3 min. čítanie

IKEA otvára mestské obchodné centrum v Londýne. Ďalšie pribudnú v San Franciscu a Toronte

Švédsky obchodný reťazec pozná snáď každý. Rozľahlé obchodné domy v modro žltých farbách, dlhé uličky lemujúce jednotlivé oddelenia a opojnú vôňu mäsových guličiek. IKEA však prichádza s novou urban víziou a otvára nákupné centrum v západnom Londýne. 

IKEA otvára mestské obchodné centrum v Londýne. Ďalšie pribudnú v San Franciscu a Toronte

Koncept Livat – čo vo švédčine znamená “živé zhromaždenie” mal svoju európsku premiéru v štvrti Hammersmithe a čoskoro ho budú nasledovať predajne v centre mesta v San Franciscu a kanadskom Toronte.

Jeho otvorenie prichádza dva roky po tom, čo spoločnosť Ingka Centres potvrdila investíciu vo výške 230 miliónov dolárov do kúpy a rekonštrukcie existujúceho obchodného centra Kings Mall. Zmodernizovala ho aj vďaka modernému dizajnu inšpirovanému škandinávskym štýlom. Ingka Centres je realitnou divíziou skupiny Ingka Group, do ktorej patria IKEA Retail a Ingka Investments.

zdroj: Livat

Obchodné centrá ako miesto pre komunity

Pri predstavovaní nového konceptu IKEA odhalila svoj pohľad na budúcnosť nových nákupných centier. Majú to byť komunitné centrá, ktoré reflektujú súčasný moderný život. 

“Dôležité je vytvárať miesta, ktoré sú súčasťou komunity a kde je každý vítaný,” povedala výkonná riaditeľka spoločnosti Ingka Centres Cindy Andersenová. V San Franciscu budú súčasťou centra napríklad aj co-workingové priestory pre podnikateľov. “Potrebujeme zmeniť naše premýšľanie typu buď alebo. Fyzický alebo online priestor a vytvoriť miesto pre všetky komunity.

V obchodnom centre nájdu ľudia aj eventovú pop-up platformu Sook.

Nový model navrhovali s ohľadom na potreby ľudí. Stane sa tak prvým bezhotovostným obchodom IKEA v Spojenom kráľovstve, kde budú len samoobslužné pokladne. Okrem obchodného domu IKEA sa v Livat centre nachádzajú aj tradiční nájomcovia vrátane Lidlu, Sainsbury’s, H&M a Primarku. V Livat nájdu zákazníci aj pop-up platformu Sook, nový koncept potravín, či interaktívnu “Knižnicu vecí”, ktorá sa otvorí v apríli. Tento komunitou poháňaný podnik umožní návštevníkom požičiavať si užitočné predmety do domácnosti. 

Ingka Centres plánuje hľadať ďalšie lokality v Európe a Severnej Amerike, pričom bude kombinovať menšie formáty IKEA s komunitným maloobchodom a službami v kombinácii závislej od lokality. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok