2 min. čítanie

Microsoft konečne kupuje Activision

Podľa piatkového oznámenia regulačných orgánov spoločnosť Microsoft uzavrela akvizíciu vydavateľa videohier Activision Blizzard v hodnote takmer 69 miliárd USD po zdĺhavom procese regulačného preskúmania, ktorý nasledoval po oznámení transakcie začiatkom minulého roka.

Microsoft konečne kupuje Activision

Akvizícia sa natiahla na 21 mesiacov

Dohoda v hodnote takmer 69 miliárd dolárov – najväčšia v histórii odvetvia videohier – nasleduje po kontrole zo strany regulačných orgánov v USA aj v Spojenom kráľovstve, ktoré vyjadrili znepokojenie nad tým, že Microsoft rozšíril svoje cloudové herné služby. 

Táto veľkolepá transakcia bola prvýkrát oznámená v januári 2022 a musela čeliť množstvu kontrol zo strany regulačných orgánov ako je CMA a FTC. Existovali totiž obavy, že by táto akvizícia bola nespravodlivá pre hospodársku súťaž v rôznych oblastiach herného priemyslu. Nakoniec Microsoft dokázal, že to tak nie je, porazil FTC na súde a nakoniec prinútil CMA, aby stiahol svoje námietky voči dohode. 

Hovorca Activision Blizzard na tento krok reagoval: „Oficiálne schválenie CMA je skvelou správou pre našu budúcnosť so spoločnosťou Microsoft a tešíme sa, že sa staneme súčasťou tímu Xbox.“

Microsoft je po akvizícii spoločnosti Activision Blizzard treťou najväčšou hernou spoločnosťou na svete podľa tržieb, za spoločnosťami Tencent a Sony.

Spoločnosť Sony tiež varovala, že zlúčenie by mohlo zabrániť hráčom na PlayStation hrať populárne hry Activision Blizzard vrátane série Call of Duty, hoci Microsoft neskôr ponúkol 10-ročnú dohodu, ktorá umožní budúce vydania Call of Duty na PlayStation. 

Dohodu schválila aj Európska komisia po tom, ako Microsoft súhlasil s tým, že hry Activision Blizzard bude možné hrať aj na iných cloudových službách.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+