7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
Zdroj: isklad

Zatiaľ čo e-commerce trh v regióne strednej Európy rastie, menšie a stredné e-shopy sa dostávajú pod čoraz väčší konkurenčný tlak. Doposiaľ bol vysoký počet internetových obchodov na Slovensku a v Českej republike vo veľkej miere zapríčinený menšou prítomnosťou medzinárodných konkurentov. Nástup globálnych hráčov z Ázie, expanzia marketplace platforiem a rastúce náklady však nútia mnohé e-shopy prehodnocovať svoje obchodné modely. A to nielen menšie e-shopy, ale neraz i etablované značky. Podľa odborníkov čelí veľká časť slovenských internetových obchodov existenčnej hrozbe a jeden z kľúčových nástrojov prežitia je pre ne outsourcing logistiky.

„V západnej Európe e-shopy štandardne vlastnú logistiku neprevádzkujú, ale využívajú služby fulfillment centier. Vlastný skladlogistika bývajú zriedkavosťou. Naproti tomu na Slovensku a v Českej republike logistiku outsourcingujú len približne 2 % e-shopov,“ uvádza Boris Heger, nový COO spoločnosti isklad, ktorá patrí k najrýchlejšie rastúcim fulfillment centrám v strednej Európe.

„Hoci tlak trhu núti e-shopy rýchlo meniť svoje stratégie, mnohí podnikatelia stále preferujú prevádzku vlastného skladu a logistiky. Čiastočne je to spôsobované tým, že mnohí si nevedia vyčísliť skutočné náklady, ktoré obnáša prevádzka vlastného skladu. Alebo sú naň emocionálne naviazaní, pretože doň investovali množstvo energie. Neuvedomujú si, že outsourcingom dokážu znížiť logistické náklady až o 32 % v porovnaní s ich vlastnou prevádzkou a ich e-shop zároveň dokáže rásť bez investícii do vlastnej logistickej infraštruktúry. Keďže sú v nezanedbateľnej miere odbremenení od starostí s logistikou, môžu sa koncentrovať na rozvoj svojho podnikania, čo v dnešnom dravom konkurenčnom prostredí potrebujú viac než kedykoľvek predtým,“ myslí si Heger.

Dodáva, že fulfillment centrá navyše zabezpečujú rýchlejšie a spoľahlivejšie doručenie objednávok, čo prispieva k vyššej spokojnosti a lojalite zákazníkov. „O kvalite zákazníckej skúsenosti v e-shope totiž v dnešnej dobe čoraz viac rozhoduje logistika.“

Najmodernejšie fulfillment centrum v strednej Európe 

Na najmodernejšie fulfillment centrum v strednej Európe sa isklad premenil pred troma rokmi vďaka unikátnemu spojeniu vlastného softvéru, moderných technológií a investície troch miliónov eur cez investičnú platformu Crowdberry a ďalšieho strategického investora. isklad, prezývaný aj slovenský Amazon“, použil trojmiliónovú investíciu aj na nákup technológie, vďaka ktorej dokáže denne spracovať až 20-tisíc objednávok. Unikátny automatizovaný systém, ktorý firma sama vyvinula, umožňuje plne automatizovaný onboarding e-shopu do 30 minút – takáto jedinečná funkcionalita nemá obdobu nielen v stredoeurópskom regióne, ale ani v západnej Európe.

isklad aktuálne riadi stovky e-shopov a stále expanduje. „Dostali sme sa do štádia, keď sme pripravení obsluhovať stovky až tisíce e-shopov bez ohľadu na ich veľkosť. To dnes bez automatizácie dokáže len málokto. Náš moderný automatizačný softvér umožňuje našim klientom riadiť si svoje e-shopy sami, prakticky bez nášho zásahu. Intenzívne sme ho vyvíjali desať rokov a predstavuje najvyššie investície do procesnej automatizácie v rámci regiónu,“ vysvetľuje Martin Mitošinka, CEO iskladu. „isklad už dnes preberá časť logistiky pre veľkých klientov, ktorí sa pripravujú na úplný prechod na fulfillment. Tento model umožňuje výrazne znížiť náklady a zároveň buduje dôveru medzi partnerom a poskytovateľom služby.“

Martin Mitošinka, CEO isklad

Riešenie pre startupy aj e-commerce giganty

isklad tento rok predstavuje kľúčové produktové novinky, vďaka ktorým dokážu e-shopy posunúť úroveň svojich služieb a nákupnú skúsenosť svojich zákazníkov opäť vyššie: unikátnu mobilnú a webovú aplikáciu MyOrder pre zákazníkov e-shopov a logistickú službu Cross-border. 

„Mobilná a webová aplikácia MyOrder zjednoduší a urýchli online nákupy. Umožní spravovať všetky online objednávky z jedného miesta, dokončiť nákup na rôznych e-shopoch jedným klikom, sledovať stav objednávky či jednoducho vybaviť vrátenie alebo reklamáciu. Jednou z výrazných výhod pre e-shopy je možnosť nasadiť náš univerzálny doručovací widget priamo do nákupného košíka. Zákazníci si tak môžu jednoducho zvoliť z viac než 80 spôsobov doručenia vrátane výdajných miest a rôznych kuriérskych služieb. Po aktivácii funkcie Fast Checkout, ktorá umožňuje expresný nákup na jeden klik s integrovanou platobnou bránou, sa celý proces výrazne zrýchli. Registrovaní používatelia v aplikácii MyOrder si navyše môžu uložiť svoje údaje aj preferovaný spôsob dopravy – pri ďalšom nákupe tak strávia v košíku doslova len tri sekundy. Nástroj MyOrder vie výrazne zvýšiť konverziu v košíku, znížiť náklady na akvizíciu zákazníka a znížiť náklady na dopravu,“ uvádza Martin Mitošinka. Riešenie je do júla tohto roku prístupne len pre zákazníkov iskladu a od septembra bude k dispozícii pre každý e-shop. 

