2 min. čítanie

Jack Ma opäť učiteľom. Zakladateľ Alibaby učí na Tokijskej univerzite

Jack Ma, miliardár a spoluzakladateľ spoločnosti Alibaba, ktorý v roku 2020 zmizol z verejného života, začal pôsobiť ako učiteľ v Japonsku.

Jack Ma opäť učiteľom. Zakladateľ Alibaby učí na Tokijskej univerzite

Ma sa bude venovať výskumu udržateľného poľnohospodárstva

Technologický génius, kedysi najbohatší muž Číny, sa na seminároch na vysokej škole, ktorú zastrešuje Tokijská univerzita, podelí aj o svoje bohaté skúsenosti v oblasti podnikania, riadenia podnikov a inovácií. 

Očakáva sa, že vo svojej novej funkcii bude Ma vykonávať výskum v oblasti udržateľného poľnohospodárstva a výroby potravín.

Ma začal pôsobiť ako hosťujúci profesor 1. mája. Znamená tento krok návrat k pedagogickej činnosti? Pred založením spoločnosti Alibaba bol miliardár učiteľom angličtiny.

Týždenný podcast UPdate

Návrat do verejného života

Maov návrat do verejného života prichádza viac ako dva roky po tom, čo v októbri 2020 rozhneval čínske úrady počas prejavu, v ktorom kritizoval čínsky finančný regulačný systém a tvrdil, že čínske banky fungujú s mentalitou „lombardov“.

O niekoľko dní neskôr bol zrušený vstup jeho fintech firmy Ant Group na burzu v hodnote 37 miliárd dolárov. 

Zrušenie IPO spoločnosti Ant vyvolalo širší zásah proti technologickým firmám v krajine. To vyvolalo tlak na cenu akcií spoločnosti Alibaba, ktorá sa oproti svojmu vrcholu v roku 2020 prepadla o viac ako 70 %. Maovo bohatstvo sa podľa indexu miliardárov agentúry Bloomberg prepadlo z najvyššej hodnoty 61 miliárd USD v októbri 2020 na odhadovaných 33 miliárd USD.

Ma sa dostáva viac do centra pozornosti od marca, keď sa vrátil do školy, ktorú založil vo svojom rodnom meste Chang-čou na východe Číny. V apríli bol vymenovaný za čestného profesora na Hongkonskej univerzite.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein