3 min. čítanie

Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov

Najnovšia správa Retail Week prináša nové trhové poznatky o významných e-commerce spoločnostiach. Neustále hľadanie nákladovo efektívnych nákupných možností zo strany spotrebiteľov viedlo popredných maloobchodníkov k vytvoreniu digitálnych stratégií, ktoré úspešne prilákajú zákazníkov späť k ich virtuálnym nákupným košíkom. E-commerce sektor sa naďalej rýchlo rozširuje, pričom analytici predpovedajú, že v roku 2025 dosiahne objem 6,56 bilióna dolárov. To predstavuje 7,8 % nárast oproti minulému roku. Odborníci zo Shopify predpovedajú, že predaje v e-commerce prekročia 8 biliónov dolárov v roku 2028.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Najlepší svetoví e-commerce predajcovia dosiahnu v roku 2025 obrat 6,56 bilióna dolárov
Zdroj: Depositphotos

Najsilnejší svetoví hráči v e-commerce

Alibaba: Spustila vyhľadávač pre B2B s názvom Accio poháňaný umelou inteligenciou, ktorý získal 500 000 používateľov z radov malých a stredných podnikov a zvýšil mieru konverzie takmer o 30 %.

Amazon: Zavádza technológiu vyzdvihovania balíkov s „vizuálnou asistenciou“, ktorá znížila námahu vodičov o 67 % a ušetrila viac ako 30 minút na jednej doručovacej trase. V roku 2024 dosiahol mieru konverzie 10,75 %.

Boots: Posilňuje svoju pozíciu na trhu s kozmetikou, zavádza služby rýchleho doručovania a využíva údaje o zákazníkoch na rozvoj zdravotníckych služieb. Digitálny predaj medziročne vzrástol o 23 %.

Currys: Zameriava sa na digitálnu transformáciu pomocou elektronického označovania cien, digitálnych systémov radenia a partnerstiev so spoločnosťou Microsoft pri využívaní AI technológií.

Next: Dosiahol míľnik zisku 1 miliardy libier, expandoval do Indie skrz partnerstvo so spoločnosťou Myntra a spustil luxusnú platformu Seasons.

Ocado Retail: Využíva robotiku a automatizáciu na rýchlejšie spracovanie objednávok, roboty umožňujú vyskladniť 50-položkovú objednávku už za 10 minút.

Tesco: Testuje personalizované Clubcard zľavy založené na nákupnom správaní a spúšťa online trhovisko s viac ako 20 000 produktmi od tretích strán.

The Very Group: Investuje do riešení založených na umelej inteligencii a dátach, používa modelovanie poháňané AI na zlepšenie predpovedí zásob a spustil mediálnu platformu s názvom Very Media Group.

Walmart: Zavádza nákupné zážitky v metaverze prostredníctvom platformy Roblox a sociálnej platformy „Shop with Friends“, aby prilákal mladších nakupujúcich.

S 81 % spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú podniky poskytujúce personalizované zážitky, sa personalizácia stala svätým grálom. Ďalším dobývaným frontom je flexibilita platieb. John Lewis spolupracoval so spoločnosťou Klarna na poskytovaní možností Buy Now, Pay Later pre svojich online zákazníkov. Currys spustil flexpay pre flexibilné platobné možnosti.

Social Commerce naďalej napreduje a predpokladá sa, že do roku 2030 dosiahne globálne 6,2 bilióna dolárov. Nákupy prostredníctvom živých prenosov, ktoré majú pôvod v Číne, sa rozvinuli na priemysel v hodnote 512 miliárd dolárov. Do roku 2026 by mali tvoriť až 20 % všetkých e-commerce predajov v Spojenom kráľovstve.

Správa Retail Week zdôrazňuje päť hlavných stratégií pre obchodníkov, ktorí chcú zlepšiť svoju e-commerce prítomnosť:

  • investovanie do umelej inteligencie naprieč celým hodnotovým reťazcom,
  • zabezpečenie budúcnosti prostredníctvom inteligentných digitálnych platobných inovácií,
  • využívanie vernostných programov a dátových poznatkov,
  • udržanie dôrazu na rýchle doručovanie,
  • potešenie spotrebiteľov pútavými online zážitkami.
Zdieľať článok
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge

I manage the Ecommerce Bridge magazine for Europe, where I am responsible for the content strategy and the European language versions.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+