Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Medziročný nárast o 4,9 %: Americký e-commerce hlási úspešnú vianočnú sezónu

Spoločnosť Adobe Analytics pravidelne prináša údaje o spotrebiteľskom správaní na americkom trhu. Nedávno priniesli dáta o vysokých predajoch pred Vianocami a teraz hlásia ďalší prelomený rekord.

Medziročný nárast o 4,9 %: Americký e-commerce hlási úspešnú vianočnú sezónu
Zdroj: Depositphotos

Výdavky na online nákupoch dosiahli výšku celkovo 222,1 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,9 %. Ide o rekord v oblasti amerického e-commerce počas vianočnej sezóny. Výsledky monitorujú online nákupy v období od 1. novembra do 31. decembra. Údaje pokrývajú viac ako 1 bilión návštev amerických maloobchodných webových stránok, 100 miliónov jedinečných položiek a celkovo 18 kategórií produktov.

Odporúčame pozrieť sa na vizualizované dáta Adobe Analytics.

Zdroj: Adobe

Američania vo veľkom využívali zľavy a čoraz viac obľúbenú metódu odloženého platenia Buy now, Pay later (BNPL), čím pokryli väčšinu svojich nákupov. BNPL nákupy vzrástli oproti minulému roku až o 14 % celkovo vo výške 16,6 miliardy USD. Môžu za to predovšetkým vyššie ceny produktov.

Oplatí sa míňať viac, než si môžu dovoliť?

Aj keď ceny produktov vo všeobecnosti stúpajú, za prelomeným rekordom nestoja vyššie ceny, ale vyšší počet nákupov. Ceny pri online predajoch zvyknú klesať, najmä v kategórii elektroniky, čomu sa spotrebitelia tešia. A práve akcie lákali ľudí, ktorí boli ochotní nárazovo minúť viac, než si môžu dovoliť, aby ušetrili.

“Z 222,1 miliardy dolárov, ktoré sa počas tohtoročných sviatkov minuli online, viac ako polovicu (65 %) tvorilo päť kategórií vrátane elektroniky (50,8 miliardy dolárov), oblečenia (41,5 miliardy dolárov), nábytku (27,3 miliardy dolárov), potravín (19,1 miliardy dolárov) a hračiek (7,7 miliardy dolárov). Tieto kategórie sa stali kľúčovými hnacími silami rastu digitálnej ekonomiky,” uvádza správa Adobe.

Na ďalšie spotrebiteľské prehľady sa môžeme tešiť už onedlho, keďže pre väčšinu veľkých maloobchodníkov začína výsledková sezóna za štvrtý kvartál vo februári.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+