2 min. čítanie

Holandsko má viac e-shopov ako kamenných obchodov

Od 1. januára Holandsko registruje viac internetových obchodov ako kamenných predajní. Počet online obchodov bol 84,1 tisíc, zatiaľ čo počet fyzických obchodov bol 82,1 tisíc. Za rok sa počet internetových obchodov zvýšil o 4,1 %.

Holandsko má viac e-shopov ako kamenných obchodov

Holandsko má viac internetových obchodov ako kamenných predajní. Počet online obchodov bol k 1. januáru 84,1 tisíc, zatiaľ čo počet fyzických obchodov bol 82,1 tisíc. Za rok sa počet internetových obchodov zvýšil o 4,1 %.

Vyplýva to z predbežných údajov Štatistického úradu Holandska. Počet kamenných predajní v krajine sa za rok znížil o 1 600. Podľa správy ide o najstrmší pokles od vypuknutia pandémie koróny.

V roku 2021 sa počet internetových obchodov v Holandsku zvýšil o 17 %. Nárast o 4,1 percenta zaznamenaný v tomto roku je teda oveľa slabší.

Za rok sa počet internetových obchodov zvýšil o 4,1 %.

Týždenný podcast UPdate

Väčšina obchodov predáva oblečenie

Najčastejšími kamennými prevádzkami sú obchody s oblečením (13,3 tisíc). Na druhom a treťom mieste sú predajne s ostatným tovarom pre domácnosť a supermarkety s počtom 6,5 tisíc a 6,4 tisíc. Oblečenie a móda sú zároveň jednotkou aj medzi e-shopmi (19,3 tisíc) a tovar pre dom a záhradu (15,3 tisíc).

Počet kamenných obchodov s hračkami sa zvýšil o 5,2 %, s potravinami o 4,1 %. V súčasnosti je v krajine toľko obchodov s hračkami, koľko ich bolo pred pandémiou korony. Najvyšší pokles zaznamenali resp. zanikli kamenné predajne s obuvou a koženým tovarom (pokles o 7,9 percenta).

Internetové obchody s bežným tovarom rastú ročnou mierou 32,3 %.

Počet internetových obchodov s potravinami a drogériou sa v Holandsku zvyšuje priemerným ročným tempom 25,6 %. Počet internetových obchodov s tovarom pre domácnosť a záhradu sa zvyšuje o 26,7 %. A najviac rastú internetové obchody s bežným tovarom, a to v priemere o 32,3 percenta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+