Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Koronavírus nahráva online predaju – na dračku idú šijacie stroje a vrecká do vysávačov

Núdzový stav vyhlásený vládou v súvislosti so šírením nákazy COVID-19 priniesol do českého (aj slovenského) predaja silný vietor. Nakupovať cez internet začali zrejme aj tí, ktorí nad virtuálnymi obchodmi doteraz len ohŕňali nosom, teraz zahaleným rúškom. To sa stalo fenoménom a bude podľa všetkého celosvetovým symbolom roku 2020.

Koronavírus nahráva online predaju – na dračku idú šijacie stroje a vrecká do vysávačov

Vďaka šijacej mánii vyvolanej nedostatkom jednorazových ochranných pomôcok totiž vyhľadávaniu a porovnávaniu cien vládnu šijacie stroje, vrecká do vysávačov alebo aj žehličky.

Okrem týchto produktov zaznamenal internetový porovnávač cien Srovname.cz v priebehu obmedzení kvôli šíreniu koronavírusu tiež obrovské nárasty záujmu o lieky, mrazničky, notebooky, výrobky pre starostlivosť o telo, kozmetiku aj produkty pre domácich miláčikov. Je za tým najmä uzatvorenie kamenných predajní, prípadne nariadená či dobrovoľná karanténa obyvateľov.

„Koronavírus ukázal, že slovné spojenie zlaté české ručičky je stále platné. Vďaka šitiu rúšok o stovky percent vzrástol dopyt aj online predaj šijacích strojov. Ďalším artiklom, ktorý taktiež zažil v predchádzajúcich týždňoch obrovskú renesenaciu, bolo príslušenstvo k vysávačom, konkrétne vrecká do vysávačov, ktoré sa používajú ako filtre práve do látkových rúšok,“ hovorí David Folprecht, konateľ cenového porovnávača Srovname.cz.

Strach z pandémie o obmedzeniu pohybu osôb prinútilo ľudí myslieť dopredu. Preto sa výrazne (o 75 %)zvýšil záujem o mrazničky pre uchovávanie väčších zásob jedla. Ľudia taktiež pochopiteľne začali viac riešiť svoje zdravie a posilnenie imunity, zaujímajú sa o ceny liekov, výživových doplnkov aj vitamínov, aby znížili možné riziko nákazy. Nepodceňujú však ani celkovú starostlivosť o telo.

„Ľudia nemôžu navštevovať kaderníctva, holičstvá, pedikúru, masážne a wellness salóny ani ďalšie podobné zariadenia,  a preto si tieto služby zariaďujú svojpomocne. V kategórii starostlivosť o telo bol teda zaznamenaný nárast o 150 %, parfémy a deodoranty o 450 %, kozmetika o 37 % a vlasová kozmetika o 18 %,“ popisuje David Folprecht.

Vzhľadom na to, že práca sa za kancelárie presunula do „home officeov“, porovnávanie cien notebookov sa zvýšilo o 20 %. Teraz, viac ako kedykoľvek predtým, oceníme kvalitný notebook na prácu z domu aj pozeranie dobrého filmu v teplých perinách. Zároveň je notebook dobrou možnosťou ako zabaviť alebo vzdelávať deti.

Zvýšil sa počet reorganizovaných domácnosti a veľký upratovaní, no a s nimi automaticky aj porovnávanie cien a online nákupy módnych doplnkov (o 192 %) po vytriedení šatníkov, topánok (o neuveriteľných 998 %) po inventúre botníkov, kobercov (o 20 %) po snahe vyčistiť škvrny a zneškodniť všetky vírusy a baktérie, a tiež aj čističov vzduchu pre zlepšenie domácej klímy.

„O nič neprídu ani zvierací miláčikovia. Ich majitelia im znížený komfort kompenzujú rozmaznávaním v podobe online objednávok sortimentu pre domácich miláčikov, najmä krmiva pre psy, kde sme zaznamenali nárast o 112 % a v kategórii všetko pre mačky o 60 %,“ dodáva David Folprecht.

Zvýšený dopyt spôsobený nie koronavírusom, ale príchodom jari, bol zaznamenaný najmä pri letných pneumatikách (o 20 %) a rezačiek dreva (o 25 %).

Nízky vplyv má súčasná situácia na kategórie detského tovaru alebo veľkej a malej bielej elektroniky (s výnimkou mrazákov, pekární a čističiek). Veľký prepad sa v blízkej dobe očakáva u luxusných doplnkov a spodného prádla, hodiniek, oblečenia, športového vybavenia pre tímové športy aj u domácich dekorácií. (zdroj: dataweps.cz)

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako si vybrať platobnú bránu pre e-shop 2. časť – Platobné metódy a ďalšie funkcie
7 min. čítanie

Ako si vybrať platobnú bránu pre e-shop 2. časť – Platobné metódy a ďalšie funkcie

Úlohu dizajnu a používateľského rozhrania platobnej brány sme si predstavili v predchádzajúcom článku Ako vybrať platobnú bránu pre e-shop 1. časť – dizajn a používateľské rozhranie. Na túto tému nadväzuje ďalší súbor aspektov, ktoré sú dôležité pri výbere vhodného platobného riešenia. Významnú úlohu zohráva ponuka obľúbených platobných metód, ako aj ďalšie funkcie, ktoré môžu mať […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Maloobchodné predajne sa stále držia v boji s e-shopmi
2 min. čítanie

Maloobchodné predajne sa stále držia v boji s e-shopmi

Maloobchodný predaj je v Českej republike stále hlavným spôsobom nakupovania. 39 % ľudí nakupuje výlučne v kamenných obchodoch a typický nákup im trvá približne 20 minút. Okrem technológií, ktoré zjednodušujú nakupovanie, využívajú maloobchodníci aj inteligentné počítanie ľudí, ktoré dokáže určiť vek, pohlavie alebo miesto, kde sa zákazníci v rámci predajne najčastejšie zdržiavajú.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+