Zaujíma ma
6. januára 2022

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity
6. januára 2022

Najväčšie chyby pri exporte

3 min čítanie

Expanzia do zahraničia je zložitejšia, ako sa môže zdať. Výber správnej krajiny je prvým, no zďaleka nie jediným krokom. Neuchýľte sa ku chybám, ktoré pri exporte robí mnoho e-shopov. Povieme vám, ktoré to sú a ako im predchádzať.

Globálny e-commerce prináša takmer neobmedzené možnosti nakupovania. Práve väčší dopyt a široké možnosti výberu spôsobili, že Slováci začali vo veľkom nakupovať v zahraničí. Cezhraničný trh predstavuje viac ako 25 % celkových online európskych predajov.

Nižšie ceny ako lákadlo

Viac ako polovica všetkých zákazníkov si volí zahraničné e-shopy kvôli nižším cenám. Firmy, ktoré expandujú do zahraničia, pomáhajú spotrebiteľom nájsť výhodné alternatívy.

Najvyšší dopyt je po oblečení, spotrebnej elektronike a domácich spotrebičoch. Ponúknite miliónom novým zákazníkom unikátny produkt, prispôsobte sa ich potrebám a máte vyhraté.

Ako neodradiť zahraničných zákazníkov?

Získať si dôveru spotrebiteľa nie je jednoduché. O čo viac, keď zákazník zahraničný e-shop nepozná. Aj keď nájde lákavú cenovú ponuku, odrádzajú ho dlhé dodacie lehoty, problémy pri vracaní tovaru či texty na webe v cudzom jazyku.

Utlmte jeho neistotu a týmto chybám sa vyvarujte.

Stránka a zákaznícka podpora v cudzom jazyku

Koľkokrát ste nakúpili z e-shopu, ktorému ste nerozumeli? Zotrvali ste na stránke, ktorá neponúkala možnosť zmeny jazyka? Ak áno, nebola to následne absencia výberu meny, kvôli ktorej ste z e-shopu odišli?

Lokalizácia webu je riešením

Pokiaľ zákazník nakupuje cez zahraničný e-shop, má preňho pridanú hodnotu len vtedy, ak je v jeho rodnom jazyku.

Ak mu k tomu ponúknete férovejšie ceny, dokonca vám odpustí aj zahraničnú zákaznícku podporu.

Z dlhodobého hľadiska vám však odporúčame vytvoriť kvalitnú web stránku, než sa zameriavať na atraktívne ceny.

Prozákaznícka orientácia

Až 45 % spoločností sa nedokáže vyrovnať so zákazníckou podporou v zahraničnom jazyku, daňami, právnymi službami či prekladmi.

Ak máte vybudované dobré meno na Slovensku, v zahraničí to platiť nebude. Zabodujete len v prípade, ak zákazníkom poskytnete kvalitné služby a zohľadníte potreby daného trhu.

Myslite na:

  • ceny uvedené v mene krajiny, v ktorej predávate,
  • jednoduché prehliadanie e-shopu v materinskom jazyku,
  • lokalizovanú zákaznícku podporu,
  • mobilné platby a platby s možnosťou miestnych kariet.

Nevhodný výber zahraničnej krajiny

Expandujte tam, kde máte čo najväčšiu šancu na úspech. Skúmajte trhy, ktoré rastú. Množstvo slovenských e-shopov najčastejšie expanduje do Nemecka, Maďarska či Rumunska.

Každý trh je však iný. Nikdy neexpandujte pocitovo. Zameriavajte sa na fakty a dáta.

Vedeli ste, že aj keď sú Maďari silní lokálpatrioti a majú vyššiu DPH, ich online priestor má menšiu konkurenciu, stúpa ich ochota nakupovať online a trh sa neustále zväčšuje?

Expandujte predvídateľne a využívajte nástroje, ktoré vám v tom pomôžu.

Dlhá dodacia lehota

Množstvo zákazníkov uprednostňuje e-shopy, ktoré im dodajú tovar za čo najkratšiu dobu. Ak však nájdu cenovo výhodnú ponuku, sú ochotní čakať dlhšie.

Dodacia lehota je neraz rozhodujúcim faktorom.

Dodržte svoje sľuby

Ak nedodržíte termín dodania, je veľmi pravdepodobné, že zákazník u vás už viac nenakúpi. Riešením je ponúknuť mu rôzne možnosti dodania tovaru, no za inú cenu.

Spotrebitelia si vyberú sami, ako dlho sú ochotní čakať.

Nízka dôvera

Pokiaľ vám zákazníci neveria, predaje stagnujú. Kvalita tovaru, záruka či výmena produktov sú dôležitými faktormi.

Zákazníkom poskytnite:

  • kvalitné produkty,
  • recenzie od reálnych zákazníkov,
  • jednoduchý spôsob vrátenia tovaru,
  • informácie o zárukách,
  • odpovede na ich najčastejšie otázky.

Spoľahnite sa na špecialistov

Ak vás láka expanzia do zahraničia, no neviete, ako začať, obráťte sa na špecialistov, ktorí úspešne expandovali s desiatkami klientov. V Dexfinity pracujeme, ako jediní certifikovaní Google partner na Slovensku, s nástrojom Google Market Explorer.

S jeho pomocou a na základe reálnych dát pre vás vyberieme vhodný trh na expanziu, upozorníme a spoločne vyriešime všetky potenciálne chyby pri exporte a pomôžeme s procesom predaja. Ak svojim produktom veríte, posuňte sa s nimi za hranice.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity ako Content Specialist. Zameriava sa na písanie blogových článkov, SEO a PR aktivity. Vopred ju ženie chuť neustále sa zlepšovať, vďaka čomu rýchlo zapadla do Dexfinity tímu.

Tento článok prináša

Sme medzinárodný tím 63+ online marketérov a e-commerce špecialistov. Naším primárnym zameraním je optimalizácia a škálovanie online podnikania partnerských firiem na domácom trhu a ich následný export za hranice. V marketingu si veríme už od roku 2009. Preto si necháme zaplatiť, len ak prinesieme výsledky.


Posledné
Obľúbené