ČO SÚ INSTA STORIES?
Podľa instagramu sú stories miesto, kde môžeme zdieľať všetky momenty z nášho dňa, nie len tie „dokonalé“, ktoré si chceme zavesiť na náš profil natrvalo. Tento formát nám umožňuje publikovať viacero fotografií, či videí za sebou, ktoré sa následne zobrazia ako „slideshow“. A samozrejme ich výnimočnosť spočíva v tom, že po 24 hodinách zmiznú. To dodáva tomuto formátu autentickosť – zdieľanie iba momentov v reálnom čase.
Instastories sú miesto, kde môžeme byť kreatívni, hraví a to bez väčšej námahy, či špeciálnych „skills“.
Vychytávkou stories je tiež ich „editovanie“. Môžeme do nich kresliť, písať, pridávať stickery, emotikony či gifká a najnovšie v niektorých krajinách už aj hudbu! Je to miesto, kde môžeme byť kreatívni, hraví a to bez väčšej námahy, či špeciálnych „skills“.
Aké funkcie ponúkajú Insta stories aktuálne?
Funkcie
• Texty: textovanie rôznymi farbami a fontami
• Live: živé vysielanie
• Boomerang: 1 sekundové video, opakujúce sa 6x v slučke
• Superzoom: Dramatický zoom na objekt, zábavné efekty
• Reverzné video
• Hands-free: natáčanie videa bez držania gombíka
Insta stories sa neustále vyvíjajú
Funkcie od roku 2016 každým mesiacom pribúdajú. Medzi prvé vychytávky, ktoré Instagram predstavil patrí „Zoom“, stories v explore feede, „Boomerang“, tagy, linky, ukladanie stories a stickery.
Vďaka instagramovej televízii, môžu užívatelia konečne shareovať videá dlhšie ako 1 minúta.
Nezaspal na vavrínoch ani v roku 2017, kedy predviedol „Live stream“ a „geo stickeri“, čím sa rýchlo vyšplhal na 700 miliónov užívateľov. Nasledovali skvelé „face filtre“, ktoré Instagram šikovno odkukal od Snapchatu.
Firmy môžu svoje produkty teraz tagovať, čím uľahčia zákazníkovi nájsť svoj produkt a ihneď ho zakúpiť.
Minulý rok pribudli gifká, ktoré zožali neskutočný úspech. Dnes sa už ani jedna story bez gifka nezaobíde. 😉 Ako ďalšie pribudli hashtagy, video chat a IGTV. Vďaka instagramovej televízii, môžu užívatelia konečne shareovať videá dlhšie ako 1 minúta. Instagram konečne!
Bussiness profily sa tiež isto potešili, keď v júni pribudla na Instagrame možnosť „shopping“. Firmy môžu svoje produkty teraz tagovať, čím uľahčia zákazníkovi nájsť svoj produkt a ihneď ho zakúpiť.
Medzi posledné updaty patrí „Question sticker“, „You’re all cought up“ vo feede a „Music“ v stories (tá k nám však bohužiaľ ešte nedorazila 🙁 ).
Jednoducho s Insta stories sa nikdy nenudíte. Sú stále lepšie a lepšie! 🙂
Instagram vs. Snapchat
2. August 2016 sa stal pre Snapchat osudným. Instagram predstavil „Insta stories“ a v priebehu niekoľkých mesiacov sa stal najrýchlejšie rastúcim formátom v rámci existujúcich sociálnych médií. Snapchat to síce celé vymyslel, no Instagram dokázal využiť potenciál tohto formátu naplno. Spravil ho lepšie, prepracovanejšie a mesiac čo mesiac prichádza s lavínou noviniek.
Tento rok už majú Insta stories dvojnásobne viac denných používateľov ako Snapchat. Je to 400 miliónov instagramových denných používateľov vs. 191 miliónov snapchatových.
Sú Instastories lepšie ako Snapchat?
Snapchat narozdiel od instagramu ostáva populárny pre svoju ideu „Privacy first“, čo reklame veľmi nevyhovuje. Dá sa teda na ňom komunikovať iba s obmedzeným publikom. V krátkosti – ľudia cez Snapchat komunikujú najmä so svojimi kamarátmi a Instagram je o zdieľaní contentu so svetom.
