonujú svetom grafiky v roku 2022. 

Čím je ovplyvnený UI dizajn v roku 2022? 

V posledných rokoch celý svet rieši viacero závažných spoločenských problémov. Spočiatku to bola pandémia Covid-19 s lockdownmi a veľkým počtom úmrtí. Následne sa začala vojna medzi Ruskom a Ukrajinou, ktorú sprevádza silná inflácia spojená s nedostatkom surovín a rastúcimi cenami. 

Grafický dizajn na takúto pochmúrnu celospoločenskú atmosféru plnú neistoty reaguje snahou vyvolať potešenie. Intenzívnejšie pracuje so sviežimi motívmi, živými farbami, pohybom, dokonalou nedokonalosťou či futurizmom. Snaží sa navodiť pocit šťastia a nádeje. Aby vyvolal tieto pozitívne emócie, využíva viacero zaujímavých prvkov. 

Polopriehľadné motívy 

V grafických dizajnoch sa čoraz častejšie objavujú polopriehľadné prvky. Tie sú vytvárané napríklad imitáciou mliečneho skla. Vzniká tak unikátny efekt, kedy je možné vidieť základné obrysy určitého predmetu, no nedajú sa rozlíšiť jeho detaily. 

Polopriehľadné motívy v človeku vyvolávajú zvedavosť a motivujú ho, aby zistil viac. Môžu tak byť skvelým riešením napríklad v UI dizajne predajných webstránok. 

Návrat Art Deco

Štýl Art Deco zažíval najväčší rozmach hlavne po prvej svetovej vojne. Bohatí ľudia vtedy hľadali spôsoby, ako sa odpútať od pochmúrnej doby a ozvláštniť svoj život niečím netradičným.

A tak vzniklo umenie, ktoré nebolo založené na racionalite. Hlavnú úlohu zohrávali rôzne geometrické tvary a farebné kombinácie, ktoré evokujú bohatstvo, honosnosť či luxus. 

Moderná podoba Art Deco

Cítite aj vy tú paralelu medzi pocitmi ľudí v povojnovej dobe a dnes? Práve preto sa Art Deco vracia do grafického dizajnu, no v modernizovanej podobe. Medzi jeho charakteristické prvky patria napríklad rôzne geometrické vzory – štvorce, lichobežníky či pruhy. Typické sú kombinácie neutrálnych farieb: krémovej, čokoládovej či čiernej s výraznejšími. Najmä červenou, žltou a zelenou. 

S moderným Art Deco štýlom sa môžete najčastejšie stretnúť na weboch spoločností, ktoré predávajú luxusné produkty alebo prémiové služby. 

Používanie 3D postavičiek 

Značky sa v poslednom období snažia pozitívnu energiu šíriť čoraz častejšie prostredníctvom rôznych 3D postavičiek, ktoré slúžia ako maskoty. Obvykle ide o vtipné podobizne ľudí, prípadne zvierat.

Grafiky s 3D postavičkami sa často využívajú v UI dizajne webstránok. Veľakrát sa s nimi ale môžete stretnúť aj v offline grafikách. 

Holografický dizajn 

Vďaka holografickému dizajnu je možné dosiahnuť efekt, že prvky sa pohybujú, prípadne vystupujú do priestoru. Vzniká na základe usporiadania jednotlivých farieb v grafike tak, aby výsledný obrazec ľudské oko vnímalo ako viacdimenzionálny. 

Kým v minulosti sa holografický dizajn využíval hlavne v módnom priemysle, dnes sa s ním čoraz častejšie stretávame aj v UI dizajnoch webov či aplikácií. Pôsobí totiž futuristickým dojmom a ľahko zaujme pohľad človeka. 

Neštandardná typografia 

UI dizajn v roku 2022 čoraz viac využíva prvky, ktoré sa vymykajú štandardom a racionálnosti. Veľmi dobrým príkladom je použitie netypickej typografie. Či už rôznych alternatívnych fontov alebo netradičných kombinácií malých a veľkých znakov. Často sa experimentuje s otáčaním písmen do rôznych polôh a ich vzájomným prepájaním. 

Dobrým príkladom na neštandardnú typografiu plnú nápaditých riešení je logo Squid Game. 

Návrat pastelových farieb

Pastelové farby sú výnimočné tým, že z nich doslova vyžaruje jemnosť a pozitívna energia. Perfektne tak oživujú dnešnú náročnú dobu, vnášajú do nej hravosť a príjemné emócie.

Ich výhodou je tiež to, že pôsobia upokojujúcim dojmom a pomerne jednoducho sa vzájomne kombinujú. Dajú sa preto použiť aj ako podkladové farby na väčších plochách webov či aplikácií a neunavujú oči ani keď sa na ne používateľ pozerá dlhšiu dobu. 

Návrat pastelových farieb podporujeme aj my. Využívame ich pri návrhu UI dizajnov či reklamných bannerov. Použili sme ich napríklad v kampani pre spoločnosť Lunys, ktorá mala veľmi dobré ohlasy.  

Spomienky na detské časy  

Zaujímavým moderným trendom je používanie hravých vzorov, ktoré vracajú človeka do mladých čias. Napríklad v dizajnoch sa využívajú grafické prvky pripomínajúce detské výtvory vystrihnuté z papiera. Takéto elementy môžu slúžiť ako zaujímavá alternatíva klasickej ikonografie.

Zdieľať článok
Dominik Parajka
Content Marketing Specialist at Monkeymedia

Jeho rukami prechádza všetok obsah, ktorý sa dostáva ku klientom – blogové články, webové texty, newslettre či príspevky na sociálne siete. S kreatívou pracuje každý jeden deň a stará sa o to, aby bol obsah nielen pekný, ale aj výkonný.

Tento článok ti prináša

Monkeymedia

Monkeymedia je kreatívna agentúra zameraná na dlhodobé marketingové stratégie. Pomáha značkám dosiahnuť ich ciele prostredníctvom komplexných služieb, ktoré zahŕňajú tvorbu webstránok, video reklamy, sociálne médiá, reklamné kampane, SEO stratégie, brandovú identitu a 3D vizualizácie.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?
6 min. čítanie

Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?

Ako veľmi dáme na zľavy v e-shopoch? A ako veľmi dávajú zľavy samotné e-shopy? Na to sa pozrela nová štúdia pod vedením Jaroslava Janíčka v rámci projektu Ďekovačka. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 200 slovenských e-shopov. Výsledky odhalili zaujímavé informácie o tom, ako zľavy v online obchodoch fungujú.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+