2 min. čítanie

Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Moja obľúbená téma! Online je super, o tom niet pochýb, ale aby vás bolo vidieť, mali by ste svoje podnikanie prezentovať na všetkých frontoch, a to aj v offline priestore. 

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Kreatívnym partizánom vo vlastnom meste

Dnes si dáme príklad z agentúry, kde sa značka zobrazuje v reálnom svete, odkiaľ sa následne dostane do online priestoru.

Gigantický ružový autobus brázdil ulicami Košíc 

Nie, to nie je začiatok vtipu, to je realita. Predstavte si, že čakáte na MHDéčku, ktorá nechodí. Prichádza veľký magentovo-ružový autobus, ktorý si nemôžete nevšimnúť. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prehliadať, zoskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, ktorú prezentuje, si zapamätáte. 

Ak začínate podnikať, prípadne chcete svoj existujúci biznis osviežiť, skúste sa zamerať na marketingové aktivity, o ktorých si mnohí myslia, že sú zabudnuté. Vydajte sa vlastným smerom, ale takým, ktorý vás odlíši od konkurencie. 

Je úplne jedno, akú formu si vyberiete – polep autobusu, plátené tašky, nálepky na podlahe či na strechách áut alebo nápaditý citylight či billboard. Potrebujete dobrý nápad, šikovného grafika a chytľavé copy.

Grafik, kopík, partizán

Niekedy postačia aj nápadité stickery na správnych miestach, kde sa nachádza váš potenciálny zákazník. Prípadne bavlnené tašky s výnimočnou grafikou. Vaša nápaditosť môže smerovať ešte ďalej – až ku guerilla marketingu, ktorý mieri na publikum v nečakanom momente v bežných situáciách, a to tak, aby sa o ňom hovorilo a aby sa dostal do širokého povedomia.

Dobrá guerillová kampaň alebo tzv. partizánska kampaň je inovatívna, kreatívna, flexibilná a hlavne by mala byť nízkonákladová, ale ani to už nie je pravidlom. Dôležité pre vás je, aby ste poznali svoje publikum a dokázali pochopiť jeho potreby. Sledujte konkurenciu a buďte vždy v strehu. 

Robte kampane so srdcom pre radosť svojich zákazníkov a, samozrejme, hľadajte originálne, netradičné riešenia, ktoré sa budú páčiť hlavne vašim zákazníkom. Všetky tieto aspekty vám pomôžu pri vymýšľaní nápaditej guerillovej kampane. 

Týždenný podcast UPdate

Ako byť priekopníkom a osloviť ľudí efektívne?

A aj keď autobus nebol úplne lowcost záležitosť, bol celé dva mesiace neodmysliteľnou súčasťou metropoly východu. Stále máte viacero možností, ako aj s nízkym budgetom vytvoríte super efektívnu vec. Stačí jeden správne umiestnený citylight s dobrou grafikou alebo sticker vo verejnom priestranstve.

Tu sa opäť oplatí spojenie offline s online svetom, pretože dobrá guerillová kampaň sa môže rýchlo dostať do povedomia ľudí aj vďaka sociálnym sieťam a dobrodincom, ktorí ju odfotia a prezdieľajú. 

 

Zdieľať článok
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentúre LEMUR sa starám o udržiavanie dobrých vzťahov klientov s verejnosťou a médiami. Píšem, vymýšľam a plánujem. Bez toho, aby som to predvídala, som sa strategicky dostala k marketingovým a komunikačným stratégiám a k PR.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Využite geolokáciu v e-commerce! Návod ako použiť geolokáciu na personalizáciu obsahu pre zákazníkov a zvýšenie predaja
4 min. čítanie

Využite geolokáciu v e-commerce! Návod ako použiť geolokáciu na personalizáciu obsahu pre zákazníkov a zvýšenie predaja

Geolokácia v online prostredí je proces určenia geografickej polohy zariadenia, ako je napríklad tablet, smartfón, laptop či iné zariadenie pripojené k internetu. Táto poloha sa zvyčajne určuje na základe IP adresy zariadenia, ktorá poskytuje informácie o mieste, z ktorého je zariadenie pripojené k internetu.

Ondrej Eršek Ondrej Eršek
Data Analyst, Managino
Prečítať článok
Zoznamy taskov sú najlepší pomocníci marketérov. Inšpirujte sa konkrétnymi príkladmi to-do listov
6 min. čítanie

Zoznamy taskov sú najlepší pomocníci marketérov. Inšpirujte sa konkrétnymi príkladmi to-do listov

Nadšenie, neustále objavovanie, sledovanie trendov. To je len zopár vlastností, ktoré by mali mať dobrí marketéri a social media manažéri. Netreba však zabúdať na konzistentnosť, s ktorou vám môžu pomôcť práve to-do listy a následné checklisty. Pozrite sa s nami na to, prečo je táto prastará metóda stále taká účinná. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
Poznáte HubSpot či 99designs? Tu je prehľad nástrojov, ktoré uľahčia prácu každému marketérovi
9 min. čítanie

Poznáte HubSpot či 99designs? Tu je prehľad nástrojov, ktoré uľahčia prácu každému marketérovi

Celé 21. storočie je štedré k technologickému vývoju. Oblasti ako veda či medicína sa posúvajú míľovými krokmi, no rovnako dôležité je aj budovanie všeobecného povedomia o veciach verejných. To funguje najmä vďaka šikovným marketérom, ktorých funkcia je často alfou a omegou fungovania akejkoľvek spoločnosti v roku 2023. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+