3 min. čítanie

Meta uzatvára rok s veľkými AI novinkami

Spoločnosť Meta predstavila širokú škálu nových funkcií generatívnej umelej inteligencie. Nové možnosti zahŕňajú schopnosť vizuálnej tvorby v reálnom čase, výzvy na odosielanie príspevkov s využitím umelej inteligencie a zvýšenú dostupnosť AI chatbotov.

Meta uzatvára rok s veľkými AI novinkami
Zdroj: Meta

Vaše obrázky rýchlo a jednoducho

Prvou novinkou je nástroj Imagine. Prevedie text na obrázok priamo v aplikácii, čím otvára nový spôsob generovania vizuálov. Funkcia Imagine bola predtým dostupná len vybraným používateľom v rámci chatu Messenger. Používatelia ho teraz môžu využívať mimo chatov na stránke imagine.meta.com.

 

Ďalším prekvapením je funkcia Reimagine, ktorá umožňuje upravovať obrázky umelej inteligencie a vytvárať nové varianty. Používatelia môžu ďalej vylepšovať a prispôsobovať svoje vizuály.

AI vo vašom chate

Okrem toho Meta rozširuje prístup k svojim vlastným AI chatbotom. Spoločnosť v nich implementuje možnosť vyhľadávania v reálnom čase prostredníctvom služby Bing a snaží sa do konverzácií integrovať dlhodobú pamäť, aby zachytili kontext z predchádzajúcich rozhovorov.

Na spustenie takého chatu stačí začať novú správu a vybrať možnosť „Vytvoriť chat s umelou inteligenciou“ v službe Instagram, Messenger alebo WhatsApp. Aktuálne sú dostupné pre celý US trh.

Meta vie vďaka rozšíreniu AI do chatu implementovať reels. Čo si pod tým predstaviť?

“Povedzme, že s priateľmi v skupinovom chate plánujete výlet do Tokia. Môžete požiadať Meta AI, aby vám odporučila najlepšie miesta na návštevu a zdieľať Reels s najlepšími lokalitami, aby ste sa mohli rozhodnúť, ktoré atrakcie musíte navštíviť,” predstavuje Meta v stanovisku. “Toto je len prvý príklad toho, ako budeme budovať ešte hlbšie integrácie naprieč našimi aplikáciami, aby sa Meta AI časom stala ešte prepojenejším a osobnejším asistentom,” dopĺňa.

Šťavnatejšie texty aj prispôsobené formáty

Medzi ďalšie inovácie patria napríklad aj generatívne odpovede na príspevky, návrhy textov pre zoznamovací profil na Facebooku či nástroje pre skupiny. Ďalšie vylepšenia zahŕňajú navrhované odpovede v súkromných správach, možnosti úpravy vlastných textov a ďalšie drobné zlepšenia.

Meta začína testovať generatívne nástroje umelej inteligencie na Instagrame, ktoré budú navrhovať odpovede v správach. Chce tak pomôcť tvorcom efektívnejšie komunikovať s komunitou. Pri otvorení správy v DM budú Meta AI automaticky navrhovať relevantné odpovede na základe tónu a obsahu správy.

“Testujeme tiež spôsoby, ako jednoducho vytvárať a zdieľať obrázky generované umelou inteligenciou na Facebooku – napríklad pomocou Meta AI konvertovať obrázky z orientácie na šírku na orientáciu na výšku, aby ste ich mohli ľahšie zdieľať v aplikácii Stories.”

Riziko umelej inteligencie

Spoločnosť tiež pridáva ochranné prvky ako neviditeľný vodoznak na sledovanie obsahu AI a zvýšenie transparentnosti. Súčasne testuje svoje systémy AI s cieľom zmierniť možné rizikové výstupy.

“Na mnohých obrázkoch vytvorených pomocou našich nástrojov je uvedené použitie AI, aby sa znížila pravdepodobnosť, že si ich ľudia pomýlia s obsahom vytvoreným človekom. V najbližších týždňoch pridáme neviditeľný vodoznak do predstavy so skúsenosťami Meta AI pre zvýšenie transparentnosti a sledovateľnosti.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+