
V rozhovore sa dozviete:
- 01:36 Je Powerlogy stále tak naviazané na Dušana Plichtu – zakladateľa?
- 02:42 Vnímaš veľkú zainteresovanosť Dušana ako výhodu alebo nevýhodu?
- 04:15 Čo je dnes Powerlogy?
- 05:00 Aká je skladba produktov spoločnosti?
- 06:14 Ako vystupuje Powerlogy marketingovo a obchodne?
- 08:15 E-shop vs offline predaj?
- 09:23 Bude rok 2023 pre vás rastový alebo skôr v strate?
- 10:37 Ste len predajcovia vlastnej značky, alebo aj resellujete?
- 11:24 Ako prebieha proces výroby produktov?
- 12:38 Je výroba vlastných produktov lepšia cesta ako resell?
- 16:04 Ktoré marketingové kanály sú pre vás najdôležitejšie?
- 18:16 Rozdelenie a plánovanie marketingového rozpočtu.
- 19:49 Ako zohľadňovať PNO v brandových kampaniach?
- 21:16 Najväčšie úspechy a naopak fuck-upy Powerlogy za posledné roky?
Je Powerlogy stále tak naviazané na Dušana Plichtu – zakladateľa?
Už to nie je len o Dušanovi. Ako zakladateľ spoločnosti položil veľmi dobré základy, aj vďaka čomu značku spoznáva dodnes množstvo ľudí. Avšak v poslednej dobe sa viac venuje vývoju produktov a marketingové záležitosti teda nie sú až tak závislé na jeho vystupovaní. Powerlogy ale stále ťaží z dobrej Dušanovej práce z minulosti.
Vnímaš veľkú zainteresovanosť Dušana ako výhodu alebo nevýhodu?
Možno to tak bolo vnímané navonok, ale nebolo to také dramatické, ako sa môže zdať. A je to taktiež aj prirodzené, že zakladateľ spoločnosti by mal byť jej hlavným ambasádorom. Zo začiatku môže spoločnosť fungovať len týmto štýlom, no pri rozrastaní už musia byť jasne definované marketingové prvky. Pri expanzii to neplatí. Nie je možné, aby sa rovnaká stratégia replikovala aj na zahraničný trh, pretože daný človek tam nebude skrátka relevantný.
Čo je dnes Powerlogy?
Značka prináša funkčné potraviny a nutričnú vedu do reality. Na základe vedy sa pripravujú unikátne produkty v spojení so skvelou chuťou. Základom je mapovanie trhu ohľadom zdravých potravín a následné vyhľadávanie príležitostí, ktoré by zákazníci mohli oceniť.
Aká je skladba produktov spoločnosti?
Nie je to len o jednej kategórii, ktorú by značka Powerlogy ponúkala. Ide o komplexnú skladbu produktov pre dobrú životosprávu.
Produktová línia sa skladá z pomyselných dvoch častí. Raňajkové produkty, ako sú kaše či maslá a následne produkty pre dosiahnutie vyššieho výkonu. Nie je to len o športe, ale rozprávame sa aj o výkonoch v práci, vypätých situáciách, kedy človek potrebuje povzbudiť…
Ako vystupuje Powerlogy marketingovo a obchodne?
Powerlogy vyrástlo na slovenskom trhu, ktorý tvorí aktuálne 70% ziskov. Postupne sa snažia o expanziu. Dva roky funguje Česká republika a snažia sa dostať aj na ďalšie európske trhy. Značka sa zameriava celkovo na ľudí, ktorí potrebujú podávať nejaké výkony. A to nie len v športovej rovine, ale taktiež napríklad ľudia na rodičovskej dovolenke.
E-shop vs offline predaj?
Online kanál je hlavným zdrojom príjmov. Dá sa povedať, že je to približne 80 % z celkového objemu. Produkty Powerlogy sa dajú zohnať aj v sieti drogérií DM. To je dôležité pre dobrú penetráciu značky. No z hľadiska predaja je e-shop jednoznačne primárnym zdrojom.
Bude rok 2023 pre vás rastový alebo skôr v strate?
Predchádzajúci rok bol dosť náročný a aj keď je spoločnosť primárne situovaná na slovenskom trhu, boli to práve zahraničné aktivity, ktoré dorovnávali nadobudnuté straty.
Ste len predajcovia vlastnej značky, alebo aj resellujete?
Primárne ide samozrejme o ich produkty, ale sortiment e-shopu je doplnený aj o iné značky a produkty, ktoré sa im hodia do zamerania spoločnosti.
Ako prebieha proces výroby produktov?
Tento proces vôbec nie je jednoduchý. Aj preto sa podlieha aktivita vývoja a následnej výroby najprísnejším štandardnom spoločnosti. Všetko je samozrejme regulované Európskou úniou a aj všetky výrobky sú tu produkované. V ideálnom prípade potom na Slovensku.
Je výroba vlastných produktov lepšia cesta ako resell?
Najdôležitejšie je mať víziu a veriť tomu. Buď to nikto iný nedokáže vyrobiť a priniesť na trh v kvalite, akú si myslíš, že dokážeš len ty, alebo je to o ekonomickej rovine. Prechod od resellu ku výrobe je ale veľmi náročný. Musí tam byť silná expertíza, legislatíva a logistika…
Keď má človek e-shop a vidí, že mu nejaká kategória ide, práve vtedy možno dáva zmysel sa do toho viac ponoriť, vtedy si môžeš vytvoriť väčšiu rezervu na marži, aby si prežil aj ťažšie obdobia.
Je potrebné veľmi silné presvedčenie a a motivácia, aby to malo úspech. Ono je to následne aj cítiť na komunikácii a všetkých ďalších aspektoch marketingu.

Predávajte ešte viac vďaka Kaufland Marketplace
Ktoré marketingové kanály sú pre vás najdôležitejšie?
Skôr sa zameriavajú na obsahový marketing a vzdelávanie ľudí o zdravom životnom štýle. Tam sa dá dobre budovať základňa sledovateľov a riešiť ich životné témy a rozhodnutia práve v spojitosti s produktami. Najlepší kanál je pre Powerlogy komunita. Samozrejme musia ísť aj cez hardsell, a teda výkonnostné PPC kampane.
V celkovom ponímaní sa spoločnosť pozerá na LTV – life time value u zákazníka a snaží sa ho naučiť štýlu, ktorý sama vyznáva. Budovanie vzťahu sa dáva na prvé miesto v rebríčku a to následne prináša aj spokojných vracajúcich sa zákazníkov.
Rozdelenie a plánovanie marketingového rozpočtu.
Fungujú na základe skúseností a testovania. Spoločnosť má už dlhoročné skúsenosti, a preto si dokáže nastaviť rozpočty podľa toho, čo im fungovalo. PNO je pre nich asi najdôležitejšia metrika, ktorá udáva smer v tejto otázke.
Ako zohľadňovať PNO v brandových kampaniach?
Zatiaľ neprebiehala kampaň rozmerov televízie, aby sa k tomu dokázali vyjadriť. Skôr fungujú na mesačnej až kvartálnej báze, kde si vyhodnocujú PNO a na základe toho sa rozhodujú, ako veľmi budú môcť investovať ďalej.
Najväčšie úspechy a naopak fuck-upy Powerlogy za posledné roky?
Ako najväčšie negatívum pravdepodobne vnímajú neskorý vstup na zahraničné trhy. Naopak za pozitívne považujú budovanie vzťahov so zákazníkmi. Spolupráce, partnerstvá, vernosť zákazníkov a ďalšie sú skutočnou ozdobou spoločnosti.