5 min. čítanie

Ako sa predávajú erotické hračky vo svete oproti Slovensku? (Martina Melíšková, iSEXshop.sk)

Po prvom výživnom rozhovore o tom, aké reštrikcie a úskalia čakajú na e-shop s erotickými pomôckami, sme si Martinu zavolali opäť. Rozoberali sme, prečo je téma uspokojovania pomocou hračiek a pomôcok v našich krajinách stále tak tabuizovaná, ako prebieha spolupráca s influencermi, či sa dá sortiment e-shopu umiestniť ako product placement vo filmoch pre dospelých a ako plánujú do budúcna expandovať. Viac nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedala Martina Melíšková, Brand Manager v iSEXshop.sk

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:57 Kopíruje sa konkurencia aj v segmente sexshopov?
  • 03:40 Prečo je to v našich krajinách stále tak tabu?
  • 06:30 Musí sa v Česku využívať iná komunikácia, ako na Slovensku?
  • 07:32 Dalo by sa niečím inšpirovať od influencerov z tohto segmentu?
  • 10:56 Ako influenceri tvoria UGC, aby to bolo “v poriadku” pre online?
  • 12:59 Dal by sa využiť product placement aj vo filmoch pre dospelých?
  • 14:58 Majú zmysel pre iSEXshop marketplaces?
  • 17:18 Platia pri budovaní brandu sexshopu iné pravidlá, ako pri klasických e-shopoch?
  • 18:06 Plánujú aj nejaké ďalšie expanzie do budúcna?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Erotický segment v e-commerce: Čo sa môžeme naučiť z rôznych trhov?

Erotický segment v e-commerce prináša mnohé výzvy, ktoré sú špecifické pre tento typ podnikania. Kultúrne rozdiely, náboženské vplyvy a konzervatívne postoje na Slovensku ovplyvňujú nielen spôsob, akým sa tieto produkty propagujú, ale aj celkové vnímanie značiek. Na rozdiel od západnej Európy, kde sú zákazníci oveľa otvorenejší a segmentácia produktov je modernejšia, Slovensko stále zápasí s konzervatívnym prístupom, ktorý je pozostatkom postsocialistickej minulosti.

Zaujímavým fenoménom, ktorý ilustruje tento rozdiel, je sponzoring maturitných plesov. V Česku je bežné, že študenti oslovujú sexshopy so žiadosťou o sponzoring, čo je na Slovensku takmer nepredstaviteľné. Tento kontrast odhaľuje, ako rôzne kultúry a spoločnosti pristupujú k erotickému segmentu a ako tieto rozdiely formujú trhy.

Influencer marketing: Kľúč k autentickosti

V rámci marketingu sa čoraz viac firiem obracia na influencerov, a erotický segment nie je výnimkou. Pre úspešný influencer marketing je však dôležité, aby títo influenceri propagovali len produkty, s ktorými sú skutočne spokojní. Autenticita je v tomto prípade kľúčová, pretože len tak môžu efektívne preniesť svoje nadšenie na sledovateľov. Dnešné erotické produkty sú často navrhnuté s ohľadom na estetiku a funkčnosť, čo umožňuje ich diskrétne začlenenie do bežného života. Kreatívne kampane, ako napríklad prezentácia stimulátora klitorisu ako súčasti kytice, ukazujú, že moderné produkty v tomto segmente môžu byť elegantné a sofistikované.

V erotickom segmente ide často o viac než len o predaj konkrétnych produktov – ide o budovanie dôvery a vzťahu so zákazníkmi. K tomu patrí aj užívateľom generovaný obsah (User-Generated Content, UGC) a recenzie, ktoré majú významný vplyv na vnímanie značky. Hoci získavanie recenzií môže byť náročné, keď sa podarí, stávajú sa dôležitým nástrojom v budovaní dôveryhodnosti a kredibility.

