2 min. čítanie

Meta a Universal Music rozširujú spoluprácu. Hudba bude dostupná aj na WhatsApp

Meta a Universal Music Group (UMG) posúvajú svoju dlhoročnú spoluprácu na nový level. Vďaka rozšírenej dohode budú mať umelci a skladatelia pod záštitou UMG ešte viac príležitostí osloviť fanúšikov na platformách ako Facebook, Instagram či WhatsApp. Vyťažiť z toho môžu aj e-commerce hráči.

Meta a Universal Music rozširujú spoluprácu. Hudba bude dostupná aj na WhatsApp
Zdroj: Depositphotos

UMG je jedna z najvplyvnejších hudobných spoločností a zastrešuje tie najzvučnejšie mená popmusic ako Taylor Swift, Billie Eilish či Justin Bieber. S novou, rozšírenou dohodou sa otvára ešte viac možností pre umelcov a skladateľov pod UMG na platformách ako Facebook, Instagram, Messenger, Horizon, Threads a po novom aj WhatsApp.

Partnerstvo sa začalo už v roku 2017 a odvtedy sa spolupráca medzi hudobným priemyslom a sociálnymi médiami prehlbovala. Výnimku tvorí snáď len nedávny konflikt s TikTokom, ktorému UMG vyčítala nízke odmeny pre umelcov a autorov. TikTok im ponúkal asi 1 % z celkových príjmov UMG, čo spoločnosť považuje za neprimerané. Nakoniec sa spoločnosti dohodli a populárna platforma neostala bez obľúbených interpretov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Licencovaná hudba bude ešte viac integrovaná do krátkych videí a iného obsahu na platformách Meta. Veľkou novinkou je to, že hudba sa teraz dostane aj na WhatsApp, čo otvára úplne nové možnosti, ako môžu značky osloviť svojich zákazníkov prostredníctvom hudby. UMG vo svojom vyhlásení však neuviedlo konkrétny spôsob využitia hudby na WhatsAppe.

E-commerce značky môžu využiť nové možnosti, ako využiť hudbu na zvýšenie angažovanosti zákazníkov a budovanie hlbších vzťahov so svojím publikom.

Ďalšou kľúčovou vecou je, že spoločnosti chcú chrániť práva umelcov a skladateľov aj proti obsahu generovanému umelou inteligenciou, ktorý by mohol byť neautorizovaný. Nová zmluva by mala zabezpečiť, že umelci za svoju prácu dostanú spravodlivú odmenu.

Tento posun v spolupráci prináša nielen nové spôsoby, ako hudbu využiť na sociálnych médiách, ale aj nové príležitosti pre značky, ako sa spojiť so svojím publikom cez hudbu a zvýšiť angažovanosť zákazníkov na platformách Meta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+