3 min. čítanie

Kde sa McDonald’s a Burger King bijú, Subway vyhráva. Ikonické značky vytvorili kampaň vďaka ChatGPT

McDonald's sa pýtal ChatGPT, ktorý burger je najikonickejší na svete? Z odpovede urobil zaujímavú kapmaň, reakcia konkurenta z Burger Kingu na seba nenechala dlho čakať. 

Kde sa McDonald’s a Burger King bijú, Subway vyhráva. Ikonické značky vytvorili kampaň vďaka ChatGPT

Kreatívna kampaň z Brazílie

Snaha o začlenenie generatívnej umelej inteligencie do práce marketingových odborníkov sa v posledných mesiacoch stala evergreenom. Nie často však vidno výsledok hry s ChatGPT priamo na vonkajšej reklame a ešte zriedkavejšie je vidieť, že by na ňu reagovala aj konkurencia.

Presne to sa však stalo v Brazílii, kde tento prístup zvolili značky McDonald’s a Burger King.

Zástupcovia prvej značky oslovili spoločnosť ChatGPT s otázkou: “Ktorý hamburger je najikonickejší na svete?” 

A treba povedať, že dostali odpoveď, ktorú očakávali:

“Hoci na svete existuje mnoho ikonických hamburgerov, celosvetovo najznámejším hamburgerom je pravdepodobne Big Mac od McDonald’s. Big Mac, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 1967, sa stal synonymom rýchleho občerstvenia a samotného McDonald’s. Burger pozostáva z dvoch hovädzích placiek, šalátu, syra, uhoriek, cibule a charakteristickej “špeciálnej omáčky” podávaných v trojdielnej sezamovej žemli. Big Mac je taký ikonický, že má dokonca svoj vlastný index merania, Big Mac Index, neformálny spôsob porovnávania kúpnej sily rôznych mien.”

Spoločnosť McDonald’s vytlačila túto odpoveď na plagáte pre panel CLV, pričom farba písma šikovne pripomína vrstvenie zložiek v Big Macu.

Týždenný podcast UPdate

Burger King však nelenil a spýtal sa ChatGPT: “Ktorý hamburger je najväčší?”

Odpoveď ich pravdepodobne potešila:

“Whopper od spoločnosti Burger King je najväčší, čo sa týka veľkosti a ingrediencií. Burger je známy svojou veľkorysou veľkosťou a pozostáva z ohňom opečenej hovädzej placky, sezamovej žemle, syra, paradajok, uhoriek, cibule, majonézy a kečupu. Považuje sa za robustný a sýty burger, ktorý je dobrou voľbou pre tých, ktorí si chcú dopriať výdatnejšie jedlo. Je však dôležité poznamenať, že veľkosť a počet zložiek sa môže v jednotlivých krajinách alebo regiónoch líšiť.”

Preto ho v rovnakom štýle umiestnili aj na panel CLV. Najmä vedľa seba vyzerá tento súboj slov čarovne.

Nie nadarmo sa však hovorí, že keď sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Ďalší reťazec rýchleho občerstvenia, Subway, sa pustil do boja, ktorý nemohol prehrať so svojou stopovou bagetou. Jeho marketéri sa pýtali ChatGPT, ako sa darí veľkosti BigMacu a Burger Kingu v porovnaní s jeho “Footlong”. A áno, nedá sa to ani porovnať. Sú podstatne menšie.

Skôr než si začneme trhať vlasy nad tým, ako môže generatívna umelá inteligencia nahradiť aj skvelé reklamné kreatívy, pripomeňme si, že kreatívny nápad tu nebol v odpovedi, ktorú nájde aj tradičné webové vyhľadávanie. Skôr bola v typografickom spracovaní odpovede na plagáte a určite by to nebolo možné bez odvahy presadiť premenu pomerne banálnej správy na skutočnú kampaň. 

Objektívne však treba podotknúť, že kampaň sa podarila a zaujala odbornú verejnosť.

Credit: Focus

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+