3 min. čítanie

Lemonero novo pomôže s rastom aj slovenským e-shopom

Finančno-technologické startupy už nejaký čas narúšajú inak konzervatívny bankový sektor. Aby finančné domy zvládali udržať tempo, hojne do týchto mladých firiem investujú. A to je aj prípad Lemonero a Komerční banky, ktorá ho investične podporila v septembri 2020 a teraz aj v júni 2022. Odvtedy nabral fintech poskytujúce múdre prevádzkové financovanie e-shopom na obrátkach. 

Lemonero novo pomôže s rastom aj slovenským e-shopom

Partnerstvo sprostredkované KB Smart Solutions by malo startupu pomôcť napĺňať jeho víziu, zároveň podporiť ambíciu firmy stať sa jednotkou na poli financovania e-shopov v Európe a zmeniť spôsob, akým dnes e-shopy získavajú prevádzkové financovanie. 

zdroj: Lemonero

A v Česku sa mu to zatiaľ darí. V roku 2021 financovalo Lemonero viac ako 500 e-shopov v objeme cez 10 miliónov € na podporu rastu e-shopov a českej e-commerce. Novo môžu možnosť využiť aj slovenskí majitelia e-shopu Shoptet, Eshop-rychle alebo Upgates. Práve na tieto prenajímané platformy má Lemonero API prepojenie, ktoré dodá potrebné dáta k extrémne rýchlemu vyhodnoteniu AI-scoring modelom. Zaujímavosťou je, že na týchto pôvodom českých e-shop systémoch je okolo 20 % slovenských užívateľov a firiem. Aj tí tak budú novo môcť zdarma a nezáväzne vyskúšať Lemonero. V blízkej budúcnosti ale plánuje spustenie spolupráce aj s jednou z najväčších platobných brán na česko-slovenskom e-commerce trhu – GoPay. Obslúžiť tak bude môcť mnoho firiem aj mimo prenajímaných e-shopových systémov práve pomocou služby GoPay Financing.

Ako a prečo Lemonero vzniklo?

Lemonero oficiálne vzniklo a testovaciu prevádzku začalo koncom roku 2019, kedy ho spolunaložili Jan Laštůvka a Luboš Malík. Tí majú sami dlhoročné skúsenosti s prevádzkovaním e-shopov už od roku 2012. So ziskom externého financovania ale často bojovali a tak sa po čase rozhodli túto možnosť e-shopárom uľahčiť.

“Práve táto skúsenosť nám vo všeobecnej rovine ukázala achylovú pätu e-commerce. A to síce podfinancovanie a veľký hlad e-shopov po externom kapitáli, ktorý bežní poskytovatelia nevedia uspokojiť. To sme chceli zmeniť a priniesť revolučnú možnosť financovania pre všetkých internetových podnikateľov”, hovorí CEO Lemonera, Jan Laštůvka. 

Na čo sa môžu slovenské e-shopy tešiť a nie sú na to v bežných bankách zvyknutý?

Lemonero na rozdiel od bánk vie pristupovať k dátam e-shopu a pracovať s nimi v jeho prospech. K bleskovému scoringu stačí Al algoritmu iba 6 mesiacov histórie. Žiadosť konkrétne zaberie pár minút a peniaze k investíciám má majiteľ e-shopu na účte do 10 minút, čo potvdzuje aj veľký počet kladných hodnotení. Všetko navyše prebieha plne online z pohodlia domova. Proces žiadosti sa skladá z pár kliknutí v administrácii internetového obchodu, nahraní bežne dostupných dokumentov a online podpisu zmluvy. Ako e-shopár si tak jednoducho a bez ručenia prídete až na 40 000 €, ktoré potom môžete ihneď vhodne investovať do svojho rastu. Či už do nákupu zásob alebo podpory predaja reklamou, alebo čohokoľvek ďalšieho. Úver je totiž bezúčelový. 

Vďaka práci s dátami sa navyše netreba báť, že by ste dostali financovanie, ktoré nezvládnete splácať. Algoritmus vyhodnocuje a predikuje na základe približne 20 parametrov, čo zaručuje, že vám pridelí iba takú ponuku, ktorú si môžete bezpečne dovoliť. Cieľom Lemonera je podporiť váš rast a nie vás dostať do problémov. A hlavne sa na rozdiel v bankách nemusíte obávať ani neschválenú žiadosť, pretože po aktivácii doplnku uspeje až 80 % zo žiadateľov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+