2 min. čítanie

Marketplace Wish zažíva ťažké časy

Na rozdiel od mnohých e-commerce predajcov, ktorí využili pandemickú situáciu vo svoj prospech, sa spoločnosti Wish dlhodobo nedarí a od druhého štvrťroku 2019 nedokázala vykázať čistý zisk. 

Marketplace Wish zažíva ťažké časy

Wish ostáva v strate jedenástykrát za sebou

Materská spoločnosť čínskeho marketplace Wish vykázala v prvom fiškálnom štvrťroku 2022 tržby vo výške 189 miliónov USD. Ide o medziročný pokles 76 %,  keďže spoločnosť sa naďalej snaží dosiahnuť ziskovosť. Výška straty za tento prvý štvrťrok predstavuje 60 miliónov USD, čo je 11. štvrťročná strata v rade, ale v porovnaní s čistou stratou 128 miliónov USD v prvom štvrťroku 2021 ide o 53% medziročné zlepšenie.

Spoločnosť ContextLogic Inc. so sídlom v San Franciscu sa v posledných rokoch výrazne potáca. V decembri 2020 spoločnosť vstúpila na burzu v rámci prvotnej ponuky, ktorá ocenila Wish na približne 17 miliárd USD. V súčasnosti sa spoločnosť obchoduje na burze Nasdaq pod značkou WISH a jej trhová kapitalizácia je približne 1,12 miliardy USD. Pritom ešte pár rokov späť patril Wish medzi najväčšie globálne e-shopy.

Dlhodobý zápas s kvalitou a spokojnosťou zákazníkov

Spoločnosť dlhodobo zápasí s problémami s kvalitou a spokojnosťou zákazníkov. Je známe, že dodanie tovaru od obchodníkov z Číny trvá niekoľko týždňov alebo aj mesiacov. Plus kríza v dodávateľskom reťazci a pandemické opatrenia viedli k ďalším problémom. Spoločnosť Wish však uviedla, že v oblasti dodávok a služieb zákazníkom robí pokroky. Vo vyhlásení uviedla, že jej skóre NPS (Net Promoter Score), ktoré meria spokojnosť zákazníkov, sa zlepšilo z -66 v máji 2021 na -27 v súčasnosti.

“Za niekoľko krátkych mesiacov sme zaznamenali pokrok v našom obrate, vrátane zdvojnásobenia nášho NPS,” uviedol v písomnom vyhlásení Vijay Talwar, generálny riaditeľ spoločnosti Wish. “Tieto povzbudivé signály, najmä zvýšené skóre NPS, nám dávajú dôveru, že sa spotrebitelia vrátia na Wish, keď začneme zvyšovať výdavky na reklamu.”

Spoločnosť v priebehu prvého štvrťroka spustila prepracovanejšiu aplikáciu pre telefóny so systémom Android. Talwar uviedol, že aplikácia pre operačný systém Apple bude spustená do konca druhého štvrťroka.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+