Výdavky na online nákupoch dosiahli výšku celkovo 222,1 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,9 %. Ide o rekord v oblasti amerického e-commerce počas vianočnej sezóny. Výsledky monitorujú online nákupy v období od 1. novembra do 31. decembra. Údaje pokrývajú viac ako 1 bilión návštev amerických maloobchodných webových stránok, 100 miliónov jedinečných položiek a celkovo 18 kategórií produktov.
Odporúčame pozrieť sa na vizualizované dáta Adobe Analytics.
Američania vo veľkom využívali zľavy a čoraz viac obľúbenú metódu odloženého platenia Buy now, Pay later (BNPL), čím pokryli väčšinu svojich nákupov. BNPL nákupy vzrástli oproti minulému roku až o 14 % celkovo vo výške 16,6 miliardy USD. Môžu za to predovšetkým vyššie ceny produktov.
Oplatí sa míňať viac, než si môžu dovoliť?
Aj keď ceny produktov vo všeobecnosti stúpajú, za prelomeným rekordom nestoja vyššie ceny, ale vyšší počet nákupov. Ceny pri online predajoch zvyknú klesať, najmä v kategórii elektroniky, čomu sa spotrebitelia tešia. A práve akcie lákali ľudí, ktorí boli ochotní nárazovo minúť viac, než si môžu dovoliť, aby ušetrili.
“Z 222,1 miliardy dolárov, ktoré sa počas tohtoročných sviatkov minuli online, viac ako polovicu (65 %) tvorilo päť kategórií vrátane elektroniky (50,8 miliardy dolárov), oblečenia (41,5 miliardy dolárov), nábytku (27,3 miliardy dolárov), potravín (19,1 miliardy dolárov) a hračiek (7,7 miliardy dolárov). Tieto kategórie sa stali kľúčovými hnacími silami rastu digitálnej ekonomiky,” uvádza správa Adobe.
Na ďalšie spotrebiteľské prehľady sa môžeme tešiť už onedlho, keďže pre väčšinu veľkých maloobchodníkov začína výsledková sezóna za štvrtý kvartál vo februári.