Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Iba 41 % britských zákazníkov si myslí, že umelá inteligencia má pozitívny vplyv na maloobchod

Menej ako polovica (41 %) nakupujúcich v Spojenom kráľovstve si myslí, že umelá inteligencia (AI) má pozitívny vplyv na ich skúsenosti v maloobchode. Viac ako dve tretiny (70 %) však uprednostňujú značky s personalizovanými odporúčaniami, čo je spôsob, akým sa AI často využíva v online maloobchode.

Iba 41 % britských zákazníkov si myslí, že umelá inteligencia má pozitívny vplyv na maloobchod
Zdroj: Depositphotos

Menej ako polovica (41 %) nakupujúcich v Spojenom kráľovstve si myslí, že umelá inteligencia (AI) má pozitívny vplyv na ich skúsenosti v maloobchode. Viac ako dve tretiny (70 %) však uprednostňujú značky s personalizovanými odporúčaniami, čo je spôsob, akým sa AI často využíva v online maloobchode.

Tieto údaje pochádzajú z nového prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť SAP Emarsys. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 2 000 nakupujúcich v Spojenom kráľovstve. Výskum sa snažil získať prehľad o všeobecnom konsenze v otázke AI v maloobchode.

Týždenný podcast UPdate

AI v elektronickom obchode

Používanie umelej inteligencie sa v rámci elektronického obchodu stáva čoraz rozšírenejším. Pred niekoľkými mesiacmi spoločnosť Zalando predstavila beta verziu módneho asistenta poháňaného technológiou ChatGPT. Okrem toho sa AI často využíva napríklad na vytváranie personalizovaných ponúk v newsletteroch internetových obchodov.

Podľa prieskumu sa 25 % spotrebiteľov v Spojenom kráľovstve obáva, že umelá inteligencia negatívne ovplyvní ich nákupné skúsenosti. Okrem toho 91 percent respondentov uviedlo, že by radšej komunikovali s ľuďmi ako s AI. Len 31 percent však dokáže rozlíšiť človeka od chatbota s umelou inteligenciou.

Z prieskumu zároveň vyplýva, že spotrebitelia si neuvedomujú, že za ich zákazníckymi skúsenosťami stojí AI. Nakupujúci si užívajú personalizovaný obsah, vlastné odporúčania a rýchle objednávky, ale neuvedomujú si, že za týmito pokrokmi stojí AI.

Umelá inteligencia môže reálne zlepšiť používateľský zážitok

“Prínosy umelej inteligencie v maloobchode nemožno preceňovať: nielen pre značky, ale aj pre zákazníkov. Je zrejmé, že v súčasnosti nie sú zákazníci úplne presvedčení o hodnote AI – ale ak sa používa zodpovedne, AI môže skutočne zlepšiť používateľský zážitok vo všetkom, od prijímania správnych odporúčaní až po jednoduché nákupné procesy,” povedala Kelsey Jones, globálna vedúca produktového marketingu v spoločnosti SAP Emarsys.

Spotrebitelia majú často obavy zo zhromažďovania údajov pre AI. Najmenej 60 % z nich chce, aby maloobchodníci vytvorili lepšiu rovnováhu medzi zberom údajov a zlepšovaním nákupných skúseností.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+