2 min. čítanie

Inflácia na Slovensku klesla pod 14 percent

Inflácia v apríli 2023 medziročne klesla na 13,8 percenta, čo je úroveň naposledy zaznamenaná v júli minulého roka. Spotrebiteľské ceny tovarov a služieb v apríli 2023 medzimesačne vzrástli o 0,6 percenta, informoval Štatistický úrad SR.

Inflácia na Slovensku klesla pod 14 percent

Ceny rástli vo všetkých kategóriách

Ceny medzimesačne vzrástli vo všetkých 12 kategóriách (výdavkových skupín domácností), ktoré predstavujú kategórie výdavkov domácností. Najväčší vplyv na infláciu mal medzimesačný rast cien pohonných látok o 1,4 percenta, ktoré sa prejavili zvýšením cien v kategórii doprava o 1,8 percenta. Z dopravných služieb vzrástla tiež cestná osobná doprava o 2,1 percenta. V porovnaní s marcom významne vzrástli tiež ceny tovarov a služieb na bežnú údržbu domácnosti a tovary krátkodobej spotreby, obe zhodne o 3,2 percenta.

Medziročne boli vyššie ceny v 11 z 12 sledovaných výdavkových skupinách domácností, päť kategórií dosiahlo medziročný rast vyšší ako 12 percent. Kategória doprava klesla o 0,2 percenta.

zdroj: Štatistický úrad SR

Index spotrebiteľských cien sa v apríli 2023 medziročne zvýšil za domácnosti zamestnancov o 13,7 percenta, za nízkopríjmové domácnosti o 14,7 percenta a za domácnosti dôchodcov o 14,6 percenta.

V súhrne za štyri mesiace roku 2023 sa spotrebiteľské ceny medziročne zvýšili o 14,8 percenta (za domácnosti zamestnancov o 14,7 percenta, za nízkopríjmové domácnosti, za domácnosti dôchodcov zhodne o 15,7 percenta).

Pri aprílovej úhrnnej miere medziročnej inflácie 13,8 percenta dosiahla jadrová inflácia hodnotu 14,7 percenta a čistá inflácia hodnotu 11,2 percenta. Ako dodal Štatistický úrad SR, medzimesačne dosiahla jadrová inflácia hodnotu 0,6 perceta a čistá inflácia hodnotu 0,7 percenta.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+