2 min. čítanie

Jack Ma opäť učiteľom. Zakladateľ Alibaby učí na Tokijskej univerzite

Jack Ma, miliardár a spoluzakladateľ spoločnosti Alibaba, ktorý v roku 2020 zmizol z verejného života, začal pôsobiť ako učiteľ v Japonsku.

Jack Ma opäť učiteľom. Zakladateľ Alibaby učí na Tokijskej univerzite

Ma sa bude venovať výskumu udržateľného poľnohospodárstva

Technologický génius, kedysi najbohatší muž Číny, sa na seminároch na vysokej škole, ktorú zastrešuje Tokijská univerzita, podelí aj o svoje bohaté skúsenosti v oblasti podnikania, riadenia podnikov a inovácií. 

Očakáva sa, že vo svojej novej funkcii bude Ma vykonávať výskum v oblasti udržateľného poľnohospodárstva a výroby potravín.

Ma začal pôsobiť ako hosťujúci profesor 1. mája. Znamená tento krok návrat k pedagogickej činnosti? Pred založením spoločnosti Alibaba bol miliardár učiteľom angličtiny.

Týždenný podcast UPdate

Návrat do verejného života

Maov návrat do verejného života prichádza viac ako dva roky po tom, čo v októbri 2020 rozhneval čínske úrady počas prejavu, v ktorom kritizoval čínsky finančný regulačný systém a tvrdil, že čínske banky fungujú s mentalitou “lombardov”.

O niekoľko dní neskôr bol zrušený vstup jeho fintech firmy Ant Group na burzu v hodnote 37 miliárd dolárov. 

Zrušenie IPO spoločnosti Ant vyvolalo širší zásah proti technologickým firmám v krajine. To vyvolalo tlak na cenu akcií spoločnosti Alibaba, ktorá sa oproti svojmu vrcholu v roku 2020 prepadla o viac ako 70 %. Maovo bohatstvo sa podľa indexu miliardárov agentúry Bloomberg prepadlo z najvyššej hodnoty 61 miliárd USD v októbri 2020 na odhadovaných 33 miliárd USD.

Ma sa dostáva viac do centra pozornosti od marca, keď sa vrátil do školy, ktorú založil vo svojom rodnom meste Chang-čou na východe Číny. V apríli bol vymenovaný za čestného profesora na Hongkonskej univerzite.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+