2 min. čítanie

Iba 41 % britských zákazníkov si myslí, že umelá inteligencia má pozitívny vplyv na maloobchod

Menej ako polovica (41 %) nakupujúcich v Spojenom kráľovstve si myslí, že umelá inteligencia (AI) má pozitívny vplyv na ich skúsenosti v maloobchode. Viac ako dve tretiny (70 %) však uprednostňujú značky s personalizovanými odporúčaniami, čo je spôsob, akým sa AI často využíva v online maloobchode.

Iba 41 % britských zákazníkov si myslí, že umelá inteligencia má pozitívny vplyv na maloobchod
Zdroj: Depositphotos

Menej ako polovica (41 %) nakupujúcich v Spojenom kráľovstve si myslí, že umelá inteligencia (AI) má pozitívny vplyv na ich skúsenosti v maloobchode. Viac ako dve tretiny (70 %) však uprednostňujú značky s personalizovanými odporúčaniami, čo je spôsob, akým sa AI často využíva v online maloobchode.

Tieto údaje pochádzajú z nového prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť SAP Emarsys. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 2 000 nakupujúcich v Spojenom kráľovstve. Výskum sa snažil získať prehľad o všeobecnom konsenze v otázke AI v maloobchode.

Týždenný podcast UPdate

AI v elektronickom obchode

Používanie umelej inteligencie sa v rámci elektronického obchodu stáva čoraz rozšírenejším. Pred niekoľkými mesiacmi spoločnosť Zalando predstavila beta verziu módneho asistenta poháňaného technológiou ChatGPT. Okrem toho sa AI často využíva napríklad na vytváranie personalizovaných ponúk v newsletteroch internetových obchodov.

Podľa prieskumu sa 25 % spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve obáva, že umelá inteligencia negatívne ovplyvní ich nákupné skúsenosti. Okrem toho 91 percent respondentov uviedlo, že by radšej komunikovali s ľuďmi ako s AI. Len 31 percent však dokáže rozlíšiť človeka od chatbota s umelou inteligenciou.

Z prieskumu zároveň vyplýva, že spotrebitelia si neuvedomujú, že za ich zákazníckymi skúsenosťami stojí AI. Nakupujúci si užívajú personalizovaný obsah, vlastné odporúčania a rýchle objednávky, ale neuvedomujú si, že za týmito pokrokmi stojí AI.

Umelá inteligencia môže reálne zlepšiť používateľský zážitok

“Prínosy umelej inteligencie v maloobchode nemožno preceňovať: nielen pre značky, ale aj pre zákazníkov. Je zrejmé, že v súčasnosti nie sú zákazníci úplne presvedčení o hodnote AI – ale ak sa používa zodpovedne, AI môže skutočne zlepšiť používateľský zážitok vo všetkom, od prijímania správnych odporúčaní až po jednoduché nákupné procesy,” povedala Kelsey Jones, globálna vedúca produktového marketingu v spoločnosti SAP Emarsys.

Spotrebitelia majú často obavy zo zhromažďovania údajov pre AI. Najmenej 60 % z nich chce, aby maloobchodníci vytvorili lepšiu rovnováhu medzi zberom údajov a zlepšovaním nákupných skúseností.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+