
Využitie umelej inteligencie na vylepšenie kreatívnych nástrojov
Platforma sa zaviazala výrazne inovovať svoje nástroje pre tvorbu obsahu.
„Instagram vznikol s myšlienkou umožniť každému zdieľať niečo kreatívne, na čo môže byť hrdý. Chceme na tom stavať a zabezpečiť, aby naše kreatívne nástroje boli špičkové vo všetkých oblastiach, čo momentálne nie sú,“ hovorí Mosseri.
Zdôrazňuje, že technológie umelej inteligencie vylepšia súčasné nástroje, aby pomohli tvorcom produkovať kvalitnejší obsah. Instagram začal už vlani v apríli uprednostňovať menších tvorcov pred účtami, ktoré len preberajú a zdieľajú cudzí obsah. Následne prišli významné zmeny v algoritme.
Správy sa stávajú hlavným spôsobom zdieľania obsahu
Druhým kľúčovým pilierom je komunikácia medzi používateľmi. Prekvapivo, hlavným kanálom na zdieľanie obsahu sa stali správy. Tento poznatok mení pohľad na tradičné metriky úspechu – priama komunikácia sa stáva dôležitejšou než lajky a sledovatelia.
„Čo sa týka prepojenia s priateľmi, sústreďujeme sa na správy, ktoré sú mimochodom dnes hlavným spôsobom zdieľania na Instagrame, aj keď nás takto mnohí nevnímajú,“ uviedol Mosseri k dôrazu na messaging.
Zaujímavé je, že viac ako polovicu obsahu v Instagrame dnes tvoria AI odporúčania, hlavne vo formáte Reels. Toto číslo je o to pozoruhodnejšie, že Meta nedávno sprísňuje pravidlá pre overovanie faktov a prijateľný obsah. Podľa Mosseriho platforma plánuje testovať nové spôsoby interakcie používateľov.
Menia sa faktory úspechu obsahu spolu so správaním používateľov
Hoci ešte nie je jasné, ako pristupovať k obsahu, ktorý vygenerovala umelá inteligencia, tvorcovia by mali naďalej klásť dôraz na originalitu. Výskumy ukazujú, že najväčšiu šancu na virálne šírenie a konverzie má obsah, ktorý vyvoláva pocity dominancie, vzrušenia a potešenia.
Všetky tieto zmeny reagujú na nový trend – ľudia na sociálnych sieťach čoraz častejšie uprednostňujú súkromné zdieľanie obsahu.