Spojenie livestreamu a e-commerce ako alternatíva ku kamenným obchodom
Krása livestreamu spočíva v schopnosti preniesť zážitok z kamennej predajne do online priestoru. Ľudí v priamom prenose sprevádza odborník a predstaví im produktovú radu spôsobom, ktorý by im pri bežnom skrolovaní e-shopu chýbal.
Zoberme si napríklad zákazníka, ktorý si prezerá kabelky na stránke svojho obľúbeného predajcu. Chcel by sa podrobnejšie pozrieť na detaily produktu, ale je obmedzený existujúcimi obrázkami. Tie zďaleka nemusia reflektovať predstavu a očakávanie nakupujúceho. Live stream umožní zákazníkom získať osobnejšiu skúsenosť a podrobnejší prehľad o produkte, o ktorý majú záujem a premietnuť ho do nákupu.
“V posledných rokoch e-commerce zažíva rýchly prechod k obchodovaniu na sociálnych sieťach, pričom podľa nášho prieskumu len TikTok zaznamenal počas pandémie fenomenálny 553% nárast nákupov. K tomu prispeli najmä mladší spotrebitelia, pričom v roku 2022 bude 43 % príslušníkov generácie Z využívať sociálne siete na nákup produktov. Značky a predajcovia, ktorí túto príležitosť využili, zažívajú úspešné obdobie. Spotrebitelia sa čoraz častejšie nechajú ovplyvniť reklamou značky, recenziami a príspevkami influencerov na sociálnych sieťach. Aj to ovplyvňuje nárast live stream nakupovania. Tento trend už zaznamenal obrovský nárast popularity medzi kupujúcimi z generácie Z. Je jasné prečo – interaktívna povaha živého nakupovania pomáha značkám a predajcom spájať spotrebiteľov s ďalšími spotrebiteľmi a prináša im zážitok, ktorý presahuje rámec “obyčajného nakupovania”. Ed Hill, SVP EMEA at Bazaarvoice
TikTok zaznamenal počas pandémie fenomenálny 553% nárast nákupov.
Social network business je určite niečo, čo by značky a online predajcovia nemali prehliadať – za predpokladu, že chcú byť úspešní. TikTok, Instagram a niekoľko ďalších sociálnych sietí už tento koncept predaja umožňujú. Predpokladá sa, že v blízkej budúcnosti uvidíme, ako trend livestream nakupovania zrealizujú aj veľké marketplaces, ktoré umožnia značkám streamovať a získať viac tržieb. Zároveň to bude jeden zo spôsobov budovania dôvery v samotný brand.