2 min. čítanie

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum

Predstavte si, že prechádzate svojím kanálom na sociálnych sieťach a každá reklama, ktorú vidíte, je presne prispôsobená vašim potrebám a očakávaniam. Taká je realita dnešného internetu, ktorý využíva personalizované reklamy. Hoci technologickí giganti ako Facebook trvajú na tom, že tento "personalizovaný zážitok" milujeme, nedávny prieskum vykresľuje iný obraz.

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum
Zdroj: Depositphotos

Štúdia spoločnosti YouGov sa pýtala viac ako 2 000 používateľov sociálnych sietí vo Francúzsku a Nemecku na ich názory na tieto reklamy. Ukázalo sa, že väčšina ľudí nie je ich fanúšikom. Neuveriteľných 57 % respondentov uviedlo, že nechcú žiadne personalizované reklamy, či už ide o produkty alebo politiku. Iba 11 % respondentov súhlasilo s tým, aby sa ich osobné údaje používali na cielenie reklamy.

Zdroj: YouGov

 

Ľudia sú obzvlášť vystrašení, keď ich kategorizujú podľa príjmu, náboženských názorov alebo životných udalostí, ako je tehotenstvo alebo smrť. Považujú to za invazívne a väčšina si myslí, že by to nemalo byť povolené.

Spôsob, akým funguje PPC a ako sa sleduje naše online správanie v prípade reklám, tiež vyvoláva otázniky. Či už ide o to, čo robíme na sociálnych platformách, alebo o našu širšiu internetovú aktivitu, jasná väčšina si myslí, že tento druh sledovania by sa nemal používať pre reklamy.

Týždenný podcast UPdate

Ešte väčšie obavy vyvolávajú politické reklamy. Takmer polovica respondentov sa obáva, že tieto cielené reklamy môžu poškodiť demokraciu. Vo Francúzsku je to až 50 %.

Veľká časť problému? Väčšina ľudí nemá predstavu o tom, ako PPC funguje a ako sa údaje zhromažďujú a neskôr používajú. Všetko sa to deje v zákulisí, pričom náš „súhlas“ je zakopaný v tých dlhých podmienkach, ktoré nikto nečíta.

Zdroj: YouGov

Nejde len o otravné reklamy napríklad spomínaných PPC. Existujú skutočné obavy z toho, ako môže takéto cielenie polarizovať komunity, šíriť dezinformácie a dokonca potláčať hlasovanie. Navyše, keď všetci vidíme rôzne reklamy, je ťažké viesť verejnú diskusiu o ich tvrdeniach.

Čo sa teda dá robiť? Domnievame sa, že technologické spoločnosti musia zlepšiť svoj prístup, poskytnúť väčšiu kontrolu nad údajmi a obmedziť rušivý dohľad. Únia má šancu dosiahnuť to prostredníctvom zákona o digitálnych službách (DSA).

Náš prieskum ukázal, že ľudia sú pripravení na zmenu. Väčšina z nich chce nezávislé audity algoritmov sociálnych médií, ktoré by zabránili šíreniu škodlivého obsahu. Mnohí chcú aj väčšiu transparentnosť o tom, kto stojí za reklamami, ktoré vidíme, a ako sú cielené.

Z prieskumu je zrejmé, že ľudia nie sú z personalizácie takí nadšení, ako by si to spoločnosti predstavovali. Je načase prehodnotiť spôsob, akým cielime?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+