2 min. čítanie

Logistická divízia spoločnosti Alibaba sa pripojila k DHL v Poľsku

Cainiao sa spája s prepravcom balíkov DHL. Obe spoločnosti investujú približne 60 miliónov eur do siete balíkomatov a chcú sa stať najväčšou sieťou na doručovanie balíkov  v Poľsku.

Logistická divízia spoločnosti Alibaba sa pripojila k DHL v Poľsku

Sieť balíkomatov za 60 miliónov eur

Prepravca DHL získal akcie spoločnosti Cainiao. Spoločnosti zlúčia svoje existujúce balíkomaty do jednej siete, aktuálne prevádzkujú 1200 výdajných skriniek.

Okrem toho investujú 60 miliónov eur do vybudovania ďalších balíkomatov v celej krajine. V konečnom dôsledku sa DHL a Cainiao chcú stať najväčšou sieťou pre doručovanie balíkov mimo domu na poľskom trhu. Musia sa však popasovať s obľúbeným konkurentom.

Poľsko má celkovo približne 18 000 balíkomatov, ktoré väčšinou vlastní konkurenčná spoločnosť InPost. Podľa spoločnosti DHL až 40 percent poľských spotrebiteľov uprednostňuje doručovanie do automatických balíkomatov.

Očakáva sa, že poľský elektronický obchod sa do roku 2027 zdvojnásobí.

Pablo Ciano, generálny riaditeľ DHL eCommerce Solutions: „Poľský trh elektronického obchodu rastie rýchlejšie ako takmer akýkoľvek iný trh v Európe a očakáva sa, že do roku 2027 sa zdvojnásobí. V rámci spolupráce so spoločnosťou Cainiao posilňujeme našu pozíciu spoľahlivého poskytovateľa balíkových služieb a vytvárame rozsiahlu sieť najmodernejších balíkových skriniek.“

Európska expanzia spoločnosti Alibaba

Alibaba v posledných rokoch rozširuje svoju prítomnosť v Európe. Jej logistická odnož Cainiao nedávno otvorila centrálu v Belgicku. Spoločnosť tiež vlastní triediace centrá a balíkomaty v Španielsku a Francúzsku. Trhovisko Lazada, ktoré Alibaba vlastní, vstúpilo do Európy len minulý rok.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+