Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Moja obľúbená téma! Online je super, o tom niet pochýb, ale aby vás bolo vidieť, mali by ste svoje podnikanie prezentovať na všetkých frontoch, a to aj v offline priestore. 

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Dnes si dáme príklad z agentúry, kde sa značka zobrazuje v reálnom svete, odkiaľ sa následne dostane do online priestoru.

Gigantický ružový autobus brázdil ulicami Košíc 

Nie, to nie je začiatok vtipu, to je realita. Predstavte si, že čakáte na MHDéčku, ktorá nechodí. Prichádza veľký magentovo-ružový autobus, ktorý si nemôžete nevšimnúť. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prehliadať, zoskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, ktorú prezentuje, si zapamätáte. 

Ak začínate podnikať, prípadne chcete svoj existujúci biznis osviežiť, skúste sa zamerať na marketingové aktivity, o ktorých si mnohí myslia, že sú zabudnuté. Vydajte sa vlastným smerom, ale takým, ktorý vás odlíši od konkurencie. 

Je úplne jedno, akú formu si vyberiete – polep autobusu, plátené tašky, nálepky na podlahe či na strechách áut alebo nápaditý citylight či billboard. Potrebujete dobrý nápad, šikovného grafika a chytľavé copy.

Grafik, kopík, partizán

Niekedy postačia aj nápadité stickery na správnych miestach, kde sa nachádza váš potenciálny zákazník. Prípadne bavlnené tašky s výnimočnou grafikou. Vaša nápaditosť môže smerovať ešte ďalej – až ku guerilla marketingu, ktorý mieri na publikum v nečakanom momente v bežných situáciách, a to tak, aby sa o ňom hovorilo a aby sa dostal do širokého povedomia.

Dobrá guerillová kampaň alebo tzv. partizánska kampaň je inovatívna, kreatívna, flexibilná a hlavne by mala byť nízkonákladová, ale ani to už nie je pravidlom. Dôležité pre vás je, aby ste poznali svoje publikum a dokázali pochopiť jeho potreby. Sledujte konkurenciu a buďte vždy v strehu. 

Robte kampane so srdcom pre radosť svojich zákazníkov a, samozrejme, hľadajte originálne, netradičné riešenia, ktoré sa budú páčiť hlavne vašim zákazníkom. Všetky tieto aspekty vám pomôžu pri vymýšľaní nápaditej guerillovej kampane. 

Týždenný podcast UPdate

Ako byť priekopníkom a osloviť ľudí efektívne?

A aj keď autobus nebol úplne lowcost záležitosť, bol celé dva mesiace neodmysliteľnou súčasťou metropoly východu. Stále máte viacero možností, ako aj s nízkym budgetom vytvoríte super efektívnu vec. Stačí jeden správne umiestnený citylight s dobrou grafikou alebo sticker vo verejnom priestranstve.

Tu sa opäť oplatí spojenie offline s online svetom, pretože dobrá guerillová kampaň sa môže rýchlo dostať do povedomia ľudí aj vďaka sociálnym sieťam a dobrodincom, ktorí ju odfotia a prezdieľajú. 

 

Zdieľať článok
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentúre LEMUR sa starám o udržiavanie dobrých vzťahov klientov s verejnosťou a médiami. Píšem, vymýšľam a plánujem. Bez toho, aby som to predvídala, som sa strategicky dostala k marketingovým a komunikačným stratégiám a k PR.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac
2 min. čítanie

Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac

V dôsledku rastúceho finančného tlaku spotrebitelia hľadajú cenovo dostupné alternatívy bez toho, aby museli robiť kompromisy v kvalite. To vedie k boomu „dupe“ produktov a privátnych značiek. V roku 2023 dosiahli výdavky na produkty vlastných značiek rekordných 236,6 miliardy dolárov. V neistých ekonomických časoch preto maloobchodníci čoraz viac investujú do privátnych značiek, aby oslovili zákazníkov, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?
3 min. čítanie

Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?

Ako môžu značky zaujať v preplnenom reklamnom priestore a dosiahnuť výsledky? Odpoveď hľadajú marketéri na celom svete. Najnovšia analýza Effie Awards Europe 2024 v spolupráci so spoločnosťou Kantar odhaľuje, čo stojí za úspešnými kampaňami. Kreativita totiž nie je len o pútavých vizuáloch – je to strategický nástroj, ktorý dokáže značku odlíšiť, vyvolať emóciu a dlhodobo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+