Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Mladí severania menia škandinávsky e-commerce

Štúdia spoločnosti PostNord ukazuje, aký vplyv majú mladí ľudia na e-commerce v škandinávskych krajinách. Ich nákupné návyky pretvárajú digitálny obchod v Dánsku, Nórsku či Švédsku.

Mladí severania menia škandinávsky e-commerce
Zdroj: Depositphotos

V Škandinávii nastávajú rozdiely v prístupoch k nakupovaniu. Najaktívnejšími online nakupujúcimi sú Dáni (18 – 29 rokov) a Nóri (30 – 49 rokov). Pokiaľ ide o starších zákazníkov, zaujímavé je Švédsko a Dánsko. Ľudia vo veku 65 až 79 rokov tam majú dvakrát väčšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať online raz týždenne, ako ľudia v iných severských krajinách.

Švédsko je jednou z mála severských krajín, kde vek nemá taký vplyv na to, ako často ľudia nakupujú.

Rôzne prístupy k doručeniu

Mladí ľudia vyhľadávajú flexibilitu a menej interakcie. Tým menia podobu doručovacích služieb. Na rozdiel od starších občanov vyhľadávajú nové spôsoby doručovania balíkov, ako napríklad boxy. Pre starších spotrebiteľov je zas dôležitá bezpečnosť a zaužívané spôsoby. Zvyčajne si vyberajú tradičné doručovacie miesta a dodávky domov.

Zdroj: Postnord

Mladí ľudia chcú nové platobné nápady

Najväčší rozdiel môže byť v tom, ako sa ľudia rozhodnú platiť. Mladí severania vedú vo využívaní mobilných platieb. Uprednostňujú možnosti okamžitých platieb, ako sú Swish, Vipps a MobilePay, ako aj digitálne peňaženky, ako sú Apple Pay a Google Pay.

Mladí ľudia v severských krajinách využívajú mobilné platby dvakrát častejšie ako starší ľudia.

Zdroj: Postnord

Pohľad vpred

Aby sme lepšie porozumeli budúcnosti severského e-commerce, je nevyhnutné venovať pozornosť rozdielom medzi generáciami. Vkus mladších spotrebiteľov, najmä ich otvorenosť voči digitálnym riešeniam a preferencia flexibility, poskytuje cenné indície o smerovaní online nakupovania v tomto regióne.

S rastúcou kúpnou silou mladšej generácie je pravdepodobné, že ich preferencie budú formovať štandardy online nakupovania v severských krajinách.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu
3 min. čítanie

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovať celoeurópsku platformu na expanziu

Spoločnosť Expandeco, popredný poskytovateľ služieb pre expanziu e-shopov, s radosťou oznamuje akvizíciu 100% podielu českej logistickej spoločnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, ktorý prichádza v čase 10. výročia založenia Expandeco, posilňuje jej postavenie na európskom trhu a umožňuje ponúknuť nielen e-shopom širšie a komplexnejšie služby pre jednoduchšiu expanziu do celej Európy.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+