5 min. čítanie

Budúcnosť performance z pohľadu predajcu, ktorý dáva do online reklamy milióny (Matej Tomašovský, BBG)

Ako spoločnosť BBG a jej značka Klarstein rozdeľujú marketingový rozpočet medzi výkonnostné kampane a budovanie značky? Prečo je pre nich dôležité sledovať predpovede počasia pri predaji klimatizácií a ako využívajú smart technológie na udržanie zákazníkov? V tomto rozhovore odhaľujeme zákulisie jedného z popredných e-shopov, ktorý prezradí, ako dynamicky riadia kampane, automatizujú komunikáciu a aké výzvy prináša prepojenie online marketingu s tradičnými kanálmi. Zistite, ako v Klarsteine využívajú retenciu, sezónnosť a inovatívne prístupy na formovanie budúcnosti marketingu. Viac nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Matej Tomašovský, Marketing Director v Klarstein, BBG.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

      • 02:22 Základy o BBG. Aká veľká je to spoločnosť?
      • 03:32 Performance vs brand, ako je to v BBG?
      • 07:01 Čo im najviac funguje z performance marketingu?
      • 08:55 Musia sa v rámci celého BBG používať rovnaké nástroje a stratégie?
      • 09:44 Konšpirácia ohľadom Google Analytics
      • 11:44 Aký majú prístup ku Google Ads?
      • 15:32 Stratégia pre brandové kampane
      • 18:31 Aká je rozdielová vec, na ktorú sa často zabúda?
      • 20:11 Ako by sa mali e-shopy pozerať na brandové kampane?
      • 26:10 Čo robiť, keď e-shop narazí na performance strop v investíciách?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rozdelenie rozpočtu na marketing a sezónne kampane

V úvode sa rozoberá spôsob rozdelenia marketingového rozpočtu medzi výkonnostné kampane (performance) a kampane na budovanie značky (branding). Pre značku Klarstein sú brandové kampane stále menšou časťou rozpočtu, a tvoria menej ako 10 %. Firma sa sústreďuje na sezónnosť, najmä pri produktoch, ako sú klimatizácie a ochladzovače vzduchu, ktoré sú obzvlášť populárne počas letných mesiacov. Ak je teplota vyššia, spúšťajú brandingové kampane, aby maximalizovali dopyt.

Diskutuje sa o výzvach, ktoré prináša spustenie kampaní mimo typických sezón. Aj keď kampane môžu krátkodobo podporiť predaj, ak vonku nie je dostatočne horúco, ich efekt je obmedzený. Spoločnosť preto sleduje predpovede počasia, aby spúšťala kampane v pravý čas. Táto stratégia im pomáha efektívne využiť marketingový rozpočet a podporiť dopyt v kritických momentoch.

Vplyv brandingových kampaní na výkonnostný marketing

Brandingové kampane majú pozitívny vplyv aj na ďalšie kanály, ako napríklad zvýšenie click-through rate (CTR) v PPC kampaniach alebo na platformách ako Heureka. Meranie presného dopadu brandových kampaní však nie je vždy jednoduché. Firma napríklad porovnávala krajiny, kde spustila kampane, s tými, kde ich nespustila, a zistila, že nárast CTR bol v oboch prípadoch podobný.

V minulosti mali televízne kampane okamžitý efekt, a to nielen na počet priamych návštev webu, ale aj na zvýšenie vyhľadávania značky. Tento efekt bol výrazne viditeľný najmä v direct trafficu. Aj keď sa online marketing stal dominantným, televízne kampane priniesli významný krátkodobý nárast záujmu o značku, čo ukazuje, že tradičné formy reklamy stále zohrávajú dôležitú úlohu.

Zmena v prístupe performance marketérov

S príchodom nových nástrojov, ako je Google Analytics 4 (GA4), sa zmenili aj zručnosti, ktoré potrebujú performance marketéri. V minulosti stačilo, aby mali dobré znalosti o Google Analytics a PPC kampaniach, ale dnes musia vedieť pracovať s dátami na hlbšej úrovni. To zahŕňa prácu so surovými dátami, ako sú SQL a BigQuery, čo umožňuje detailnejšiu analýzu mimo bežných reportovacích nástrojov.

Výzvou pre marketérov je, že sa už nemôžu spoliehať len na automatizované reporty, ktoré ponúkali platformy ako Google. Namiesto toho musia byť schopní pracovať s dátami v surovej forme a vytvárať si vlastné analýzy. Tento nový prístup vyžaduje zmenu myslenia, najmä pre tých, ktorí boli zvyknutí na rýchle a jednoduché kliknutia v rozhraní.

