Bol.com získa väčšinový podiel už v prvej polovici roka
Materská spoločnosť Bol.com Ahold Delhaize tesne pred Vianocami oznámila akvizíciu spoločnosti. Cieľom je udržateľnejšie doručovanie pre elektronický obchod s ohľadom na klimatickú situáciu, ako aj zrýchlenie rastu spoločnosti Cycloon. Holandská doručovateľská spoločnosť je známa svojou sieťou stoviek kuriérov na bicykloch, ktorí doručujú zásielky vo viac ako 60 mestách v Holandsku.
Cena, ktorú spoločnosť Cycloon od Ahold Delhaize zinkasovala nebola zverejnená. Očakáva sa však, že spoločnosť Bol.com získa väčšinový podiel v prvej polovici roka 2022. Súčasné vedenie a akcionári spoločnosti Cycloon podľa tlačovej správy zostanú v spoločnosti. Platforma elektronického obchodu má v úmysle prevziať zvyšné akcie do štyroch rokov.
Bol.com bude prvýkrát doručovať vlastné zásielky.
Kuriérska služba bude doručovať zásielky nielen od samotnej spoločnosti Bol.com, ale aj od jej partnerov, ktorí využívajú služby objednávok spoločnosti Bol.com. V súčasnosti sa táto činnosť zadáva externým prepravcom, ako je PostNL. Druhý najväčší internetový obchod v Holandsku Coolblue, zároveň ich najväčší konkurent, už svojich doručovateľov na bicykloch má. Aj táto skutočnosť viedla holandského giganta Bol.com k tomuto logickému kroku.
Spoločnosť zdôrazňuje klimatickú a sociálnu zodpovednosť
Riaditeľ logistiky Vincent Weijers zo spoločnosti Bol.com: “Prechod na udržateľnú a sociálne zodpovednú tzv. poslednú míľu je pre budúcnosť e-commerce kľúčový a my budeme naďalej spolupracovať so všetkými našimi partnermi v oblasti doručovania, aby sme to dosiahli.”
Koniec koncov, táto spoločnosť chce byť v rámci e-commerce do roku 2025 klimaticky neutrálna.
Spoločnosť Cycloon zamestnáva približne 800 kuriérov na bicykli, z ktorých takmer 600 je znevýhodnených na trhu práce. Doručovateľská spoločnosť tvrdí, že chce aj po prevzatí pokračovať v plnení svojho sociálneho poslania.
Výkonná riaditeľka Marieke Snoek zo spoločnosti Cycloon: “Partnerstvo so spoločnosťou Bol.com nám dáva príležitosť ovplyvniť situáciu v oveľa väčšom meradle. Budeme naďalej investovať do našich ľudí, siete a partnerov, čo nám umožní zlepšiť a ďalej rozšíriť služby, ktoré poskytujeme našim súčasným aj novým zákazníkom.”