Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Hranica 1 bilión USD prekonaná! Ecommerce v USA sa za tri roky takmer zdvojnásobil

Výdavky na elektronický obchod v USA za posledných dvanásť mesiacov presiahli 1 bilión USD. Je to míľnik, ktorý sa podľa predpovedí pred pandémiou mal objaviť až v roku 2024.

Hranica 1 bilión USD prekonaná! Ecommerce v USA sa za tri roky takmer zdvojnásobil

Spomalenie rastu

Podľa údajov ministerstva obchodu, uvádza Marketplace Pulse, dosiahli tržby z elektronického obchodu za posledných dvanásť mesiacov 1,02 bilióna (1000 miliárd) USD. Za posledné tri roky sa hodnota tovaru predaného online v USA približne zdvojnásobila. 

zdroj: Kosarertek

Prvýkrát od roku 2009 sa rast elektronického obchodu s najväčšou pravdepodobnosťou zníži na jednociferné číslo. Za posledných dvanásť mesiacov vzrástol oproti predchádzajúcemu obdobiu len o 9 % a štvrtý štvrťrok bude podľa analytikov rásť ešte pomalšie. Pravda, v porovnaní s historickým rastom v rokoch 2020 a 2021.

Návrat do kamenných predajní

V porovnaní s elektronickým obchodom rástol maloobchodný predaj ešte rýchlejšie. Objem elektronického obchodu v poslednom štvrťroku predstavoval 14,1 % z celkového maloobchodného predaja, čo je vlastne úroveň pred pandémiou. 

Ak však započítame len tie odvetvia, v ktorých sa môže realizovať elektronický obchod (údaje amerického ministerstva obchodu zahŕňajú aj údaje od podnikov, ktoré tradične nepôsobia v oblasti elektronického obchodu), podiel internetového obchodu sa v súčasnosti blíži k 21 %. 

zdroj: Kosarertek

Porovnanie celkového nárastu s predchádzajúcimi predbežnými odhadmi komplikuje aj skutočnosť, že sa nezohľadnil kolaps logistických reťazcov v minulom roku ani prudký nárast cien energií po vypuknutí rusko-ukrajinského ozbrojeného konfliktu. 

Ministerstvo obchodu predpovedá pre posledný štvrťrok rast na úrovni 10,8 %, ale tieto údaje budú finalizované až v správe z konca fiškálneho roka. Po spomalení a normalizácii od konca roka 2021 nemožno vylúčiť, že by sa elektronický obchod v USA mohol v nadchádzajúcom roku vrátiť k intenzívnejšiemu rastu. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+