2 min. čítanie

Meta a Universal Music rozširujú spoluprácu. Hudba bude dostupná aj na WhatsApp

Meta a Universal Music Group (UMG) posúvajú svoju dlhoročnú spoluprácu na nový level. Vďaka rozšírenej dohode budú mať umelci a skladatelia pod záštitou UMG ešte viac príležitostí osloviť fanúšikov na platformách ako Facebook, Instagram či WhatsApp. Vyťažiť z toho môžu aj e-commerce hráči.

Meta a Universal Music rozširujú spoluprácu. Hudba bude dostupná aj na WhatsApp
Zdroj: Depositphotos

UMG je jedna z najvplyvnejších hudobných spoločností a zastrešuje tie najzvučnejšie mená popmusic ako Taylor Swift, Billie Eilish či Justin Bieber. S novou, rozšírenou dohodou sa otvára ešte viac možností pre umelcov a skladateľov pod UMG na platformách ako Facebook, Instagram, Messenger, Horizon, Threads a po novom aj WhatsApp.

Partnerstvo sa začalo už v roku 2017 a odvtedy sa spolupráca medzi hudobným priemyslom a sociálnymi médiami prehlbovala. Výnimku tvorí snáď len nedávny konflikt s TikTokom, ktorému UMG vyčítala nízke odmeny pre umelcov a autorov. TikTok im ponúkal asi 1 % z celkových príjmov UMG, čo spoločnosť považuje za neprimerané. Nakoniec sa spoločnosti dohodli a populárna platforma neostala bez obľúbených interpretov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Licencovaná hudba bude ešte viac integrovaná do krátkych videí a iného obsahu na platformách Meta. Veľkou novinkou je to, že hudba sa teraz dostane aj na WhatsApp, čo otvára úplne nové možnosti, ako môžu značky osloviť svojich zákazníkov prostredníctvom hudby. UMG vo svojom vyhlásení však neuviedlo konkrétny spôsob využitia hudby na WhatsAppe.

E-commerce značky môžu využiť nové možnosti, ako využiť hudbu na zvýšenie angažovanosti zákazníkov a budovanie hlbších vzťahov so svojím publikom.

Ďalšou kľúčovou vecou je, že spoločnosti chcú chrániť práva umelcov a skladateľov aj proti obsahu generovanému umelou inteligenciou, ktorý by mohol byť neautorizovaný. Nová zmluva by mala zabezpečiť, že umelci za svoju prácu dostanú spravodlivú odmenu.

Tento posun v spolupráci prináša nielen nové spôsoby, ako hudbu využiť na sociálnych médiách, ale aj nové príležitosti pre značky, ako sa spojiť so svojím publikom cez hudbu a zvýšiť angažovanosť zákazníkov na platformách Meta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge
3 min. čítanie

Čo prináša septembrové číslo časopisu Ecommerce Bridge

Printový časopis Ecommerce Bridge vychádza každé tri mesiace. Najnovšie číslo prináša unikátne rozhovory s odborníkmi. Tentokrát sme sa bavili s Petrom Bírom o sile domén a Andrej Kajan hovoril o význame expanzie. Pozrieme sa na marketplaces, vplyv AI na SEO a dávame tipy na čítanie pre rozvoj v e-commerce. Časopis si môžete zadarmo objednať priamo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+