2 min. čítanie

Inditex zvýšil zisk o viac ako polovicu. V prvom štvrťroku zarobil miliardu eur

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní módne obchody Zara, zvýšila v prvom finančnom štvrťroku svoj čistý zisk o päťdesiatštyri percent na 1,16 miliardy eur, uviedla spoločnosť v stredajšej tlačovej správe.

Inditex zvýšil zisk o viac ako polovicu. V prvom štvrťroku zarobil miliardu eur

Inditex nadviazal na úspešný rok 2022

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní módne obchody Zara, zvýšila v prvom finančnom štvrťroku svoj čistý zisk o päťdesiatštyri percent na 1,16 miliardy eur, uviedla spoločnosť v stredajšej tlačovej správe. Rast tržieb si udržal dynamiku po priaznivom finančnom roku 2022, keď Inditex napriek inflácii prekonal ostatných maloobchodníkov. Výsledok za štvrťrok, ktorý sa skončil v apríli, prekonal odhady analytikov.

Odborníci oslovení spoločnosťou Refinitiv odhadli čistý zisk za uplynulý štvrťrok na 980 miliónov EUR. Tržby spoločnosti v kamenných a internetových obchodoch sa v prvom štvrťroku zvýšili o 13 % na 7,6 mld. eur, čo je pomalší rast ako v prvých šiestich týždňoch tohto fiškálneho roka.

Trhová kapitalizácia spoločnosti Inditex minulý týždeň prvýkrát prekročila 100 miliárd eur. Spoločnosť čelí výzvam, ako udržať konkurencieschopné ceny napriek nákladovým tlakom, vrátane 20-percentného zvýšenia priemerných miezd zamestnancov obchodov v Španielsku.

Súčasťou stratégie spoločnosti Inditex je udržiavať vyššie ceny mimo eurozóny. V krajinách, ako sú Spojené štáty, Mexiko a Saudská Arábia, sú niektoré odevy až o deväťdesiatjeden percent drahšie ako na domácom trhu.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe