Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum

Predstavte si, že prechádzate svojím kanálom na sociálnych sieťach a každá reklama, ktorú vidíte, je presne prispôsobená vašim potrebám a očakávaniam. Taká je realita dnešného internetu, ktorý využíva personalizované reklamy. Hoci technologickí giganti ako Facebook trvajú na tom, že tento "personalizovaný zážitok" milujeme, nedávny prieskum vykresľuje iný obraz.

Ľudia nemajú radi personalizované reklamy, ukazuje európsky prieskum
Zdroj: Depositphotos

Štúdia spoločnosti YouGov sa pýtala viac ako 2 000 používateľov sociálnych sietí vo Francúzsku a Nemecku na ich názory na tieto reklamy. Ukázalo sa, že väčšina ľudí nie je ich fanúšikom. Neuveriteľných 57 % respondentov uviedlo, že nechcú žiadne personalizované reklamy, či už ide o produkty alebo politiku. Iba 11 % respondentov súhlasilo s tým, aby sa ich osobné údaje používali na cielenie reklamy.

Zdroj: YouGov

 

Ľudia sú obzvlášť vystrašení, keď ich kategorizujú podľa príjmu, náboženských názorov alebo životných udalostí, ako je tehotenstvo alebo smrť. Považujú to za invazívne a väčšina si myslí, že by to nemalo byť povolené.

Spôsob, akým funguje PPC a ako sa sleduje naše online správanie v prípade reklám, tiež vyvoláva otázniky. Či už ide o to, čo robíme na sociálnych platformách, alebo o našu širšiu internetovú aktivitu, jasná väčšina si myslí, že tento druh sledovania by sa nemal používať pre reklamy.

Týždenný podcast UPdate

Ešte väčšie obavy vyvolávajú politické reklamy. Takmer polovica respondentov sa obáva, že tieto cielené reklamy môžu poškodiť demokraciu. Vo Francúzsku je to až 50 %.

Veľká časť problému? Väčšina ľudí nemá predstavu o tom, ako PPC funguje a ako sa údaje zhromažďujú a neskôr používajú. Všetko sa to deje v zákulisí, pričom náš „súhlas“ je zakopaný v tých dlhých podmienkach, ktoré nikto nečíta.

Zdroj: YouGov

Nejde len o otravné reklamy napríklad spomínaných PPC. Existujú skutočné obavy z toho, ako môže takéto cielenie polarizovať komunity, šíriť dezinformácie a dokonca potláčať hlasovanie. Navyše, keď všetci vidíme rôzne reklamy, je ťažké viesť verejnú diskusiu o ich tvrdeniach.

Čo sa teda dá robiť? Domnievame sa, že technologické spoločnosti musia zlepšiť svoj prístup, poskytnúť väčšiu kontrolu nad údajmi a obmedziť rušivý dohľad. Únia má šancu dosiahnuť to prostredníctvom zákona o digitálnych službách (DSA).

Náš prieskum ukázal, že ľudia sú pripravení na zmenu. Väčšina z nich chce nezávislé audity algoritmov sociálnych médií, ktoré by zabránili šíreniu škodlivého obsahu. Mnohí chcú aj väčšiu transparentnosť o tom, kto stojí za reklamami, ktoré vidíme, a ako sú cielené.

Z prieskumu je zrejmé, že ľudia nie sú z personalizácie takí nadšení, ako by si to spoločnosti predstavovali. Je načase prehodnotiť spôsob, akým cielime?

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+