Hudba ako marketingový nástroj
Firmy môžu výberom hudby podčiarknuť svoj brand – či už ide o pieseň, ktorá je v súlade s ich hodnotami, alebo kampaňou.
Napríklad módna značka by mohla vybrať aktuálny hit, ktorý rezonuje s cieľovou skupinou a vytvoriť tak intenzívnejší zážitok zo značky.
Zavedenie hudby na profily zapadá do širšej stratégie Instagramu, ktorá sa zameriava na integráciu viacerých hudobných prvkov na platforme. Toto je obzvlášť relevantné v kontexte potenciálneho zániku TikToku v USA, ktorý bol doteraz kľúčovou platformou pre propagáciu hudby.
Zvýšená angažovanosť
Instagram tiež zaviedol nálepky „Add Yours Music“, ktoré umožňujú používateľom odpovedať na Príbehy skladbou. Funkcia sa dá využiť v kampaniach – napríklad povzbudením sledovateľov k účasti na hudobných výzvach alebo k zdieľaniu obľúbených produktov spolu s relevantnou hudbou. Podporia tým pocit komunity a interakcie.
Táto funkcia bude pravdepodobne najviac lákať mladších používateľov. Čo je výhoda, keďže práve mladí dospelí sú častokrát hlavným terčom kampaní. Strategickým výberom populárnych alebo trendových piesní môžu značky zvýšiť svoju príťažlivosť pre túto skupinu, čo môže viesť k vyššej angažovanosti a vernosti.
Širšia hudobná integrácia
Okrem toho Instagram rozšíril svoje hudobné funkcie vrátane zobrazovania textov piesní v Reels a hudby v Notes. To môže byť inšpiráciou pre vylepšenie svojho obsahu. Značky môžu vytvoriť pútavejšie a dynamickejšie príspevky, ktoré môžu viesť k vyššej viditeľnosti a interakcii.
Instagram dáva dôraz na hudbu. Vytvára tým priestor na to, aby sa značky posunuli a obohatili svoje stratégie na sociálnych médiách.
Je to ideálny čas na experimentovanie s novými hudobnými funkciami, aby boli o krok pred konkurenciou a maximalizovali svoj dosah na Instagrame. Týmto spôsobom môžu značky nielen ukázať svoju osobnosť, ale aj využiť kultúrne trendy, ktoré najviac rezonujú s ich publikom.