3 min. čítanie

Lemonero novo pomôže s rastom aj slovenským e-shopom

Finančno-technologické startupy už nejaký čas narúšajú inak konzervatívny bankový sektor. Aby finančné domy zvládali udržať tempo, hojne do týchto mladých firiem investujú. A to je aj prípad Lemonero a Komerční banky, ktorá ho investične podporila v septembri 2020 a teraz aj v júni 2022. Odvtedy nabral fintech poskytujúce múdre prevádzkové financovanie e-shopom na obrátkach. 

Lemonero novo pomôže s rastom aj slovenským e-shopom

Partnerstvo sprostredkované KB Smart Solutions by malo startupu pomôcť napĺňať jeho víziu, zároveň podporiť ambíciu firmy stať sa jednotkou na poli financovania e-shopov v Európe a zmeniť spôsob, akým dnes e-shopy získavajú prevádzkové financovanie. 

zdroj: Lemonero

A v Česku sa mu to zatiaľ darí. V roku 2021 financovalo Lemonero viac ako 500 e-shopov v objeme cez 10 miliónov € na podporu rastu e-shopov a českej e-commerce. Novo môžu možnosť využiť aj slovenskí majitelia e-shopu Shoptet, Eshop-rychle alebo Upgates. Práve na tieto prenajímané platformy má Lemonero API prepojenie, ktoré dodá potrebné dáta k extrémne rýchlemu vyhodnoteniu AI-scoring modelom. Zaujímavosťou je, že na týchto pôvodom českých e-shop systémoch je okolo 20 % slovenských užívateľov a firiem. Aj tí tak budú novo môcť zdarma a nezáväzne vyskúšať Lemonero. V blízkej budúcnosti ale plánuje spustenie spolupráce aj s jednou z najväčších platobných brán na česko-slovenskom e-commerce trhu – GoPay. Obslúžiť tak bude môcť mnoho firiem aj mimo prenajímaných e-shopových systémov práve pomocou služby GoPay Financing.

Ako a prečo Lemonero vzniklo?

Lemonero oficiálne vzniklo a testovaciu prevádzku začalo koncom roku 2019, kedy ho spolunaložili Jan Laštůvka a Luboš Malík. Tí majú sami dlhoročné skúsenosti s prevádzkovaním e-shopov už od roku 2012. So ziskom externého financovania ale často bojovali a tak sa po čase rozhodli túto možnosť e-shopárom uľahčiť.

“Práve táto skúsenosť nám vo všeobecnej rovine ukázala achylovú pätu e-commerce. A to síce podfinancovanie a veľký hlad e-shopov po externom kapitáli, ktorý bežní poskytovatelia nevedia uspokojiť. To sme chceli zmeniť a priniesť revolučnú možnosť financovania pre všetkých internetových podnikateľov”, hovorí CEO Lemonera, Jan Laštůvka. 

Na čo sa môžu slovenské e-shopy tešiť a nie sú na to v bežných bankách zvyknutý?

Lemonero na rozdiel od bánk vie pristupovať k dátam e-shopu a pracovať s nimi v jeho prospech. K bleskovému scoringu stačí Al algoritmu iba 6 mesiacov histórie. Žiadosť konkrétne zaberie pár minút a peniaze k investíciám má majiteľ e-shopu na účte do 10 minút, čo potvdzuje aj veľký počet kladných hodnotení. Všetko navyše prebieha plne online z pohodlia domova. Proces žiadosti sa skladá z pár kliknutí v administrácii internetového obchodu, nahraní bežne dostupných dokumentov a online podpisu zmluvy. Ako e-shopár si tak jednoducho a bez ručenia prídete až na 40 000 €, ktoré potom môžete ihneď vhodne investovať do svojho rastu. Či už do nákupu zásob alebo podpory predaja reklamou, alebo čohokoľvek ďalšieho. Úver je totiž bezúčelový. 

Vďaka práci s dátami sa navyše netreba báť, že by ste dostali financovanie, ktoré nezvládnete splácať. Algoritmus vyhodnocuje a predikuje na základe približne 20 parametrov, čo zaručuje, že vám pridelí iba takú ponuku, ktorú si môžete bezpečne dovoliť. Cieľom Lemonera je podporiť váš rast a nie vás dostať do problémov. A hlavne sa na rozdiel v bankách nemusíte obávať ani neschválenú žiadosť, pretože po aktivácii doplnku uspeje až 80 % zo žiadateľov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+