Retencia zákazníkov ako kľúčový prvok

Ak spoločnosť narazí na limity pri získavaní nových zákazníkov cez performance marketing, je dôležité začať sa zameriavať na retenciu. Zákazníka, ktorého už raz získali, je lacnejšie udržať, než neustále získavať nových. Vytváranie vernostných programov alebo špeciálnych ponúk pre vracajúcich sa zákazníkov je preto kľúčovou stratégiou.

Pri produktoch, ako sú klimatizácie, ktoré sa nekupujú pravidelne, je výzvou nájsť spôsob, ako zákazníka zapojiť do ďalších nákupov. Klarstein sa zameriava na predaj ďalších produktov zo svojho širokého portfólia, ako sú spotrebiče do kuchyne alebo záhrady. Retencia je nastavená na dlhšie časové obdobie, pričom sa na zákazníka pozerajú až s odstupom jedného až dvoch rokov od jeho prvého nákupu.

Automatizácia a personalizácia kampaní

Spoločnosť Klarstein využíva CRM systémy a automatizačné nástroje na prispôsobenie svojich marketingových kampaní. Algoritmy analyzujú nákupy podobných zákazníkov a ponúkajú produkty, ktoré by mohli byť pre konkrétneho zákazníka zaujímavé. Okrem toho firma využíva aj manuálne kampane, kde zasiela zákazníkom špeciálne ponuky, napríklad zľavové kupóny, aby ich motivovala k ďalšiemu nákupu.

Automatizácia kampaní umožňuje spoločnosti efektívne pracovať s veľkým množstvom dát a zákazníkov. Personalizované ponuky na základe predchádzajúcich nákupov zvyšujú pravdepodobnosť opätovného nákupu a zároveň zlepšujú celkovú skúsenosť zákazníka.

Inovácie produktov a ich prepojenie s aplikáciou

Klarstein neustále inovuje svoje produktové portfólio. Nové produkty sú dizajnovo moderné, s širšou farebnou škálou, a mnohé z nich sú vybavené smart funkciami. Prepojenie týchto produktov s aplikáciou Klarstein umožňuje zákazníkom ovládať svoje spotrebiče na diaľku, čo zvyšuje ich interakciu so značkou.

Aplikácia ponúka nielen ovládanie spotrebičov, ale aj pridanú hodnotu vo forme prístupu k receptom, čo je užitočné napríklad pre kuchynské spotrebiče, ako sú fritézy. Táto integrácia produktov do jednej aplikácie posilňuje vzťah zákazníka so značkou a vytvára ekosystém, v ktorom zákazník môže jednoducho ovládať celú svoju domácnosť.

Budúcnosť performance marketingu a ďalšie diskusie

Rozhovor sa uzatvára so zhodnotením témy performance marketingu. Zároveň sa otvára téma ďalších diskusií, ktoré sa budú venovať rovnako zaujímavým témam a prinesú nové poznatky a riešenia. Význam zdieľania skúseností v rámci e-commerce komunity je kľúčový, pretože trh je malý a firmy si môžu navzájom pomáhať. Výzvy, s ktorými sa stretávajú, sú často podobné, a zdieľanie poznatkov im pomáha lepšie reagovať na meniace sa podmienky v digitálnom marketingu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vie banka reálne a naozaj pomôcť e-commerce firme? (Pavol Bogár, Tatra banka)
5 min. čítanie

Ako vie banka reálne a naozaj pomôcť e-commerce firme? (Pavol Bogár, Tatra banka)

Bankové subjekty, telekomunikácie či poisťovne nie sú väčšinou príliš pozitívne témy na rozoberanie. Avšak v tomto prípade môže byť opak pravdou. Keď sa banka venuje aktivitám na pomoc podnikateľom a vyvinie pre nich celý ekosystém, zrazu to všetkým zúčastneným dáva zmysel. Ako pristupuje k financovaniu e-shopov Tatra banka, či je takéto financovanie možné len pre […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)
6 min. čítanie

Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)

Nahliadnite do zákulisia marketingu a e-commerce jednej z popredných značiek športového vybavenia. Zistíte, aké stratégie používa pri cenovej politike, ako pristupuje k sezónnym kampaniam a zľavám, a aké technológie využíva na meranie úspešnosti kampaní, vrátane nového nástroja Amplitude. Dozviete sa tiež, prečo sa Decathlon na Slovensku vyhýba spolupráci s influencermi a namiesto toho sa orientuje […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+