Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

H&M žaluje Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva

Čínsky konkurent má kopírovať oblečenie druhého najväčšieho predajcu odevov na svete.

H&M žaluje Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva
Zdroj: Depositphotos

Švédsky odevný gigant H&M zažaloval na súde v Hongkongu čínskeho konkurenta Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva. Tvrdí, že rýchlo rastúci rival opakovane kopíruje jeho oblečenie.

S odvolaním sa na oznámenie švédskej spoločnosti o tom informuje agentúra AFP.

Týždenný podcast UPdate

Nápadné podobnosti

„Žaloba v Hongkongu bola podaná pre porušovanie práv duševného vlastníctva spoločnosťou Shein,“ uviedol hovorca švédskej skupiny. „Domnievame sa, že Shein opakovane kopíruje naše strihy,“ dodal.

Súdne konanie sa týka aj spoločnosti Zoetop Business, ktorá má sídlo v Hongkongu a je k firme Shein pridružená.

Podľa súdneho dokumentu Poukazuje H&M na „nápadné podobnosti medzi výrobkami, ktoré ukazujú, že museli byť okopírované“. Firma k podaniu pripojila fotografie desiatok kusov oblečenia, od plaviek až po svetre.

Tento typ súdnych sporov je v sektore rýchlej módy bežný. Väčšinou ide o spory menšieho rozsahu, v ktorých častejšie stojí nezávislý návrhár proti odevnému gigantu.

Stále výrazne zaostáva

Tržby spoločnosti Shein v roku 2021 stúpli o 60 percent na 16 miliárd dolárov.

Za druhým najväčším svetovým predajcom módy H&M tak podľa agentúry Bloomberg síce ešte výrazne zaostáva, no jeho raketový rast, podporený rýchlym uvádzaním nových výrobkov na trh a rozsiahlymi marketingovými akciami na sociálnych sieťach, priťahuje pozornosť spoločností a návrhárov na západných trhoch, vrátane Spojených štátov a Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+