
Nový systém, nová úroveň správy affiliate kampaní
Doterajší systém, ktorý affiliate sieť Dognet používala, bol založený na externom softvérovom riešení. To postupom času prestávalo vyhovovať inzerentom aj publisherom. „Naše aktuálne riešenie dlhé roky pokrývalo potreby klientov, no trh sa mení a musíme na to reagovať,“ hovorí Petronela Novotná, Country Manager Dognet pre Slovensko. A má pravdu – rastúce nároky na analytiku a efektívnosť v e-commerce vyžadujú moderné nástroje, a to nielen zo strany e-shopov, ale aj affiliate sietí.
„Som rada, že nový systém ponúkne lepšie sledovanie výkonu a hlavných e-commerce KPI, ktoré e-shopy zaujímajú. A navyše, uvidia detailnejšie štatistiky výkonu až na jednotlivé URL, a to ako individuálne, tak z hľadiska typu média,“ dodáva.
Dognet dlhodobo pomáha e-shopom aj pri expanzii. Využíva lokálnu skúsenosť a kolegov, ktorí aktívne pôsobia na okolitých trhoch. Okrem Slovenska má Dognet zastúpenie aj v Prahe či Záhrebe. Riadenie maďarského trhu pokrývajú z bratislavskej centrály.
Nová verzia Dognet 2.0 predstavuje zásadnú technologickú nadstavbu, ktorú si sieť spravuje vo vlastnej réžii. Projektový manažér siete, Ondrej Takáč, popisuje prístup k vývoju: „Dognet mal stabilné základy, preto sme ich využili a nadstavili nový systém priamo na nich. Týmto spôsobom sme zachovali kompatibilitu a nemusíme meniť meracie kódy na takmer 1 000 e-shopoch, ktoré v sieti máme. Prejdú plynule do nového, vylepšeného systému.“
Práve táto technologická nadstavba umožňuje efektívnejšiu správu kampaní a presnejšie vyhodnocovanie ich výkonu. Celé nastavenie kampaní a interpretácia dát budú prebiehať v rámci Dognet 2.0, pričom inzerenti získajú širšie možnosti prispôsobenia kampaní svojim potrebám.
Čo prinesie Dognet 2.0 klientom siete?
- Prehľadnejší systém a pokročilý reporting,
- bližší detail o výkone kampane a publisherov,
- väčšiu variabilitu nastavení,
- podrobnejšie prehľady kľúčových ukazovateľov výkonu,
- napojenie štatistík pomocou Rest Api,
- flexibilitu systému pre možné funkcionality na mieru.
Prvé stovky projektov z celej CEE a Balkánu sú už v Dognet 2.0
Hlavnou zmenou pre publisherov sú nové affiliate odkazy, ktoré budú povinné pre všetky kampane v sieti Dognet od 1. 5. 2025. Táto technologická zmena zabezpečí presnejšie zaznamenávanie návštevnosti a konverzií – nielen v Dognet 2.0, ale aj v analytických nástrojoch, ako je GA4. Zmena odkazov prináša výhody publisherom aj inzerentom.
„Publisheri vnímajú zmenu väčšinou pozitívne. Chápu jej prínosy a očakávajú, že inzerenti ocenia lepší prehľad o výkonnosti kampaní. Tým pádom budú vedieť práve inzerenti ponúknuť lepšie podmienky konkrétnym publisherom a rozvíjať tak kampane aj ich výkon,“ konštatuje Zuzana Riglerová, Relationship Manager siete.
Termín dokončenia migrácie publisherov sa blíži. V máji 2025 by už drvivá väčšina partnerov mala používať nový systém aj s vylepšenými affiliate odkazmi. Vybraní inzerenti získajú prístup do Dognet 2.0 už v apríli, pričom úplná migrácia všetkých klientov a ich kampaní prebehne v máji a najneskôr v júni 2025.
„Dognet 2.0 otvára pre sieť nové možnosti do budúcnosti. Už nebudeme viazaní na externé riešenie, čo nám dáva flexibilitu pri vývoji nových produktov. Už tento rok plánujeme rozšírenie siete o ďalšie inovácie, ktoré budú prínosom pre všetkých našich partnerov,“ dodáva Štefan Polgári, Managing Director a spoluzakladateľ affiliate siete Dognet.