V Škandinávii nastávajú rozdiely v prístupoch k nakupovaniu. Najaktívnejšími online nakupujúcimi sú Dáni (18 – 29 rokov) a Nóri (30 – 49 rokov). Pokiaľ ide o starších zákazníkov, zaujímavé je Švédsko a Dánsko. Ľudia vo veku 65 až 79 rokov tam majú dvakrát väčšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať online raz týždenne, ako ľudia v iných severských krajinách.
Švédsko je jednou z mála severských krajín, kde vek nemá taký vplyv na to, ako často ľudia nakupujú.
Rôzne prístupy k doručeniu
Mladí ľudia vyhľadávajú flexibilitu a menej interakcie. Tým menia podobu doručovacích služieb. Na rozdiel od starších občanov vyhľadávajú nové spôsoby doručovania balíkov, ako napríklad boxy. Pre starších spotrebiteľov je zas dôležitá bezpečnosť a zaužívané spôsoby. Zvyčajne si vyberajú tradičné doručovacie miesta a dodávky domov.
Mladí ľudia chcú nové platobné nápady
Najväčší rozdiel môže byť v tom, ako sa ľudia rozhodnú platiť. Mladí severania vedú vo využívaní mobilných platieb. Uprednostňujú možnosti okamžitých platieb, ako sú Swish, Vipps a MobilePay, ako aj digitálne peňaženky, ako sú Apple Pay a Google Pay.
Mladí ľudia v severských krajinách využívajú mobilné platby dvakrát častejšie ako starší ľudia.
Pohľad vpred
Aby sme lepšie porozumeli budúcnosti severského e-commerce, je nevyhnutné venovať pozornosť rozdielom medzi generáciami. Vkus mladších spotrebiteľov, najmä ich otvorenosť voči digitálnym riešeniam a preferencia flexibility, poskytuje cenné indície o smerovaní online nakupovania v tomto regióne.
S rastúcou kúpnou silou mladšej generácie je pravdepodobné, že ich preferencie budú formovať štandardy online nakupovania v severských krajinách.