
Kreatívna kampaň z Brazílie
Snaha o začlenenie generatívnej umelej inteligencie do práce marketingových odborníkov sa v posledných mesiacoch stala evergreenom. Nie často však vidno výsledok hry s ChatGPT priamo na vonkajšej reklame a ešte zriedkavejšie je vidieť, že by na ňu reagovala aj konkurencia.
Presne to sa však stalo v Brazílii, kde tento prístup zvolili značky McDonald’s a Burger King.
Zástupcovia prvej značky oslovili spoločnosť ChatGPT s otázkou: “Ktorý hamburger je najikonickejší na svete?”
A treba povedať, že dostali odpoveď, ktorú očakávali:
“Hoci na svete existuje mnoho ikonických hamburgerov, celosvetovo najznámejším hamburgerom je pravdepodobne Big Mac od McDonald’s. Big Mac, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 1967, sa stal synonymom rýchleho občerstvenia a samotného McDonald’s. Burger pozostáva z dvoch hovädzích placiek, šalátu, syra, uhoriek, cibule a charakteristickej “špeciálnej omáčky” podávaných v trojdielnej sezamovej žemli. Big Mac je taký ikonický, že má dokonca svoj vlastný index merania, Big Mac Index, neformálny spôsob porovnávania kúpnej sily rôznych mien.”
Spoločnosť McDonald’s vytlačila túto odpoveď na plagáte pre panel CLV, pričom farba písma šikovne pripomína vrstvenie zložiek v Big Macu.
Burger King však nelenil a spýtal sa ChatGPT: “Ktorý hamburger je najväčší?”
Odpoveď ich pravdepodobne potešila:
“Whopper od spoločnosti Burger King je najväčší, čo sa týka veľkosti a ingrediencií. Burger je známy svojou veľkorysou veľkosťou a pozostáva z ohňom opečenej hovädzej placky, sezamovej žemle, syra, paradajok, uhoriek, cibule, majonézy a kečupu. Považuje sa za robustný a sýty burger, ktorý je dobrou voľbou pre tých, ktorí si chcú dopriať výdatnejšie jedlo. Je však dôležité poznamenať, že veľkosť a počet zložiek sa môže v jednotlivých krajinách alebo regiónoch líšiť.”
Preto ho v rovnakom štýle umiestnili aj na panel CLV. Najmä vedľa seba vyzerá tento súboj slov čarovne.
Nie nadarmo sa však hovorí, že keď sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Ďalší reťazec rýchleho občerstvenia, Subway, sa pustil do boja, ktorý nemohol prehrať so svojou stopovou bagetou. Jeho marketéri sa pýtali ChatGPT, ako sa darí veľkosti BigMacu a Burger Kingu v porovnaní s jeho “Footlong”. A áno, nedá sa to ani porovnať. Sú podstatne menšie.
Skôr než si začneme trhať vlasy nad tým, ako môže generatívna umelá inteligencia nahradiť aj skvelé reklamné kreatívy, pripomeňme si, že kreatívny nápad tu nebol v odpovedi, ktorú nájde aj tradičné webové vyhľadávanie. Skôr bola v typografickom spracovaní odpovede na plagáte a určite by to nebolo možné bez odvahy presadiť premenu pomerne banálnej správy na skutočnú kampaň.
Objektívne však treba podotknúť, že kampaň sa podarila a zaujala odbornú verejnosť.
Credit: Focus