6 min. čítanie

2 miliónová značka postavená na jednej osobe? Marketing Powerlogy a jeho fungovanie v roku 2023. (Michal Dodok)

Potreba kvalitných chutných potravín dohnala Dušana Plichtu k myšlienke vytvorenia vlastnej značky Powerlogy. Ako hlavný ambasádor dlhodobo vystupoval v propagácii spoločnosti a bol jej tvárou. To je na jednej strane funkčná stratégia, ale len do určitého bodu. Pri expanzii na zahraničné trhy a taktiež od určitej veľkosti podnikania treba stavať na kvalitnej marketingovej stratégii. Ako to robia v známej slovenskej firme nám prišiel porozprávať Michal Dodok, marketingový riaditeľ z Powerlogy.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:36 Je Powerlogy stále tak naviazané na Dušana Plichtu – zakladateľa?
  • 02:42 Vnímaš veľkú zainteresovanosť Dušana ako výhodu alebo nevýhodu?
  • 04:15 Čo je dnes Powerlogy?
  • 05:00 Aká je skladba produktov spoločnosti?
  • 06:14 Ako vystupuje Powerlogy marketingovo a obchodne?
  • 08:15 E-shop vs offline predaj?
  • 09:23 Bude rok 2023 pre vás rastový alebo skôr v strate?
  • 10:37 Ste len predajcovia vlastnej značky, alebo aj resellujete?
  • 11:24 Ako prebieha proces výroby produktov?
  • 12:38 Je výroba vlastných produktov lepšia cesta ako resell?
  • 16:04 Ktoré marketingové kanály sú pre vás najdôležitejšie?
  • 18:16 Rozdelenie a plánovanie marketingového rozpočtu.
  • 19:49 Ako zohľadňovať PNO v brandových kampaniach?
  • 21:16 Najväčšie úspechy a naopak fuck-upy Powerlogy za posledné roky?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Je Powerlogy stále tak naviazané na Dušana Plichtu – zakladateľa?

Už to nie je len o Dušanovi. Ako zakladateľ spoločnosti položil veľmi dobré základy, aj vďaka čomu značku spoznáva dodnes množstvo ľudí. Avšak v poslednej dobe sa viac venuje vývoju produktov a marketingové záležitosti teda nie sú až tak závislé na jeho vystupovaní. Powerlogy ale stále ťaží z dobrej Dušanovej práce z minulosti.

Vnímaš veľkú zainteresovanosť Dušana ako výhodu alebo nevýhodu?

Možno to tak bolo vnímané navonok, ale nebolo to také dramatické, ako sa môže zdať. A je to taktiež aj prirodzené, že zakladateľ spoločnosti by mal byť jej hlavným ambasádorom. Zo začiatku môže spoločnosť fungovať len týmto štýlom, no pri rozrastaní už musia byť jasne definované marketingové prvky. Pri expanzii to neplatí. Nie je možné, aby sa rovnaká stratégia replikovala aj na zahraničný trh, pretože daný človek tam nebude skrátka relevantný.

Čo je dnes Powerlogy?

Značka prináša funkčné potraviny a nutričnú vedu do reality. Na základe vedy sa pripravujú unikátne produkty v spojení so skvelou chuťou. Základom je mapovanie trhu ohľadom zdravých potravín a následné vyhľadávanie príležitostí, ktoré by zákazníci mohli oceniť.

Aká je skladba produktov spoločnosti?

Nie je to len o jednej kategórii, ktorú by značka Powerlogy ponúkala. Ide o komplexnú skladbu produktov pre dobrú životosprávu.

Produktová línia sa skladá z pomyselných dvoch častí. Raňajkové produkty, ako sú kaše či maslá a následne produkty pre dosiahnutie vyššieho výkonu. Nie je to len o športe, ale rozprávame sa aj o výkonoch v práci, vypätých situáciách, kedy človek potrebuje povzbudiť…

Ako vystupuje Powerlogy marketingovo a obchodne?

Powerlogy vyrástlo na slovenskom trhu, ktorý tvorí aktuálne 70% ziskov. Postupne sa snažia o expanziu. Dva roky funguje Česká republika a snažia sa dostať aj na ďalšie európske trhy. Značka sa zameriava celkovo na ľudí, ktorí potrebujú podávať nejaké výkony. A to nie len v športovej rovine, ale taktiež napríklad ľudia na rodičovskej dovolenke.

E-shop vs offline predaj?

Online kanál je hlavným zdrojom príjmov. Dá sa povedať, že je to približne 80 % z celkového objemu. Produkty Powerlogy sa dajú zohnať aj v sieti drogérií DM. To je dôležité pre dobrú penetráciu značky. No z hľadiska predaja je e-shop jednoznačne primárnym zdrojom.

Bude rok 2023 pre vás rastový alebo skôr v strate?

Predchádzajúci rok bol dosť náročný a aj keď je spoločnosť primárne situovaná na slovenskom trhu, boli to práve zahraničné aktivity, ktoré dorovnávali nadobudnuté straty.

