2 min. čítanie

Hospodárenie zákazníkov: V EÚ rastú úspory, v USA výdavky

Ako poznamenal denník Financial Times, hospodárske trendy v Spojených štátoch a Európe sa od epidémie rozchádzajú. Zatiaľ čo oba regióny zaznamenali počas výluk vyššie úspory, Američania teraz zvýšili svoje výdavky, čo prispelo k hospodárskemu rastu. Hospodárenie zákazníkov v USA sa výrazne zmenilo, pričom spotrebitelia míňajú viac peňazí na podporu ekonomiky. Naopak, Európania si udržali vyššiu mieru úspor, čiastočne v dôsledku obáv vyplývajúcich z ruskej invázie na Ukrajinu.

Hospodárenie zákazníkov: V EÚ rastú úspory, v USA výdavky
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické trendy: Miera úspor sa za Atlantikom líši

Miera úspor domácností v Európe dosiahla v druhom štvrťroku trojročné maximum 15,7 %, čo je výrazne nad normou 12,3 % spred pandémie. Najnovšie údaje Eurostatu tento trend ostro kontrastujú so Spojenými štátmi, kde miera osobných úspor v druhom štvrťroku dosiahla 5,2 %, čo je menej ako priemer v rokoch 2010 až 2019 na úrovni 6,1 %.

Ako sa vyjadril hlavný ekonóm Moody’s Analytics: „Nižšia miera úspor v USA pomohla podporiť spotrebiteľské výdavky, ktoré boli hlavným motorom rastu v USA a kľúčovým dôvodom, prečo ekonomika USA rástla rýchlejšie ako európska ekonomika.“

Napriek tomu má americký maloobchod v čase začínajúcej sa nákupnej sezóny problémy. Spotrebiteľské výdavky v USA sa v auguste spomalili a vzrástli len o 0,2 % oproti 0,5 % v júli. Údaje Úradu pre ekonomické analýzy poukazujú na skorý návrat do školy a výdavky spojené s cestovaním, ako aj na pretrvávajúce tlaky na rast zamestnanosti, ktoré možno zohrali úlohu pri týchto nižších výdavkoch.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spotrebiteľská dôvera v USA sa na pozadí pretrvávajúcich problémov zvyšuje

Napriek týmto ťažkostiam sa spotrebiteľská dôvera v americkú ekonomiku ukazuje ako sľubná. Index spotrebiteľskej nálady Michiganskej univerzity stúpol zo 67,9 v predchádzajúcom mesiaci na 70,1.

„Hoci nálada zostáva čiastočne pod svojím historickým priemerom v dôsledku frustrácie z vysokých cien, spotrebitelia si plne uvedomujú, že inflácia sa naďalej spomaľuje,“ poznamenala Joanne Hsu z Michiganskej univerzity.

Hsu zároveň dodala, že na nákupné správanie bude mať vplyv aj výsledok volieb, ktorý určí túžby mnohých ľudí.

Rôzne nákupné trendy v USA a Európe upozorňujú na zložitú súhru geopolitických udalostí a ekonomických prvkov, ktoré ovplyvňujú správanie spotrebiteľov na oboch stranách Atlantiku.

Hoci e-commerce stále rieši otázky týkajúce sa výšky výdavkov pred blížiacou sa vianočnou sezónou, tento opatrný optimizmus by mohol byť pre obchody prospešný.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe