Dopyt zákazníkov po luxusnom tovare
Najväčšia skupina predávajúca luxusný tovar LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) vo štvrtok uviedla, že jej tržby a čistý zisk dosiahli v minulom roku nový rekord, a to vďaka silnému dopytu v Európe, Spojených štátoch a Japonsku.
Tržby skupiny vzrástli o 23 % na 79 miliárd eur a čistý zisk za rok 2022 vyskočil o 17 % na 14 miliárd eur, čo sú pre skupinu, ktorej značky zahŕňajú Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton a TAG Heuer, nové rekordy.
“Európa, Spojené štáty a Japonsko prudko vzrástli, pričom ťažili zo silného dopytu miestnych zákazníkov a oživenia medzinárodného cestovania. Ázia bola počas roka stabilná vďaka vývoju zdravotnej situácie v Číne,” uviedla LVMH vo vyhlásení. “Vzhľadom na dobrý začiatok januára a napriek neistému geopolitickému a hospodárskemu prostrediu je spoločnosť LVMH presvedčená o svojej schopnosti pokračovať v raste zaznamenanom v roku 2022.”
Výrobca šampanského, kabeliek, šperkov a iného luxusného tovaru je najhodnotnejšou európskou spoločnosťou s trhovou kapitalizáciou, ktorá sa minulý týždeň vyšplhala na 400 miliárd eur.
Skupina za rok 2022 vyplatí dividendu 12 eur na akciu. Z toho už 5 eur na akciu vyplatila ako predbežnú dividendu 5. decembra 2022. Zvyšných 7 eur na akciu vyplatí 27. apríla.
Rodina miliardára upevňuje postavenie v skupine
Na čele LVMH stojí francúzsky miliardár Bernard Arnault, ktorý koncom minulého roka predbehol šéfa Tesly a Twitteru Elona Muska na poste najbohatšieho človeka na svete.
73-ročný Arnault v posledných mesiacoch zmenil vedenie spoločnosti a do najvyšších funkcií vymenoval svoje deti. Rodina upevňuje svoje postavenie v skupine LVMH, ktorá vznikla v roku 1987 zlúčením výrobcu kufrov Louis Vuitton a skupiny Moet Hennessy vyrábajúcej vína a liehoviny.
Jeho najstarší syn Antoine Arnault bol v decembri vymenovaný za generálneho riaditeľa holdingovej spoločnosti Christian Dior SE. Začiatkom tohto mesiaca oznámil, že jeho dcéra Delphine Arnaultová prevezme 1. februára funkciu šéfky parfumov a módnej značky Dior.
Syn Alexandre Arnault je výkonným viceprezidentom šperkárskej značky Tiffany, zatiaľ čo jeho brat Frederic je generálnym riaditeľom výrobcu hodiniek Tag Heuer. Ďalší syn, Jean Arnault, je riaditeľom vývoja a marketingu hodiniek v spoločnosti Louis Vuitton.
LVMH sa môže pochváliť viac ako 75 značkami vrátane módnej firmy Kenzo a výrobcu šampanského Moet et Chandon.