Čo sa však reklamy týka, Insta stories sú ideálnym prostredím.
Možno práve preto ostáva pre niektorých Snapchat stále TOP. Nie všetci totiž túžia po verejnom zdieľaní a o popularite. Chcú sa jednoducho so svojimi zážitkami podeliť iba s najbližšími.
Na instagrame máme dve možnosti. Buď si účet prepneme na súkromný a nikto okrem našich priateľov neuvidí ani náš profil ani stories, alebo sa ukážeme celému svetu.
Čo sa však reklamy týka, Insta stories sú ideálnym prostredím. Je v ňom možnosť inzercie vo forme klasických príspevkov, ako aj v rozhraní stories. Vďaka prepojeniu s Facebookom sa v ňom dá konkrétne a efektívne cieliť na publikum, pričom Snapchat na Slovensku túto možnosť nemá a preto je málo atraktívny pre značky.
Na Insta stories je však potenciálny zásah podstatne väčší a ich pozeranosť vyššia.
Snapchat, je u nás stále pomerne neznámy a používa ho najmä mladšia generácia. Sú nimi teenageri do 15 rokov. Čiže do reklamy sa oplatí ísť iba vtedy, pokiaľ vieme, že toto je skupina vhodná pre našu značku. Na Insta stories je však potenciálny zásah podstatne väčší a ich pozeranosť vyššia.
Instagram posúva stories neustále dopredu a pridáva značkám, influencerom a postupne i bežným používateľom nové možnosti.
Promovaná Insta story môže mať až trojnásobný zásah v porovnaní s klasickým promovaným postom – za rovnaký budget.
Ľudí a hlavne firmy zaujímajú štatistiky (kto, ako, kedy, koľko, prečo). Instagram túto možnosť ponúkol a tak sa stal výbornou platformou na propagáciu značiek.
TIPY TRIKY – AKO NA TO EFEKTÍVNE?
Pýtate sa ako uspieť s Insta stories? Stories je výborné používať ako nahliadnutie do zákulisia vášho biznisu. Ľudí totiž zaujíma, čo a kto sa skrýva za vašim produktom. Dovoľte im teda nazrieť za oponu, aby nevideli len to dokonalé, ale doslova váš „dirty“ backstage. 😉
Ako príklad môžeme uviesť naše Pondelkové raňajky. Každý pondelok sa snažíme prostredníctvom stories odkomunikovať našu firemnú kultúru a náš kolektív. Ukážeme tváre ľudí z našej agentúry a prípadne ich predstavíme nejakým vtipným spôsobom. 🙂
Tiež sa snažíme fanúšika zapojiť využívaním najnovších insta vychytávok ako sú „anketa“ a „otázky“.
Ďalší skvelý tip je nájsť spôsob, akým odkomunikujete svoj „know how“. My sme si vymysleli „Múdry štvrtok“. Každý štvrtok zdieľame so sledovateľmi naše tipy triky a rady.
Redbull je v Insta stories majster. Využíva svoje stories k vytvoreniu „user generated contentu“ a robí rôzne „challenges“, ktorých sa môžu zúčastniť ľudia po celom svete. Redbull ich na oplátku s ním zdieľa. Inšpirujte sa! 🙂
Vo všeobecnosti platí:
• Neignorujte trendy
• Motivujte svojich zákazníkov
• Buďte aktuálny
• Ukážte zákulisie svojho biznisu (narodeniny zamestnancov, raňajky, fotenie kampane, firemnú kultúru)
• Pravidelne sa pripomínajte a objavujte nové spôsoby, ako zaujať
Ešte sa pýtate prečo by mali byť Insta stories súčasťou biznisu? 😉
• Denne používa Instagram 400 miliónov ľudí
• V priemere na ňom strávia 28 minút denne
• 50% firiem používa insta stories
• 20% stories smeruje k interakcii so zákazníkom
• 1/3 užívateľov pozerá stories každý deň
• Reklama na instagrame zasiahne 1 milión aktívnych užívateľov mesačne
Tak šup šup story na Instagram!
Článok bol vytvorený: 11.9.2018
Inšpirácie, ako využiť Instastories pre biznis