Prečo product placement v pornografii nefunguje vždy

Jednou z diskutovaných tém je aj otázka, či je umiestnenie erotických produktov priamo v pornografických videách efektívnym marketingovým nástrojom. Napriek očakávaniam, že by to mohlo fungovať, sa ukazuje, že diváci týchto videí majú iné motivácie než nakupovanie produktov. Keď si divák zapne pornografické video, zvyčajne hľadá zábavu, nie inšpiráciu na nákup. Hoci sa v tomto segmente využíva product placement, jeho efektivita je obmedzená. Zaujímavejšou cestou je výroba špecifických produktov, ako sú masturbátory pre mužov, vytvorené podľa odliatkov známych pornoherečiek, ktoré sa stávajú zberateľskými kúskami pre fanúšikov.

Výzvy a príležitosti v rozširovaní trhov

Marketplaces sú dnes v e-commerce veľkou témou, no pre tradičné e-shopy môžu predstavovať aj riziko. Hoci je možné, že sexshopy na marketplacoch nájdu nové zákaznícke segmenty, pre niektoré značky je dôležitejšie zameranie sa na budovanie silnej značky a osobného vzťahu so zákazníkmi. Pre značky ako iSEXshop.sk,  je kľúčové ponúknuť zákazníkom niečo, čo marketplaces nemôžu – osobnú podporu, pomoc s výberom a dôraz na kvalitu. Tento prístup im umožňuje diferencovať sa od konkurencie a poskytnúť pridanú hodnotu, ktorú zákazníci ocenia.

Čo sa týka expanzie, pre značky z erotického segmentu je dôležité zvážiť, kam sa oplatí rozšíriť. Kým trhy v západnej Európe sú už presýtené veľkými konglomerátmi, ktoré dominujú, zameranie sa na trhy ako Rumunsko alebo štáty bývalej Juhoslávie môže byť strategicky výhodné. Tieto trhy ponúkajú nové príležitosti bez masívnej konkurencie, čo môže byť pre menšie alebo stredne veľké e-shopy ideálne.

Inšpirácie zo zahraničných trhov

Pri hľadaní inšpirácie je dôležité nezameriavať sa len na najväčšie trhy, ale hľadať podobné kultúrne prostredia, ktoré môžu ponúknuť cenné poznatky. Z tohto dôvodu sa iSEXshop.sk často pozerá na poľský trh, ktorý je v mnohých ohľadoch podobný slovenskému. Poľsko, rovnako ako Slovensko, čelí výzvam spojeným s konzervatívnym postojom spoločnosti, čo robí ich trh dôležitým zdrojom inšpirácie pre efektívnu komunikáciu v našom regióne. Pozorovanie toho, ako poľské e-shopy riešia tieto výzvy, môže ponúknuť cenné lekcie pre podobné trhy.

Záverom možno povedať, že úspech v erotickom segmente e-commerce závisí od schopnosti pochopiť a prispôsobiť sa špecifikám jednotlivých trhov. Či už ide o influencer marketing, expanziu na nové trhy, alebo využívanie marketplacov, každý krok musí byť starostlivo premyslený a prispôsobený kultúrnym a spoločenským podmienkam cieľového trhu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako vie banka reálne a naozaj pomôcť e-commerce firme? (Pavol Bogár, Tatra banka)
5 min. čítanie

Ako vie banka reálne a naozaj pomôcť e-commerce firme? (Pavol Bogár, Tatra banka)

Bankové subjekty, telekomunikácie či poisťovne nie sú väčšinou príliš pozitívne témy na rozoberanie. Avšak v tomto prípade môže byť opak pravdou. Keď sa banka venuje aktivitám na pomoc podnikateľom a vyvinie pre nich celý ekosystém, zrazu to všetkým zúčastneným dáva zmysel. Ako pristupuje k financovaniu e-shopov Tatra banka, či je takéto financovanie možné len pre […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)
6 min. čítanie

Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)

Nahliadnite do zákulisia marketingu a e-commerce jednej z popredných značiek športového vybavenia. Zistíte, aké stratégie používa pri cenovej politike, ako pristupuje k sezónnym kampaniam a zľavám, a aké technológie využíva na meranie úspešnosti kampaní, vrátane nového nástroja Amplitude. Dozviete sa tiež, prečo sa Decathlon na Slovensku vyhýba spolupráci s influencermi a namiesto toho sa orientuje […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+