Ste len predajcovia vlastnej značky, alebo aj resellujete?

Primárne ide samozrejme o ich produkty, ale sortiment e-shopu je doplnený aj o iné značky a produkty, ktoré sa im hodia do zamerania spoločnosti.

Ako prebieha proces výroby produktov?

Tento proces vôbec nie je jednoduchý. Aj preto sa podlieha aktivita vývoja a následnej výroby najprísnejším štandardnom spoločnosti. Všetko je samozrejme regulované Európskou úniou a aj všetky výrobky sú tu produkované. V ideálnom prípade potom na Slovensku.

Je výroba vlastných produktov lepšia cesta ako resell?

Najdôležitejšie je mať víziu a veriť tomu. Buď to nikto iný nedokáže vyrobiť a priniesť na trh v kvalite, akú si myslíš, že dokážeš len ty, alebo je to o ekonomickej rovine. Prechod od resellu ku výrobe je ale veľmi náročný. Musí tam byť silná expertíza, legislatíva a logistika

Keď má človek e-shop a vidí, že mu nejaká kategória ide, práve vtedy možno dáva zmysel sa do toho viac ponoriť, vtedy si môžeš vytvoriť väčšiu rezervu na marži, aby si prežil aj ťažšie obdobia.

Je potrebné veľmi silné presvedčenie a a motivácia, aby to malo úspech. Ono je to následne aj cítiť na komunikácii a všetkých ďalších aspektoch marketingu.

|

Predávajte ešte viac vďaka Kaufland Marketplace

Ktoré marketingové kanály sú pre vás najdôležitejšie?

Skôr sa zameriavajú na obsahový marketing a vzdelávanie ľudí o zdravom životnom štýle. Tam sa dá dobre budovať základňa sledovateľov a riešiť ich životné témy a rozhodnutia práve v spojitosti s produktami. Najlepší kanál je pre Powerlogy komunita. Samozrejme musia ísť aj cez hardsell, a teda výkonnostné PPC kampane.

V celkovom ponímaní sa spoločnosť pozerá na LTV – life time value u zákazníka a snaží sa ho naučiť štýlu, ktorý sama vyznáva. Budovanie vzťahu sa dáva na prvé miesto v rebríčku a to následne prináša aj spokojných vracajúcich sa zákazníkov.

Rozdelenie a plánovanie marketingového rozpočtu.

Fungujú na základe skúseností a testovania. Spoločnosť má už dlhoročné skúsenosti, a preto si dokáže nastaviť rozpočty podľa toho, čo im fungovalo. PNO je pre nich asi najdôležitejšia metrika, ktorá udáva smer v tejto otázke.

Ako zohľadňovať PNO v brandových kampaniach?

Zatiaľ neprebiehala kampaň rozmerov televízie, aby sa k tomu dokázali vyjadriť. Skôr fungujú na mesačnej až kvartálnej báze, kde si vyhodnocujú PNO a na základe toho sa rozhodujú, ako veľmi budú môcť investovať ďalej.

Najväčšie úspechy a naopak fuck-upy Powerlogy za posledné roky?

Ako najväčšie negatívum pravdepodobne vnímajú neskorý vstup na zahraničné trhy. Naopak za pozitívne považujú budovanie vzťahov so zákazníkmi. Spolupráce, partnerstvá, vernosť zákazníkov a ďalšie sú skutočnou ozdobou spoločnosti.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako speňažiť podcast? Nebojte sa pýtať si peniaze (Matej Sajfa Cifra, Toldo)
7 min. čítanie

Ako speňažiť podcast? Nebojte sa pýtať si peniaze (Matej Sajfa Cifra, Toldo)

Prechod z neplateného obsahu na ten platený býva vo väčšine prípadov extrémne náročný a bolestivý. Ľudia si už zvykli, že majú niečo zadarmo a teraz ich zrazu presviedčať, aby platili, sa zdá byť nemožné. Toldo ako aplikácia pre podcasterov sa snaží zmeniť zmýšľanie ľudí, prečo by mali svojich obľúbených tvorcov podporovať. Ako sa do projektu […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Aj zákazníci v zahraničí sú rozmaznaní. Nezabúdajte na logistické štandardy ani pri expanzii (Alex Jančo, Packeta)
6 min. čítanie

Aj zákazníci v zahraničí sú rozmaznaní. Nezabúdajte na logistické štandardy ani pri expanzii (Alex Jančo, Packeta)

Z hľadiska expanzie sme si v nedávnej minulosti uvádzali už mnoho príkladov. Čo sú správne krajiny, koľko peňazí potrebujete, akú marketingovú stratégiu zvoliť… No stále sme nehovorili o kľúčovej časti – expanzii. Dá sa v dnešnom e-commerce uspieť aj bez vlastnej značky, ako veľmi dôležité je informovať zákazníka o stave objednávky a ako funguje doručovanie […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+