Zaujíma ma

Ivana Hornáčková Cibulková

Head of Account management and Production v Etarget

Interaktívna display reklama

2 min čítanie

V digitálnom marketingu sa čoraz častejšie skloňuje slovo interaktivita. Výklad tohto slova je „umožňujúci vzájomnú komunikáciu, vzájomné pôsobenie dvoch alebo viacerých činiteľov“. Čo to však znamená v digitálnom marketingu a prečo takáto forma reklamy obsadila významnú pozíciu na trhu u nás aj v zahraničí?

Upútať pozornosť ľudí iba grafickou reklamou je v dnešnej dobe ťažké, média sú presýtené a toto je spôsob, ktorým dokážeme získať nielen drahocenný čas používateľa internetu, ale aj mu ponúknuť hodnotné informácie, ktoré ho vedia presvedčiť, čo zvyšuje šancu na následnú konverziu.

Čo sú interaktívne bannery?

Interaktívne bannery sú akýkoľvek druh digitálnej kreatívy, alebo povedané naším žargónom, reklamy, ktorá umožňuje užívateľovi byť aktívnym účastníkom a nielen pasívnym spotrebiteľom v digitálnom prostredí. Používateľ si môže napríklad vybrať správnu možnosť, prezerať si posúvaním rôzne produkty, hlasovať, reagovať na otázky vpísaním textu, písať si s chatbotom, alebo inak kreatívne zažiť reklamu či získať ďalšie informácie.

Ak je interakcia používateľom internetu vykonaná správne, zmení sa celkový zážitok z konzumácie reklamy, zvyčajne ju urobí viac personalizovanou a teda pre spotrebiteľa zaujímavejšou.

Prvotná myšlienka, prečo takéto funkcionality do kreatív zapojiť, je však rovnaká ako pri klasickej display bannerovej kampani. Vytvorenie skvelej reklamy, ktorá musí nielen upútať pozornosť diváka, ale musí spĺňať aj jasný účel a cieľ. Nielen zvyšovať povedomie o značke, ale aj maximalizovať návratnosť investícií.

Veľká reklamná kampaň musí byť konzistentná v hlavných cieľoch až po jednu malú reklamnú časť, ktorú touto formou reklamy čo najviac personalizujeme.

S touto extra personalizáciou určite nebude prekvapením, že interaktívne bannery s väčšou pravdepodobnosťou získajú pozornosť používateľa či verejnosti a pomôžu vám jednoduchšie maximalizovať návratnosť investícií do vašich bannerových kampaní.

Metriky za interaktívnymi bannermi

Za bežnými bannerovými metrikami sa väčšinou skrývajú impresie ako hlavný nákupný parameter. Jednotkovou cenou je CPM a výkonnostnými parametrami zásah, počet unikátov oslovených kampaňou alebo tiež CTR – miera preklikovosti na landing page.

Všetky tieto metriky budete reportovať aj pri interaktívnych formátoch, avšak pribudnú úplne nové údaje, ktoré lepšie vedia odhadnúť výkonnosť kreatívy. Získate údaje o percentuálnom podieli unikátnych užívateľov, ktorí vykonali interakciu s vašou kreatívou. Táto metrika sa nazýva engagement rate a mnohokrát je rozdelená na niekoľko podkategórií, aby ste lepšie vedeli vyhodnotiť jednotlivé prvky v kreatíve.

Príkladom môže byť meranie, ktorá farba produktu sa užívateľom najviac páči. Okrem miery interakcií získate veľmi hodnotné dáta – publikum, na ktoré viete ďalej cieliť plne personalizovanú reklamu.

Zopár postrehov z odbehnutých kampaní

Uvádza sa, že interaktívne bannery zvyšujú čas strávený s reklamou o 47 %, vďaka čomu majú deväťkrát väčší vplyv na rozhodovanie zákazníka o kúpe. Zistilo sa, že začlenenie tohto formátu reklamy pomáha až v 88 % odlíšiť ich značku od konkurencie.

Bežná miera interakcií v bannerových pozíciách sa pohybuje okolo 9 až 13 % a publikum, ktoré viete spätne osloviť, je 6-násobne vyššie ako publikum zozbierané z landing page.

Interaktívnou reklamou sa zaoberáme v Etargete už vyše tri roky, máme tisícky odbehnutých kampaní a radi vám poradíme, ako začať a neskôr aj ako kampane optimalizovať.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ivana Hornáčková Cibulková

Head of Account management and Production v Etarget

Vedie account a produkčné oddelenie v Etargete, kde pomáha klientom vytvárať a spravovať komplexné programatické riešenia na mieru na Slovensku aj v zahraničí. S dátami a marketingom má dlhoročné skúsenosti, rada sa vzdeláva a aj preto je v najnovších technológiách vždy ako doma.

Tento článok prináša

Reklamná sieť Etarget vznikla ako platforma pre reklamu spoplatnenú za klik. Za 17 rokov do nášho portfólia postupne pribudli moderné online reklamné formáty ako bannery, video reklama, rich formáty, unikátne možnosti cielenia a mnohé ďalšie. Neustále inovujeme systém a prinášame nové spôsoby, ako efektívne zvyšovať zisk z reklamy.


Posledné
Obľúbené