Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Logo manuál ako biblia komunikácie

Nie je nič horšie ako nekonzistentná komunikácia či už v online, alebo offline forme. Častokrát vidíme na Instagrame alebo Facebooku reklamu, ktorá síce môže byť naozaj zaujímavá a donúti nás nakúpiť, ale keď nevieme, k akej značke ju priradiť, tak je to možno až zbytočné plytvanie energiou.

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
Logo manuál ako biblia komunikácie

Nemáme nič proti dobre mierenej výkonnostnej kampani. Každému výkonnostnému marketérovi sa reklamy píšu oveľa lepšie, keď ich píše pre už známu značku. PNO letí dole, CPM sa zlacňuje, a tak tvrdá práca padá na úrodnú pôdu.

To áno, ale čo keď som malá alebo stredná spoločnosť, ktorá nemá vybudované veľké meno a za sebou 30 rokov komunikácie na všetkých kanáloch? Čo mám urobiť?

Základný stavebný kameň každého brandu je mať kvalitne spracovaný logomanuál. Často sa tiež stretávame s názvom grafický manuál. Takýto manuál slúži ako pomôcka každému marketérovi, aby vedel ako efektívne komunikovať vašu značku.

Logomanuál obsahuje základné logo, firemné farby, ochranný priestor okolo loga, kam by za žiadnu cenu nemalo nič zasahovať alebo napríklad aj ako farebné by malo logo byť na jednotlivých farebných podkladoch. Ďalej určuje aký font značka používa. Súčasťou takéhoto logomanuálu sú aj vizitky a vzor firemných prezentácií.

Aké by mala mať vaša spoločnosť logo? 

Logo by malo zdôrazňovať to, aká firma ste. Malo by vychádzať z vašich firemných hodnôt a malo by byť jedinečné, čitateľné a na prvý pohľad rozpoznateľné. Žiadne kopírovanie veľkých hráčov vám nepomôže.

>>brandová identita<<

Firemné farby

Nepodceňte výber firemných farieb v logomanuálu. Sú to farby, ktoré budete nútení používať pri komunikácii vašej značky. Porozmýšľajte, ako vaše farby budú vyzerať u vás v kancelárii, na vašich firemných autách, na firemnom oblečení. Logomanuál by mal definovať farby RGB, CMYK a PANTONE. Kedykoľvek si potom môžete skontrolovať externe vytvorenú grafiku, či ladí s vaším logo manuálom.

Nepodceňte písmo

Na vašom webe, billboardoch, reklamných letákoch a napríklad aj v online reklamách neustále komunikujete pomocou písma. Konzistencia písma je rovnako dôležitá ako konzistencia vášho loga. Logomanuál definuje hlavné a vedľajšie písmo a použitie. Je dôležité, aby písmo korelovalo s vaším logom.

Týždenný podcast UPdate

Jednotný štýl

Vizitky, firemné prezentácie, ale aj napríklad hlavičkový papier musia mať jednotný štýl, ktorý váš zákazník na prvú dobrú ihneď spozná. Nepodceňte túto disciplínu.

Vďaka logomanuálu bude ktokoľvek, kto pracuje s vašimi grafickými výstupmi, okamžite vedieť, ako má pracovať tak, aby vám všetko hralo vašimi farbami. A nie je nič jednoduchšie ako si prácu po externej grafickej agentúre skontrolovať práve pomocou takéhoto manuálu.

Ušetríte sami sebe veľa času, kedy nebudete musieť už znova a znova vysvetľovať grafikom ako potrebujete, aby váš banner vyzeral. A online marketéri? Tým ušetríte množstvo práce s tým, ako majú vyzerať vaše grafické výstupy.

A čo je najdôležitejšie? Jednotný grafický štýl vašej komunikácie ocenia aj vaši zákazníci a pozitívne sa to prejaví na dopytoch po vašich službách či na tržbách e-shopu.



Zdieľať článok
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roku 2020 za temnej doby pandémie som založili s kolegom Viktorom online marketingovú agentúru ViVa marketing. Názov je odvodený z našich krstných mien. V online prostredí sa pohybujem od roku 2017, kedy som viedol svoj prvý e-shop a spoznal som ako veľmi bolí investovať vlastné peniaze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientov rádovo v jednotkách miliónov českých korún. A vedieme agentúru o pätnástich ľuďoch.

Tento článok ti prináša

ViVa marketing

ViVa Marketing je mladá online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na výsledky a dlhodobé priateľské vzťahy so svojimi partnermi. Ponúkajú služby v oblasti online marketingu, vrátane marketingových stratégií, nastavenia presného merania reklamných kampaní, zvyšovania konverzií, analýz a pravidelného vyhodnocovania kampaní.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov
5 min. čítanie

Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov

Keď značka vstúpi do online sveta, stáva sa súčasťou nekonečného toku diskusií, trendov a memov. Niektoré prirodzene žiaria, iné sa len neisto snažia nájsť svoje miesto. Čo však rozlišuje tie, ktoré dokážu zasiahnuť tú správnu nôtu, od tých, ktoré vyvolávajú len rozpačité úsmevy? Podľa štúdie Cultured je kľúčom odvaha pripojiť sa ku kultúre spôsobom, ktorý […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek
2 min. čítanie

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek

Podľa rozsiahleho výskumu spoločnosti Kantar, ktorý analyzoval 20 000 značiek v 540 kategóriách a 54 trhoch počas desiatich rokov, si budovanie silných značiek vyžaduje dva kľúčové prvky – zmysluplnosť a jedinečnosť. Výskum označil diferenciáciu značky za kľúčový motor rastu, predovšetkým pri oslovení širokej skupiny zákazníkov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+