2 min. čítanie

Mladí severania menia škandinávsky e-commerce

Štúdia spoločnosti PostNord ukazuje, aký vplyv majú mladí ľudia na e-commerce v škandinávskych krajinách. Ich nákupné návyky pretvárajú digitálny obchod v Dánsku, Nórsku či Švédsku.

Mladí severania menia škandinávsky e-commerce
Zdroj: Depositphotos

V Škandinávii nastávajú rozdiely v prístupoch k nakupovaniu. Najaktívnejšími online nakupujúcimi sú Dáni (18 – 29 rokov) a Nóri (30 – 49 rokov). Pokiaľ ide o starších zákazníkov, zaujímavé je Švédsko a Dánsko. Ľudia vo veku 65 až 79 rokov tam majú dvakrát väčšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať online raz týždenne, ako ľudia v iných severských krajinách.

Švédsko je jednou z mála severských krajín, kde vek nemá taký vplyv na to, ako často ľudia nakupujú.

Rôzne prístupy k doručeniu

Mladí ľudia vyhľadávajú flexibilitu a menej interakcie. Tým menia podobu doručovacích služieb. Na rozdiel od starších občanov vyhľadávajú nové spôsoby doručovania balíkov, ako napríklad boxy. Pre starších spotrebiteľov je zas dôležitá bezpečnosť a zaužívané spôsoby. Zvyčajne si vyberajú tradičné doručovacie miesta a dodávky domov.

Zdroj: Postnord

Mladí ľudia chcú nové platobné nápady

Najväčší rozdiel môže byť v tom, ako sa ľudia rozhodnú platiť. Mladí severania vedú vo využívaní mobilných platieb. Uprednostňujú možnosti okamžitých platieb, ako sú Swish, Vipps a MobilePay, ako aj digitálne peňaženky, ako sú Apple Pay a Google Pay.

Mladí ľudia v severských krajinách využívajú mobilné platby dvakrát častejšie ako starší ľudia.

Zdroj: Postnord

Pohľad vpred

Aby sme lepšie porozumeli budúcnosti severského e-commerce, je nevyhnutné venovať pozornosť rozdielom medzi generáciami. Vkus mladších spotrebiteľov, najmä ich otvorenosť voči digitálnym riešeniam a preferencia flexibility, poskytuje cenné indície o smerovaní online nakupovania v tomto regióne.

S rastúcou kúpnou silou mladšej generácie je pravdepodobné, že ich preferencie budú formovať štandardy online nakupovania v severských krajinách.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+