2 min. čítanie

Hranica 1 bilión USD prekonaná! Ecommerce v USA sa za tri roky takmer zdvojnásobil

Výdavky na elektronický obchod v USA za posledných dvanásť mesiacov presiahli 1 bilión USD. Je to míľnik, ktorý sa podľa predpovedí pred pandémiou mal objaviť až v roku 2024.

Hranica 1 bilión USD prekonaná! Ecommerce v USA sa za tri roky takmer zdvojnásobil

Spomalenie rastu

Podľa údajov ministerstva obchodu, uvádza Marketplace Pulse, dosiahli tržby z elektronického obchodu za posledných dvanásť mesiacov 1,02 bilióna (1000 miliárd) USD. Za posledné tri roky sa hodnota tovaru predaného online v USA približne zdvojnásobila. 

zdroj: Kosarertek

Prvýkrát od roku 2009 sa rast elektronického obchodu s najväčšou pravdepodobnosťou zníži na jednociferné číslo. Za posledných dvanásť mesiacov vzrástol oproti predchádzajúcemu obdobiu len o 9 % a štvrtý štvrťrok bude podľa analytikov rásť ešte pomalšie. Pravda, v porovnaní s historickým rastom v rokoch 2020 a 2021.

Návrat do kamenných predajní

V porovnaní s elektronickým obchodom rástol maloobchodný predaj ešte rýchlejšie. Objem elektronického obchodu v poslednom štvrťroku predstavoval 14,1 % z celkového maloobchodného predaja, čo je vlastne úroveň pred pandémiou. 

Ak však započítame len tie odvetvia, v ktorých sa môže realizovať elektronický obchod (údaje amerického ministerstva obchodu zahŕňajú aj údaje od podnikov, ktoré tradične nepôsobia v oblasti elektronického obchodu), podiel internetového obchodu sa v súčasnosti blíži k 21 %. 

zdroj: Kosarertek

Porovnanie celkového nárastu s predchádzajúcimi predbežnými odhadmi komplikuje aj skutočnosť, že sa nezohľadnil kolaps logistických reťazcov v minulom roku ani prudký nárast cien energií po vypuknutí rusko-ukrajinského ozbrojeného konfliktu. 

Ministerstvo obchodu predpovedá pre posledný štvrťrok rast na úrovni 10,8 %, ale tieto údaje budú finalizované až v správe z konca fiškálneho roka. Po spomalení a normalizácii od konca roka 2021 nemožno vylúčiť, že by sa elektronický obchod v USA mohol v nadchádzajúcom roku vrátiť k intenzívnejšiemu rastu. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+