Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Moja obľúbená téma! Online je super, o tom niet pochýb, ale aby vás bolo vidieť, mali by ste svoje podnikanie prezentovať na všetkých frontoch, a to aj v offline priestore. 

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Dnes si dáme príklad z agentúry, kde sa značka zobrazuje v reálnom svete, odkiaľ sa následne dostane do online priestoru.

Gigantický ružový autobus brázdil ulicami Košíc 

Nie, to nie je začiatok vtipu, to je realita. Predstavte si, že čakáte na MHDéčku, ktorá nechodí. Prichádza veľký magentovo-ružový autobus, ktorý si nemôžete nevšimnúť. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prehliadať, zoskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, ktorú prezentuje, si zapamätáte. 

Ak začínate podnikať, prípadne chcete svoj existujúci biznis osviežiť, skúste sa zamerať na marketingové aktivity, o ktorých si mnohí myslia, že sú zabudnuté. Vydajte sa vlastným smerom, ale takým, ktorý vás odlíši od konkurencie. 

Je úplne jedno, akú formu si vyberiete – polep autobusu, plátené tašky, nálepky na podlahe či na strechách áut alebo nápaditý citylight či billboard. Potrebujete dobrý nápad, šikovného grafika a chytľavé copy.

Grafik, kopík, partizán

Niekedy postačia aj nápadité stickery na správnych miestach, kde sa nachádza váš potenciálny zákazník. Prípadne bavlnené tašky s výnimočnou grafikou. Vaša nápaditosť môže smerovať ešte ďalej – až ku guerilla marketingu, ktorý mieri na publikum v nečakanom momente v bežných situáciách, a to tak, aby sa o ňom hovorilo a aby sa dostal do širokého povedomia.

Dobrá guerillová kampaň alebo tzv. partizánska kampaň je inovatívna, kreatívna, flexibilná a hlavne by mala byť nízkonákladová, ale ani to už nie je pravidlom. Dôležité pre vás je, aby ste poznali svoje publikum a dokázali pochopiť jeho potreby. Sledujte konkurenciu a buďte vždy v strehu. 

Robte kampane so srdcom pre radosť svojich zákazníkov a, samozrejme, hľadajte originálne, netradičné riešenia, ktoré sa budú páčiť hlavne vašim zákazníkom. Všetky tieto aspekty vám pomôžu pri vymýšľaní nápaditej guerillovej kampane. 

Týždenný podcast UPdate

Ako byť priekopníkom a osloviť ľudí efektívne?

A aj keď autobus nebol úplne lowcost záležitosť, bol celé dva mesiace neodmysliteľnou súčasťou metropoly východu. Stále máte viacero možností, ako aj s nízkym budgetom vytvoríte super efektívnu vec. Stačí jeden správne umiestnený citylight s dobrou grafikou alebo sticker vo verejnom priestranstve.

Tu sa opäť oplatí spojenie offline s online svetom, pretože dobrá guerillová kampaň sa môže rýchlo dostať do povedomia ľudí aj vďaka sociálnym sieťam a dobrodincom, ktorí ju odfotia a prezdieľajú. 

 

Zdieľať článok
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentúre LEMUR sa starám o udržiavanie dobrých vzťahov klientov s verejnosťou a médiami. Píšem, vymýšľam a plánujem. Bez toho, aby som to predvídala, som sa strategicky dostala k marketingovým a komunikačným stratégiám a k PR.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Netradičné marketingové kanály pre e-shop
4 min. čítanie

Netradičné marketingové kanály pre e-shop

Asi vás neprekvapí, že získanie nového zákazníka je nákladné, rieši sa to v podstate na každej konferencii pre e-shopy… ale ako nákladné? V Česku podľa dát SmartEmailingu stojí získanie nového zákazníka z tradičných marketingových kanálov 800 – 1000 Kč. Za tradičné marketingové kanály sa považujú PPC systémy, ako napríklad Google Ads a Meta Ads.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Biznis založený na eufórii? Značke iSEXshop pomohla aj biznis marketingová stratégia od Levosphere
7 min. čítanie

Biznis založený na eufórii? Značke iSEXshop pomohla aj biznis marketingová stratégia od Levosphere

Je jednoduché prevádzkovať sexshop na Slovensku? Biznis v ecommerce sa dá robiť zmysluplne dokonca aj v tabu segmente, ak má dobre nastavenú biznis marketingovú stratégiu. Martina Melíšková, brand manažérka iSEXshop.sk v rozhovore hovorí o tom, ako stratégia od Levosphere pomohla značke. Značne ovplyvnila rozhodovanie firmy, aké produktové portfólio ďalej rozvíjať a ktoré produkty naopak vynechať […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+