Logistická služba Cross-border zase poskytuje cezhraničné doručovanie zásielok od e-shopu do kuriérskych spoločností v jednotlivých krajinách EÚ bez nutnosti meniť vlastnú infraštruktúru.

„Vďaka technologickej vyspelosti máme dnes možnosť škálovať naše služby, vedieť obsluhovať tisícky väčších či menších e-shopov a zaujať tak vedúcu pozíciu v stredoeurópskom regióne. Cieľom je poskytovať naše služby všetkým – od startupov až po e-commerce gigantov,“ zdôrazňuje Alexander Jančo, nový Business Development Director spoločnosti isklad. 

Logistické centrum pre celú Európu 

„Naším cieľom je stať sa centrálnou infraštruktúrou e-commerce logistiky v celej Európe,“ netají sa víziou firmy jej CEO, Martin Mitošinka. Spoločnosť isklad sa pripravuje na expanziu mimo Slovenska a aktívne hľadá lokalitu pre druhé logistické centrum v Európe. Jej ambíciou je zabezpečiť, že od momentu, keď zákazník vstúpi do košíka, o celý proces – vrátane doručenia – sa postará isklad. „Uvedomujeme si, že s veľkým rastom sa spájajú aj veľké výzvy. Jednou z najväčších je zvládnuť rýchlu expanziu a zároveň neznížiť efektivitu. Z tohto dôvodu sme tento rok obsadili kľúčové manažérske pozície známymi menami vo svete e-commerce: Boris Heger, bývalý riaditeľ logistiky v FactCool, prevzal rolu COO spoločnosti isklad v januári 2025. V máji 2025 si ako Business Development Director vzal pod krídla ďalší rozvoj spoločnosti isklad Alexander Jančo, bývalý Managing Director spoločnosti Packeta Slovensko,“ hovorí Mitošinka.

isklad rozhranie

O spoločnosti isklad 

isklad je slovenská technologická firma, ktorá vznikla v roku 2015. V jednom balíku poskytuje e-shopom skladové priestory, distribučné centrum a softvér na automatizované riadenie procesov, čím e-shopom uľahčuje logistiku a nemalú časť operatívy (skladovanie, riešenie objednávok, online platby, preprava a pod). Dokáže tak internetovým obchodom ušetriť náklady, čas i energiu, ktoré môžu investovať do rozvoja svojho podnikania. Vďaka unikátnemu softvéru a rozsiahlej automatizácii ponúka najvýkonnejší a najvýhodnejší fulfillment v regióne. Klientom umožňuje ako jediná spoločnosť na trhu plne automatizovaný onboarding do 30 minút, spracovanie tisícok objednávok denne a expanziu na nové trhy bez logistických bariér.

KTO JE: Alexander Jančo

Stratég, inovátor a líder v e-commerce logistike

Ako generálny riaditeľ doručovateľskej spoločnosti Packeta Slovensko premenil v priebehu siedmich rokov firmu z lokálneho hráča s tržbou 2,9 miliónov eur a 50 zamestnancami na trhového lídra s tržbou viac ako 70 mil. € a 500 zamestnancami. Špecializuje sa na strategické riadenie, inovačný rast a budovanie silných tímov. Jeho strategická vízia je vždy podporená dôslednou exekúciou, čo dokazuje aj jeho hmatateľný track rekord. Vďaka hlbokým znalostiam podnikateľského prostredia poskytuje firmám poradenstvo pri nastavovaní strategických frameworkov a hands-on koučing, ktorý im pomáha dosahovať stanovené ciele. Alexander verí, že základom úspechu v podnikaní sú systém, procesy a ľudia – presne v tomto poradí.

Alexander Jančo

KTO JE: Boris Heger

Boris Heger má vyše desaťročné skúsenosti v oblasti e-commerce logistiky, riadenia tímov a optimalizácie prevádzkových procesov. Pôsobil ako riaditeľ logistiky v spoločnosti FactCool, kde bol súčasťou užšieho manažmentu a zodpovedal za chod distribučného centra s rozlohou 10 000 m². V najintenzívnejších fázach projektu viedol tím až do 350 pracovníkov, zastrešoval vyjednávanie dodávateľských podmienok, podieľal sa na návrhu a implementácii sortačných liniek a viedol tender na nové logistické priestory a plne automatizované riešenia hlavných skladových procesov. Okrem logistiky má skúsenosti aj s projektovým riadením, produktovým manažmentom a medzinárodným obchodom. Dlhodobo prepája strategické plánovanie s dôrazom na efektivitu, digitalizáciu a technologické inovácie.

Boris Heger, isklad

Boris Heger

Zdieľať článok
Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge