3 min. čítanie

Majiteľ pekárne Natura predáva online dokonca aj croissanty

Každý rok sa 11. novembra v Poľsku oslavuje Deň svätého Martina. Počas tohto dňa sa musí zjesť aspoň jeden svätomartinský rožok. Už niekoľko rokov si ich zákazníci objednávajú cez eshop. Rafał Kowalczyk sa rozprával so Zbigniewom Piskorskim, majiteľom spoločnosti NATURA.

Majiteľ pekárne Natura predáva online dokonca aj croissanty

Ako vidíte situáciu na trhu elektronického obchodu?

“V súčasnosti čoraz viac spoločností oceňuje dôležitú úlohu predaja svojich výrobkov online. Je to ďalší kanál na oslovenie zákazníkov a môže byť dobrou formou na podporou predaja a propagácie ponuky. Už roky pozorujem, ako sa rýchlosť a spoľahlivosť uspokojovania potrieb zákazníkov stáva čoraz dôležitejšou v boji o zákazníka. Momentálnym trendom je expresné doručenie a zjednodušený proces vrátenia alebo reklamácie. To všetko sa uskutočňuje prakticky bez nákladov pre spotrebiteľa a bezplatné doručenie sa stáva očakávaným štandardom.”

“Na jednej strane vzniká tlak na dodávateľský reťazec a cenu výrobku, na druhej strane získavame prístup k databázam a presnejším informáciám o zákazníkoch, čo nám následne umožňuje lepšie prispôsobiť našu ponuku.”

“Preto sme sa tento rok rozhodli spustiť internetový obchod Naturalnienatura.pl s ponukou eko produktov – zdravých potravín, nápojov a produktov životného štýlu.”

Doručovanie pečiva dopravcami sa zdá byť dosť náročné. Aká je záruka čerstvosti objednaného tovaru?

“Už takmer 10 rokov predávame naše croissanty Marciński online. Vďaka tomu si ich zákazníci môžu objednať po celý rok a odkiaľkoľvek. Avšak najhektickejšie obdobie a takzvaný “vrchol predaja” je od začiatku októbra do 15. novembra, a to z dôvodu sviatku svätého Martina, ktorý sa každoročne oslavuje 11. novembra.”

“Pre naše croissanty používame rôzne spôsoby doručenia. Spolupracujeme s dodávateľmi ako InPost, UPS a DPD. Doručujeme aj do balíkomatov a poskytujeme možnosť osobného odberu v jednej z 21 pekární NATURA. Máme individuálnych a firemných zákazníkov, ale aj maloobchodné reťazce.Tieto spoločnosti rozhodujú o distribúcii a ochrane vo vlastnej réžií.” 

“Trvanlivosť croissantov Marciński je 72 hodín. Croissant sa pečie v noci, ráno ho vyzdvihne kuriér a na druhý deň sa doručí zákazníkovi.”

zdroj: Natura

Ako je ošetrené balenie pečiva a jeho ochrana?

“Bežne balíme croissanty podľa dvoch scenárov: do pripravených kartónových krabíc, jedná sa o bezplatný ekologický obal na 1,2,4 croissanty. Druhou možnosťou, za poplatok, je ozdobný obal z vlnitej lepenky. Každý croissant má kvôli ochrane vlastnú priehradku a kartónová škatuľa je prekrytá banderolou.Tá má ostať až do doručenia neporušená a zaručuje, že sladký darček z Poznane dorazí podľa našich noriem.”

“Okrem croissantov je možné objednať napríklad aj knihu, plagát, hrnček alebo farebné croissantové ponožky. Hitom je sójová sviečka s vôňou croissantu Swietomarciński.”

Uvažujete o expanzii do zahraničia?

“Croissanty a výrobky z internetového obchodu Naturalnienatura.pl posielame aj do zahraničia. Pokiaľ ide o zvyšok sortimentu, ktorý sa v súčasnosti predáva v kamenných predajniach, zatiaľ neplánujeme predaj do zahraničia.”

Cena pekárenských výrobkov prudko stúpa. Dá sa v súčasnej situácií niekde ušetriť?

“Na produktoch so zdravou a eko výživou nemožno šetriť, pretože tým by utrpela ich kvalita. Samozrejme selektujeme množstvo produktov podľa ich dôležitosti a záujmu zákazníkov. Tie najdôležitejšie určite neprestaneme vyrábať.” 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+