2 min. čítanie

Holandskí mileniáli určujú trendy v m-commerce

M-commerce sa čoraz viac stáva populárnym subodvetvím elektronického obchodu. Viac ako tretina holandských spotrebiteľov uprednostňuje pri nakupovaní mobilný telefón. Spotrebitelia používajú svoj smartfón nielen počas online nakupovania – vyhľadávanie a porovnávanie cez mobil používajú aj pri nákupoch v kamenných obchodoch.

Holandskí mileniáli určujú trendy v m-commerce

Nakupovanie cez smartfón obľubujú mladšie generácie

Z nedávno zverejnenej správy spoločnosti Klarna vyplýva, že m-commerce sa stáva čoraz populárnejším spôsobom nakupovania. Viac ako 13 000 spotrebiteľov v 13 krajinách zodpovedalo na otázky ohľadom ich zvykov pri nakupovaní. V Holandsku sa preferencia smartfónu ako nákupného zariadenia medzi 2. a 4. štvrťrokom 2021 výrazne zvýšila z 28 % na 34 %.

Preferencia nakupovania cez smartfóny sa medzi 2. a 4. štvrťrokom zvýšila z 28 % na 34 %.

Na druhej strane, preferencia desktopov v tom istom období kresla zo 60 % na 52 %. Pri porovnaní jednotlivých vekových skupín sa zdá, že najaktívnejšími mobilnými nakupujúcimi sú mileniáli. Najmenej 48 % z nich uprednostňuje nakupovanie cez smartfóny, za nimi nasleduje 43 % nakupujúcich z generácie Z.

Fenomén webrooming

zdroj: mentatdgt na Pexels

Ďalším pozoruhodným zistením v správe je fenomén webroomingu, teda online prieskumu. Online nakupujúci často porovnávajú ceny produktov v konkurenčných internetových obchodoch, ale podľa správy to robia aj nakupujúci v kamenných obchodoch.

“Revolúcia smartfónov dramaticky zmenila spôsob, akým spotrebitelia nakupujú online, ale aj v kamenných obchodoch. Recenzie produktov a informácie o cenách sa overujú priamo na mieste, aby sa spotrebitelia uistili, že kupujú správny výrobok,” povedal Wilco Klaassen, výkonný riaditeľ spoločnosti    Klarna pre Belgicko, Francúzsko a Holandsko.

Nákupné aplikácie s vysokým týždenným využitím

Podľa správy majú holandskí spotrebitelia vo svojom mobilnom telefóne v priemere 53 aplikácií a používajú najviac nákupných aplikácií spomedzi zúčastnených krajín. Takmer 25 % holandských spotrebiteľov používa týždenne 6 až 10 nákupných aplikácií. 

Šéf najväčšieho českého a slovenského porovnávača cien Heureka Tomáš Braverman uvádza, že na Slovensku je m-commerce silnejší ako v Čechách. 37 % návštev slovenskej Heureky pochádza z mobilov. Sú charakteristické pre prvé fázy nákupného procesu, keď si spotrebitelia na mobiloch vyberajú, inšpirujú sa, ale nákupy dokončujú až doma, na desktopoch. Na mobiloch dokončí nákup len necelá polovica spotrebiteľov v porovnaní s klasickými desktopmi. Ale aj tak ide o veľké čísla. Z mobilov sa najčastejšie nakupujú lacnejšie tovary opakovanej spotreby ako sú plienky, drogéria. Aj preto je hodnota nákupov z mobilu asi polovičná oproti hodnote nákupov z desktopu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+