2 min. čítanie

Inditex zvýšil zisk o viac ako polovicu. V prvom štvrťroku zarobil miliardu eur

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní módne obchody Zara, zvýšila v prvom finančnom štvrťroku svoj čistý zisk o päťdesiatštyri percent na 1,16 miliardy eur, uviedla spoločnosť v stredajšej tlačovej správe.

Inditex zvýšil zisk o viac ako polovicu. V prvom štvrťroku zarobil miliardu eur

Inditex nadviazal na úspešný rok 2022

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní módne obchody Zara, zvýšila v prvom finančnom štvrťroku svoj čistý zisk o päťdesiatštyri percent na 1,16 miliardy eur, uviedla spoločnosť v stredajšej tlačovej správe. Rast tržieb si udržal dynamiku po priaznivom finančnom roku 2022, keď Inditex napriek inflácii prekonal ostatných maloobchodníkov. Výsledok za štvrťrok, ktorý sa skončil v apríli, prekonal odhady analytikov.

Odborníci oslovení spoločnosťou Refinitiv odhadli čistý zisk za uplynulý štvrťrok na 980 miliónov EUR. Tržby spoločnosti v kamenných a internetových obchodoch sa v prvom štvrťroku zvýšili o 13 % na 7,6 mld. eur, čo je pomalší rast ako v prvých šiestich týždňoch tohto fiškálneho roka.

Trhová kapitalizácia spoločnosti Inditex minulý týždeň prvýkrát prekročila 100 miliárd eur. Spoločnosť čelí výzvam, ako udržať konkurencieschopné ceny napriek nákladovým tlakom, vrátane 20-percentného zvýšenia priemerných miezd zamestnancov obchodov v Španielsku.

Súčasťou stratégie spoločnosti Inditex je udržiavať vyššie ceny mimo eurozóny. V krajinách, ako sú Spojené štáty, Mexiko a Saudská Arábia, sú niektoré odevy až o deväťdesiatjeden percent drahšie ako na domácom trhu.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+