Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025

Po týždni plnom zmien v spoločnosti Meta a živých diskusií prišiel Instagram s predstavením svojich strategických priorít. Generálny riaditeľ Adam Mosseri načrtáva ambicióznu víziu platformy pre rok 2025, ktorá sa sústreďuje hlavne na nové kreatívne nástroje a lepšie prepojenie používateľov.

Instagram odhaľuje strategické priority pre rok 2025
Zdroj: Depositphotos

Využitie umelej inteligencie na vylepšenie kreatívnych nástrojov

Platforma sa zaviazala výrazne inovovať svoje nástroje pre tvorbu obsahu.

„Instagram vznikol s myšlienkou umožniť každému zdieľať niečo kreatívne, na čo môže byť hrdý. Chceme na tom stavať a zabezpečiť, aby naše kreatívne nástroje boli špičkové vo všetkých oblastiach, čo momentálne nie sú,“ hovorí Mosseri.

Zdôrazňuje, že technológie umelej inteligencie vylepšia súčasné nástroje, aby pomohli tvorcom produkovať kvalitnejší obsah. Instagram začal už vlani v apríli uprednostňovať menších tvorcov pred účtami, ktoré len preberajú a zdieľajú cudzí obsah. Následne prišli významné zmeny v algoritme.

Správy sa stávajú hlavným spôsobom zdieľania obsahu

Druhým kľúčovým pilierom je komunikácia medzi používateľmi. Prekvapivo, hlavným kanálom na zdieľanie obsahu sa stali správy. Tento poznatok mení pohľad na tradičné metriky úspechu – priama komunikácia sa stáva dôležitejšou než lajky a sledovatelia.

„Čo sa týka prepojenia s priateľmi, sústreďujeme sa na správy, ktoré sú mimochodom dnes hlavným spôsobom zdieľania na Instagrame, aj keď nás takto mnohí nevnímajú,“ uviedol Mosseri k dôrazu na messaging.

Zaujímavé je, že viac ako polovicu obsahu v Instagrame dnes tvoria AI odporúčania, hlavne vo formáte Reels. Toto číslo je o to pozoruhodnejšie, že Meta nedávno sprísňuje pravidlá pre overovanie faktov a prijateľný obsah. Podľa Mosseriho platforma plánuje testovať nové spôsoby interakcie používateľov.

Menia sa faktory úspechu obsahu spolu so správaním používateľov

Hoci ešte nie je jasné, ako pristupovať k obsahu, ktorý vygenerovala umelá inteligencia, tvorcovia by mali naďalej klásť dôraz na originalitu. Výskumy ukazujú, že najväčšiu šancu na virálne šírenie a konverzie má obsah, ktorý vyvoláva pocity dominancie, vzrušenia a potešenia.

Všetky tieto zmeny reagujú na nový trend – ľudia na sociálnych sieťach čoraz častejšie uprednostňujú súkromné zdieľanie obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?
3 min. čítanie

Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?

Sociálne médiá už dávno nie sú doménou len mladšej generácie. Čerstvé údaje z prieskumu AMI Digital ukazujú, že aj boomeri, teda ľudia vo vekovej kategórii 65+, trávia online prekvapivo veľa času. Aké platformy využívajú, čo ich na sociálnych sieťach zaujíma a čo by z toho mohli vyťažiť e-commerce hráči?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál
3 min. čítanie

Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál

Pinterest uzavrel rok 2024 s rastúcimi tržbami, rastúcim počtom aktívnych používateľov a lepším hodnotením reklamy. Platforma sa čoraz viac dostáva do povedomia ako priestor na objavovanie a nakupovanie produktov a potvrdzuje svoj význam v digitálnom marketingu aj e-commerce. Čo stojí za jej úspechom a aké príležitosti prináša značkám a inzerentom?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+