
Ako funguje Opportunity Score
Funkcia prideľuje kampaniam hodnotenie od 0 do 100. Číslo vyjadruje, nakoľko sú nastavené na dosiahnutie čo najlepšej výkonnosti. Na základe tohto skóre poskytuje v reálnom čase konkrétne odporúčania, ktoré môžu inzerenti zapracovať a dosiahnuť tak lepšie výsledky.
Systém pritom nehodnotí samotný výkon kampaní, ale berie do úvahy, koľko odporúčaní od platformy sa inzerent rozhodol zapracovať.

Zdroj: Meta
Typy odporúčaní a ich využitie
Meta uvádza, že odporúčania sa zoradzujú podľa toho, aký vplyv môžu mať na výkonnosť kampane. Zahŕňajú napríklad:
- overené osvedčené postupy,
- opravy chýb,
- upozornenia na problémy – napríklad nesprávne formátovanie, chýbajúce prvky či porušenie pravidiel.
AI systém Meta stavia na stratégiách, ktoré reálne fungovali v rôznych reklamných situáciách a prešli testovaním.
Výsledky testovania a vplyv na výkon
Testy ukázali, že dodržiavanie odporúčaní dokázalo znížiť cenu za výsledok v priemere o 12 %. Spoločnosť však upozorňuje, že tieto odporúčania sú založené na predikciách a nezaručujú zlepšenie výkonu.
Dostupnosť a strategické využitie
Opportunity Score je jednou z noviniek, ktorú Meta pridala do Ads Managera s cieľom uľahčiť správu kampaní a pomôcť ich lepšie optimalizovať. Odteraz je funkcia dostupná globálne pre všetky reklamné účty. Hoci ponúka konkrétne odporúčania na vylepšenie nastavení, netreba ich brať ako povinné kroky. Skôr ide o návod, ako z kampaní vyťažiť viac, ak vám záleží na výkonnosti.