2 min. čítanie

Medziročný nárast o 4,9 %: Americký e-commerce hlási úspešnú vianočnú sezónu

Spoločnosť Adobe Analytics pravidelne prináša údaje o spotrebiteľskom správaní na americkom trhu. Nedávno priniesli dáta o vysokých predajoch pred Vianocami a teraz hlásia ďalší prelomený rekord.

Medziročný nárast o 4,9 %: Americký e-commerce hlási úspešnú vianočnú sezónu
Zdroj: Depositphotos

Výdavky na online nákupoch dosiahli výšku celkovo 222,1 miliardy dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 4,9 %. Ide o rekord v oblasti amerického e-commerce počas vianočnej sezóny. Výsledky monitorujú online nákupy v období od 1. novembra do 31. decembra. Údaje pokrývajú viac ako 1 bilión návštev amerických maloobchodných webových stránok, 100 miliónov jedinečných položiek a celkovo 18 kategórií produktov.

Odporúčame pozrieť sa na vizualizované dáta Adobe Analytics.

Zdroj: Adobe

Američania vo veľkom využívali zľavy a čoraz viac obľúbenú metódu odloženého platenia Buy now, Pay later (BNPL), čím pokryli väčšinu svojich nákupov. BNPL nákupy vzrástli oproti minulému roku až o 14 % celkovo vo výške 16,6 miliardy USD. Môžu za to predovšetkým vyššie ceny produktov.

Oplatí sa míňať viac, než si môžu dovoliť?

Aj keď ceny produktov vo všeobecnosti stúpajú, za prelomeným rekordom nestoja vyššie ceny, ale vyšší počet nákupov. Ceny pri online predajoch zvyknú klesať, najmä v kategórii elektroniky, čomu sa spotrebitelia tešia. A práve akcie lákali ľudí, ktorí boli ochotní nárazovo minúť viac, než si môžu dovoliť, aby ušetrili.

“Z 222,1 miliardy dolárov, ktoré sa počas tohtoročných sviatkov minuli online, viac ako polovicu (65 %) tvorilo päť kategórií vrátane elektroniky (50,8 miliardy dolárov), oblečenia (41,5 miliardy dolárov), nábytku (27,3 miliardy dolárov), potravín (19,1 miliardy dolárov) a hračiek (7,7 miliardy dolárov). Tieto kategórie sa stali kľúčovými hnacími silami rastu digitálnej ekonomiky,” uvádza správa Adobe.

Na ďalšie spotrebiteľské prehľady sa môžeme tešiť už onedlho, keďže pre väčšinu veľkých maloobchodníkov začína výsledková sezóna za štvrtý kvartál vo februári.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+