Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum

Predstavte si, že prechádzate svojím kanálom na sociálnych sieťach a každá reklama, ktorú vidíte, je presne prispôsobená vašim potrebám a očakávaniam. Taká je realita dnešného internetu, ktorý využíva personalizované reklamy. Hoci technologickí giganti ako Facebook trvajú na tom, že tento "personalizovaný zážitok" milujeme, nedávny prieskum vykresľuje iný obraz.

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum
Zdroj: Depositphotos

Štúdia spoločnosti YouGov sa pýtala viac ako 2 000 používateľov sociálnych sietí vo Francúzsku a Nemecku na ich názory na tieto reklamy. Ukázalo sa, že väčšina ľudí nie je ich fanúšikom. Neuveriteľných 57 % respondentov uviedlo, že nechcú žiadne personalizované reklamy, či už ide o produkty alebo politiku. Iba 11 % respondentov súhlasilo s tým, aby sa ich osobné údaje používali na cielenie reklamy.

Zdroj: YouGov

 

Ľudia sú obzvlášť vystrašení, keď ich kategorizujú podľa príjmu, náboženských názorov alebo životných udalostí, ako je tehotenstvo alebo smrť. Považujú to za invazívne a väčšina si myslí, že by to nemalo byť povolené.

Spôsob, akým funguje PPC a ako sa sleduje naše online správanie v prípade reklám, tiež vyvoláva otázniky. Či už ide o to, čo robíme na sociálnych platformách, alebo o našu širšiu internetovú aktivitu, jasná väčšina si myslí, že tento druh sledovania by sa nemal používať pre reklamy.

Týždenný podcast UPdate

Ešte väčšie obavy vyvolávajú politické reklamy. Takmer polovica respondentov sa obáva, že tieto cielené reklamy môžu poškodiť demokraciu. Vo Francúzsku je to až 50 %.

Veľká časť problému? Väčšina ľudí nemá predstavu o tom, ako PPC funguje a ako sa údaje zhromažďujú a neskôr používajú. Všetko sa to deje v zákulisí, pričom náš „súhlas“ je zakopaný v tých dlhých podmienkach, ktoré nikto nečíta.

Zdroj: YouGov

Nejde len o otravné reklamy napríklad spomínaných PPC. Existujú skutočné obavy z toho, ako môže takéto cielenie polarizovať komunity, šíriť dezinformácie a dokonca potláčať hlasovanie. Navyše, keď všetci vidíme rôzne reklamy, je ťažké viesť verejnú diskusiu o ich tvrdeniach.

Čo sa teda dá robiť? Domnievame sa, že technologické spoločnosti musia zlepšiť svoj prístup, poskytnúť väčšiu kontrolu nad údajmi a obmedziť rušivý dohľad. Únia má šancu dosiahnuť to prostredníctvom zákona o digitálnych službách (DSA).

Náš prieskum ukázal, že ľudia sú pripravení na zmenu. Väčšina z nich chce nezávislé audity algoritmov sociálnych médií, ktoré by zabránili šíreniu škodlivého obsahu. Mnohí chcú aj väčšiu transparentnosť o tom, kto stojí za reklamami, ktoré vidíme, a ako sú cielené.

Z prieskumu je zrejmé, že ľudia nie sú z personalizácie takí nadšení, ako by si to spoločnosti predstavovali. Je načase prehodnotiť spôsob, akým cielime?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia
TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov
2 min. čítanie

TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov

TikTok Shop zverejnil čísla, ktoré ukazujú rozsah boja proti podvodom v online predaji. Platforma v prvých šiestich mesiacoch roku 2025 odmietla viac ako 70 miliónov produktov ešte pred ich zalistovaním – je to o 40 % viac ako v predchádzajúcom polroku. Okrem toho zamietli aj 1,4 milióna žiadostí o registráciu predajcu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe