2 min. čítanie

Influenceri majú obrovský vplyv na spotrebiteľov. Potvrdzuje to najnovší prieskum

Na vlne influencerov sa niektorí vezú už nejaký ten rok. Značku propaguje niekto relevantný, dotyční si prídu na dobré peniaze, zákazníci majú o zábavu postarané a všetci sú spokojní. Až 81 % spotrebiteľov priznáva, že sa necháva ovplyvniť influencermi.

Influenceri majú obrovský vplyv na spotrebiteľov. Potvrdzuje to najnovší prieskum

Nechávame sa ovplyvniť ľuďmi, ktorým dôverujeme

Influencer marketing má silu presvedčiť spotrebiteľov k nákupu. Podľa prieskumu americkej spoločnosti Matter Communications 81 % spotrebiteľov priznalo, že príspevky influencerov na sociálnych sieťach v nich vzbudili záujem o produkt alebo službu. Ďalšia skupina, ktorá ovplyvňuje správanie zákazníkov je rodina a priatelia.

Influenceri sú zvyčajne najúspešnejší v kategóriách potravín a nápojov. Nasleduje kategória zdravia a krásy. Treťou najobľúbenejšou kategóriou sú technológie. Z hľadiska autenticity platformy je v očiach spotrebiteľov pre obsah influencerov najlepší YouTube (36 %).

Spotrebitelia hľadajú vzdelávací obsah u influencerov oveľa častejšie ako predtým. Medzi najobľúbenejšie patria recepty a návody (42 %), príbehy s ľahko stráviteľnými informáciami (35 %) a príspevky podporené fotografiami alebo obrázkami (32 %).

Viac ako dve tretiny (69 %) spotrebiteľov dôverujú influencerom, pokiaľ ide o informácie o značkách. V tejto súvislosti vyhľadávajú v komunikácii influencerov, ktorí sú im známi, najmä tých, s ktorými sa môžu stotožniť (61 %), odborníkov (43 %), zábavné (32 %) a ambiciózne (28 %) osobnosti. Známym osobnostiam dáva prednosť len 11 % používateľov.

Týždenný podcast UPdate

V ľuďoch rastú obavy z možnej manipulácie

Aj napriek tomu však narastá skepsa spotrebiteľov voči influencerom. Až 63 % spotrebiteľov uviedlo, že v minulom roku zaznamenali nárast sponzorovaného obsahu od influencerov na sociálnych sieťach, čo je o 10 % viac ako pred tromi rokmi. To môže do značnej miery ohroziť dôveryhodnosť ich príspevkov a odporúčaní.

Používatelia sociálnych sietí sú tiež čoraz opatrnejší voči možnej manipulácii alebo zavádzaniu. Ak pochybujú o účinkoch propagovaného výrobku alebo služby a štýle prezentácie, neváhajú sa s influencerom konfrontovať. Napríklad influencerka TikTok Mikayla Nogueira sa dostala pod paľbu kritiky, keď bola obvinená z používania umelých rias na zvýraznenie účinku maskary L’Oréal, čo opakovane poprela.

Zároveň v poslednom čase rastie popularita de-fluencingu, t. j. odrádzania od kúpy určitého výrobku alebo služby. Preto je dôležité, aby sa značky ešte viac ako doteraz zameriavali na pozitívnu komunikáciu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+