Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Hospodárenie zákazníkov: V EÚ rastú úspory, v USA výdavky

Ako poznamenal denník Financial Times, hospodárske trendy v Spojených štátoch a Európe sa od epidémie rozchádzajú. Zatiaľ čo oba regióny zaznamenali počas výluk vyššie úspory, Američania teraz zvýšili svoje výdavky, čo prispelo k hospodárskemu rastu. Hospodárenie zákazníkov v USA sa výrazne zmenilo, pričom spotrebitelia míňajú viac peňazí na podporu ekonomiky. Naopak, Európania si udržali vyššiu mieru úspor, čiastočne v dôsledku obáv vyplývajúcich z ruskej invázie na Ukrajinu.

Hospodárenie zákazníkov: V EÚ rastú úspory, v USA výdavky
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické trendy: Miera úspor sa za Atlantikom líši

Miera úspor domácností v Európe dosiahla v druhom štvrťroku trojročné maximum 15,7 %, čo je výrazne nad normou 12,3 % spred pandémie. Najnovšie údaje Eurostatu tento trend ostro kontrastujú so Spojenými štátmi, kde miera osobných úspor v druhom štvrťroku dosiahla 5,2 %, čo je menej ako priemer v rokoch 2010 až 2019 na úrovni 6,1 %.

Ako sa vyjadril hlavný ekonóm Moody’s Analytics: „Nižšia miera úspor v USA pomohla podporiť spotrebiteľské výdavky, ktoré boli hlavným motorom rastu v USA a kľúčovým dôvodom, prečo ekonomika USA rástla rýchlejšie ako európska ekonomika.“

Napriek tomu má americký maloobchod v čase začínajúcej sa nákupnej sezóny problémy. Spotrebiteľské výdavky v USA sa v auguste spomalili a vzrástli len o 0,2 % oproti 0,5 % v júli. Údaje Úradu pre ekonomické analýzy poukazujú na skorý návrat do školy a výdavky spojené s cestovaním, ako aj na pretrvávajúce tlaky na rast zamestnanosti, ktoré možno zohrali úlohu pri týchto nižších výdavkoch.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spotrebiteľská dôvera v USA sa na pozadí pretrvávajúcich problémov zvyšuje

Napriek týmto ťažkostiam sa spotrebiteľská dôvera v americkú ekonomiku ukazuje ako sľubná. Index spotrebiteľskej nálady Michiganskej univerzity stúpol zo 67,9 v predchádzajúcom mesiaci na 70,1.

„Hoci nálada zostáva čiastočne pod svojím historickým priemerom v dôsledku frustrácie z vysokých cien, spotrebitelia si plne uvedomujú, že inflácia sa naďalej spomaľuje,“ poznamenala Joanne Hsu z Michiganskej univerzity.

Hsu zároveň dodala, že na nákupné správanie bude mať vplyv aj výsledok volieb, ktorý určí túžby mnohých ľudí.

Rôzne nákupné trendy v USA a Európe upozorňujú na zložitú súhru geopolitických udalostí a ekonomických prvkov, ktoré ovplyvňujú správanie spotrebiteľov na oboch stranách Atlantiku.

Hoci e-commerce stále rieši otázky týkajúce sa výšky výdavkov pred blížiacou sa vianočnou sezónou, tento opatrný optimizmus by mohol byť pre obchody prospešný.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+