Dnes si dáme príklad z agentúry, kde sa značka zobrazuje v reálnom svete, odkiaľ sa následne dostane do online priestoru.
Gigantický ružový autobus brázdil ulicami Košíc
Nie, to nie je začiatok vtipu, to je realita. Predstavte si, že čakáte na MHDéčku, ktorá nechodí. Prichádza veľký magentovo-ružový autobus, ktorý si nemôžete nevšimnúť. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prehliadať, zoskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, ktorú prezentuje, si zapamätáte.
Ak začínate podnikať, prípadne chcete svoj existujúci biznis osviežiť, skúste sa zamerať na marketingové aktivity, o ktorých si mnohí myslia, že sú zabudnuté. Vydajte sa vlastným smerom, ale takým, ktorý vás odlíši od konkurencie.
Je úplne jedno, akú formu si vyberiete – polep autobusu, plátené tašky, nálepky na podlahe či na strechách áut alebo nápaditý citylight či billboard. Potrebujete dobrý nápad, šikovného grafika a chytľavé copy.
Grafik, kopík, partizán
Niekedy postačia aj nápadité stickery na správnych miestach, kde sa nachádza váš potenciálny zákazník. Prípadne bavlnené tašky s výnimočnou grafikou. Vaša nápaditosť môže smerovať ešte ďalej – až ku guerilla marketingu, ktorý mieri na publikum v nečakanom momente v bežných situáciách, a to tak, aby sa o ňom hovorilo a aby sa dostal do širokého povedomia.
Dobrá guerillová kampaň alebo tzv. partizánska kampaň je inovatívna, kreatívna, flexibilná a hlavne by mala byť nízkonákladová, ale ani to už nie je pravidlom. Dôležité pre vás je, aby ste poznali svoje publikum a dokázali pochopiť jeho potreby. Sledujte konkurenciu a buďte vždy v strehu.
Robte kampane so srdcom pre radosť svojich zákazníkov a, samozrejme, hľadajte originálne, netradičné riešenia, ktoré sa budú páčiť hlavne vašim zákazníkom. Všetky tieto aspekty vám pomôžu pri vymýšľaní nápaditej guerillovej kampane.
Ako byť priekopníkom a osloviť ľudí efektívne?
A aj keď autobus nebol úplne lowcost záležitosť, bol celé dva mesiace neodmysliteľnou súčasťou metropoly východu. Stále máte viacero možností, ako aj s nízkym budgetom vytvoríte super efektívnu vec. Stačí jeden správne umiestnený citylight s dobrou grafikou alebo sticker vo verejnom priestranstve.
Tu sa opäť oplatí spojenie offline s online svetom, pretože dobrá guerillová kampaň sa môže rýchlo dostať do povedomia ľudí aj vďaka sociálnym sieťam a dobrodincom, ktorí ju odfotia a prezdieľajú.