
Nemáme nič proti dobre mierenej výkonnostnej kampani. Každému výkonnostnému marketérovi sa reklamy píšu oveľa lepšie, keď ich píše pre už známu značku. PNO letí dole, CPM sa zlacňuje, a tak tvrdá práca padá na úrodnú pôdu.
To áno, ale čo keď som malá alebo stredná spoločnosť, ktorá nemá vybudované veľké meno a za sebou 30 rokov komunikácie na všetkých kanáloch? Čo mám urobiť?
Základný stavebný kameň každého brandu je mať kvalitne spracovaný logomanuál. Často sa tiež stretávame s názvom grafický manuál. Takýto manuál slúži ako pomôcka každému marketérovi, aby vedel ako efektívne komunikovať vašu značku.
Logomanuál obsahuje základné logo, firemné farby, ochranný priestor okolo loga, kam by za žiadnu cenu nemalo nič zasahovať alebo napríklad aj ako farebné by malo logo byť na jednotlivých farebných podkladoch. Ďalej určuje aký font značka používa. Súčasťou takéhoto logomanuálu sú aj vizitky a vzor firemných prezentácií.
Aké by mala mať vaša spoločnosť logo?
Logo by malo zdôrazňovať to, aká firma ste. Malo by vychádzať z vašich firemných hodnôt a malo by byť jedinečné, čitateľné a na prvý pohľad rozpoznateľné. Žiadne kopírovanie veľkých hráčov vám nepomôže.
Firemné farby
Nepodceňte výber firemných farieb v logomanuálu. Sú to farby, ktoré budete nútení používať pri komunikácii vašej značky. Porozmýšľajte, ako vaše farby budú vyzerať u vás v kancelárii, na vašich firemných autách, na firemnom oblečení. Logomanuál by mal definovať farby RGB, CMYK a PANTONE. Kedykoľvek si potom môžete skontrolovať externe vytvorenú grafiku, či ladí s vaším logo manuálom.
Nepodceňte písmo
Na vašom webe, billboardoch, reklamných letákoch a napríklad aj v online reklamách neustále komunikujete pomocou písma. Konzistencia písma je rovnako dôležitá ako konzistencia vášho loga. Logomanuál definuje hlavné a vedľajšie písmo a použitie. Je dôležité, aby písmo korelovalo s vaším logom.
Jednotný štýl
Vizitky, firemné prezentácie, ale aj napríklad hlavičkový papier musia mať jednotný štýl, ktorý váš zákazník na prvú dobrú ihneď spozná. Nepodceňte túto disciplínu.
Vďaka logomanuálu bude ktokoľvek, kto pracuje s vašimi grafickými výstupmi, okamžite vedieť, ako má pracovať tak, aby vám všetko hralo vašimi farbami. A nie je nič jednoduchšie ako si prácu po externej grafickej agentúre skontrolovať práve pomocou takéhoto manuálu.
Ušetríte sami sebe veľa času, kedy nebudete musieť už znova a znova vysvetľovať grafikom ako potrebujete, aby váš banner vyzeral. A online marketéri? Tým ušetríte množstvo práce s tým, ako majú vyzerať vaše grafické výstupy.
A čo je najdôležitejšie? Jednotný grafický štýl vašej komunikácie ocenia aj vaši zákazníci a pozitívne sa to prejaví na dopytoch po vašich službách či na tržbách e-shopu.