3 min. čítanie

Majiteľ pekárne Natura predáva online dokonca aj croissanty

Každý rok sa 11. novembra v Poľsku oslavuje Deň svätého Martina. Počas tohto dňa sa musí zjesť aspoň jeden svätomartinský rožok. Už niekoľko rokov si ich zákazníci objednávajú cez eshop. Rafał Kowalczyk sa rozprával so Zbigniewom Piskorskim, majiteľom spoločnosti NATURA.

Majiteľ pekárne Natura predáva online dokonca aj croissanty

Ako vidíte situáciu na trhu elektronického obchodu?

“V súčasnosti čoraz viac spoločností oceňuje dôležitú úlohu predaja svojich výrobkov online. Je to ďalší kanál na oslovenie zákazníkov a môže byť dobrou formou na podporou predaja a propagácie ponuky. Už roky pozorujem, ako sa rýchlosť a spoľahlivosť uspokojovania potrieb zákazníkov stáva čoraz dôležitejšou v boji o zákazníka. Momentálnym trendom je expresné doručenie a zjednodušený proces vrátenia alebo reklamácie. To všetko sa uskutočňuje prakticky bez nákladov pre spotrebiteľa a bezplatné doručenie sa stáva očakávaným štandardom.”

“Na jednej strane vzniká tlak na dodávateľský reťazec a cenu výrobku, na druhej strane získavame prístup k databázam a presnejším informáciám o zákazníkoch, čo nám následne umožňuje lepšie prispôsobiť našu ponuku.”

“Preto sme sa tento rok rozhodli spustiť internetový obchod Naturalnienatura.pl s ponukou eko produktov – zdravých potravín, nápojov a produktov životného štýlu.”

Doručovanie pečiva dopravcami sa zdá byť dosť náročné. Aká je záruka čerstvosti objednaného tovaru?

“Už takmer 10 rokov predávame naše croissanty Marciński online. Vďaka tomu si ich zákazníci môžu objednať po celý rok a odkiaľkoľvek. Avšak najhektickejšie obdobie a takzvaný „vrchol predaja“ je od začiatku októbra do 15. novembra, a to z dôvodu sviatku svätého Martina, ktorý sa každoročne oslavuje 11. novembra.”

“Pre naše croissanty používame rôzne spôsoby doručenia. Spolupracujeme s dodávateľmi ako InPost, UPS a DPD. Doručujeme aj do balíkomatov a poskytujeme možnosť osobného odberu v jednej z 21 pekární NATURA. Máme individuálnych a firemných zákazníkov, ale aj maloobchodné reťazce.Tieto spoločnosti rozhodujú o distribúcii a ochrane vo vlastnej réžií.” 

“Trvanlivosť croissantov Marciński je 72 hodín. Croissant sa pečie v noci, ráno ho vyzdvihne kuriér a na druhý deň sa doručí zákazníkovi.”

zdroj: Natura

Ako je ošetrené balenie pečiva a jeho ochrana?

“Bežne balíme croissanty podľa dvoch scenárov: do pripravených kartónových krabíc, jedná sa o bezplatný ekologický obal na 1,2,4 croissanty. Druhou možnosťou, za poplatok, je ozdobný obal z vlnitej lepenky. Každý croissant má kvôli ochrane vlastnú priehradku a kartónová škatuľa je prekrytá banderolou.Tá má ostať až do doručenia neporušená a zaručuje, že sladký darček z Poznane dorazí podľa našich noriem.”

“Okrem croissantov je možné objednať napríklad aj knihu, plagát, hrnček alebo farebné croissantové ponožky. Hitom je sójová sviečka s vôňou croissantu Swietomarciński.”

Uvažujete o expanzii do zahraničia?

„Croissanty a výrobky z internetového obchodu Naturalnienatura.pl posielame aj do zahraničia. Pokiaľ ide o zvyšok sortimentu, ktorý sa v súčasnosti predáva v kamenných predajniach, zatiaľ neplánujeme predaj do zahraničia.“

Cena pekárenských výrobkov prudko stúpa. Dá sa v súčasnej situácií niekde ušetriť?

„Na produktoch so zdravou a eko výživou nemožno šetriť, pretože tým by utrpela ich kvalita. Samozrejme selektujeme množstvo produktov podľa ich dôležitosti a záujmu zákazníkov. Tie najdôležitejšie určite neprestaneme vyrábať.“ 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein