4 min. čítanie

Koronavírus nahráva online predaju – na dračku idú šijacie stroje a vrecká do vysávačov

Núdzový stav vyhlásený vládou v súvislosti so šírením nákazy COVID-19 priniesol do českého (aj slovenského) predaja silný vietor. Nakupovať cez internet začali zrejme aj tí, ktorí nad virtuálnymi obchodmi doteraz len ohŕňali nosom, teraz zahaleným rúškom. To sa stalo fenoménom a bude podľa všetkého celosvetovým symbolom roku 2020.

Koronavírus nahráva online predaju – na dračku idú šijacie stroje a vrecká do vysávačov

Vďaka šijacej mánii vyvolanej nedostatkom jednorazových ochranných pomôcok totiž vyhľadávaniu a porovnávaniu cien vládnu šijacie stroje, vrecká do vysávačov alebo aj žehličky.

Okrem týchto produktov zaznamenal internetový porovnávač cien Srovname.cz v priebehu obmedzení kvôli šíreniu koronavírusu tiež obrovské nárasty záujmu o lieky, mrazničky, notebooky, výrobky pre starostlivosť o telo, kozmetiku aj produkty pre domácich miláčikov. Je za tým najmä uzatvorenie kamenných predajní, prípadne nariadená či dobrovoľná karanténa obyvateľov.

„Koronavírus ukázal, že slovné spojenie zlaté české ručičky je stále platné. Vďaka šitiu rúšok o stovky percent vzrástol dopyt aj online predaj šijacích strojov. Ďalším artiklom, ktorý taktiež zažil v predchádzajúcich týždňoch obrovskú renesenaciu, bolo príslušenstvo k vysávačom, konkrétne vrecká do vysávačov, ktoré sa používajú ako filtre práve do látkových rúšok,“ hovorí David Folprecht, konateľ cenového porovnávača Srovname.cz.

Strach z pandémie o obmedzeniu pohybu osôb prinútilo ľudí myslieť dopredu. Preto sa výrazne (o 75 %)zvýšil záujem o mrazničky pre uchovávanie väčších zásob jedla. Ľudia taktiež pochopiteľne začali viac riešiť svoje zdravie a posilnenie imunity, zaujímajú sa o ceny liekov, výživových doplnkov aj vitamínov, aby znížili možné riziko nákazy. Nepodceňujú však ani celkovú starostlivosť o telo.

„Ľudia nemôžu navštevovať kaderníctva, holičstvá, pedikúru, masážne a wellness salóny ani ďalšie podobné zariadenia,  a preto si tieto služby zariaďujú svojpomocne. V kategórii starostlivosť o telo bol teda zaznamenaný nárast o 150 %, parfémy a deodoranty o 450 %, kozmetika o 37 % a vlasová kozmetika o 18 %,“ popisuje David Folprecht.

Vzhľadom na to, že práca sa za kancelárie presunula do „home officeov“, porovnávanie cien notebookov sa zvýšilo o 20 %. Teraz, viac ako kedykoľvek predtým, oceníme kvalitný notebook na prácu z domu aj pozeranie dobrého filmu v teplých perinách. Zároveň je notebook dobrou možnosťou ako zabaviť alebo vzdelávať deti.

Zvýšil sa počet reorganizovaných domácnosti a veľký upratovaní, no a s nimi automaticky aj porovnávanie cien a online nákupy módnych doplnkov (o 192 %) po vytriedení šatníkov, topánok (o neuveriteľných 998 %) po inventúre botníkov, kobercov (o 20 %) po snahe vyčistiť škvrny a zneškodniť všetky vírusy a baktérie, a tiež aj čističov vzduchu pre zlepšenie domácej klímy.

„O nič neprídu ani zvierací miláčikovia. Ich majitelia im znížený komfort kompenzujú rozmaznávaním v podobe online objednávok sortimentu pre domácich miláčikov, najmä krmiva pre psy, kde sme zaznamenali nárast o 112 % a v kategórii všetko pre mačky o 60 %,“ dodáva David Folprecht.

Zvýšený dopyt spôsobený nie koronavírusom, ale príchodom jari, bol zaznamenaný najmä pri letných pneumatikách (o 20 %) a rezačiek dreva (o 25 %).

Nízky vplyv má súčasná situácia na kategórie detského tovaru alebo veľkej a malej bielej elektroniky (s výnimkou mrazákov, pekární a čističiek). Veľký prepad sa v blízkej dobe očakáva u luxusných doplnkov a spodného prádla, hodiniek, oblečenia, športového vybavenia pre tímové športy aj u domácich dekorácií. (zdroj: dataweps.cz)

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok