2 min. čítanie

Koniec značky Deutsche Post. Ľudia posielajú minimum listov

Čoskoro nebude existovať Deutsche Post, ktorá je odvodená od nemeckej národnej poštovej služby Deutsche Bundespost. Spoločnosť priznáva, že pokusy o reštrukturalizáciu nemeckého podniku zlyhali. Preto nastal čas na úplnú zmenu profilu spoločnosti.

Koniec značky Deutsche Post. Ľudia posielajú minimum listov

Radikálne opatrenie po 80 rokoch

Každý pozná legendárne logo nemeckej pošty: roh na žltom pozadí, ktorý bol vždy neoddeliteľnou súčasťou nemeckého života. Pošta začala svoju činnosť ako Bundespost v roku 1950. Po privatizácii v roku 1995 sa názov zmenil na Deutsche Post. V roku 1998 sa skupina premenovala na Deutsche Post World Net. V roku 2002 spoločnosť kúpila amerického logistického giganta DHL a zmenila svoj názov na Deutsche Post DHL.

Listy píše a posiela čoraz menej ľudí. Všetko sa robí online prostredníctvom e-mailu. Na druhej strane, online objednávky pravidelne rastú a DHL má leví podiel na tržbách spoločnosti. Práve z tohto dôvodu skupina prijíma radikálne opatrenia a prichádza s niekoľkými zásadnými úpravami. Jednou z nich je zmena názvu. Od 1. júla sa skupina bude nazývať DHL Group. Z názvu definitívne zmizne Deutsche Post a známy poštový roh prestane existovať, informuje portál Insider.de.

Týždenný podcast UPdate

Regresia listov a balíkov v Nemecku

Podľa generálneho riaditeľa Tobiasa Meyera sa zákazníci nemusia obávať. Poštové služby nezaniknú. Budú naďalej existovať popri dominantných službách logistickej časti. Keďže však skupina DHL je medzinárodná spoločnosť a je známa po celom svete, mimo Nemecka sa bude používať len značka. Cieľom zmeny názvu je ukázať verejnosti, na čo sa spoločnosť v súčasnosti zameriava. V prvom štvrťroku tohto roka pochádzalo 93 % príjmov skupiny z medzinárodných aktivít pobočiek DHL a len okrajovo z listov a balíkov v Nemecku.

Frankfurtská burza cenných papierov, na ktorej je akciová spoločnosť kótovaná, už reagovala na vyhlásenie spoločnosti. Burza používala skratku DPW, ktorá odkazovala na bývalý názov Deutsche Post World Net. Tá sa mení na lahšie zapamätateľnú burzovú skratka DHL.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+