2 min. čítanie

H&M žaluje Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva

Čínsky konkurent má kopírovať oblečenie druhého najväčšieho predajcu odevov na svete.

H&M žaluje Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva
Zdroj: Depositphotos

Švédsky odevný gigant H&M zažaloval na súde v Hongkongu čínskeho konkurenta Shein za porušovanie práv duševného vlastníctva. Tvrdí, že rýchlo rastúci rival opakovane kopíruje jeho oblečenie.

S odvolaním sa na oznámenie švédskej spoločnosti o tom informuje agentúra AFP.

Týždenný podcast UPdate

Nápadné podobnosti

„Žaloba v Hongkongu bola podaná pre porušovanie práv duševného vlastníctva spoločnosťou Shein,“ uviedol hovorca švédskej skupiny. „Domnievame sa, že Shein opakovane kopíruje naše strihy,“ dodal.

Súdne konanie sa týka aj spoločnosti Zoetop Business, ktorá má sídlo v Hongkongu a je k firme Shein pridružená.

Podľa súdneho dokumentu Poukazuje H&M na „nápadné podobnosti medzi výrobkami, ktoré ukazujú, že museli byť okopírované“. Firma k podaniu pripojila fotografie desiatok kusov oblečenia, od plaviek až po svetre.

Tento typ súdnych sporov je v sektore rýchlej módy bežný. Väčšinou ide o spory menšieho rozsahu, v ktorých častejšie stojí nezávislý návrhár proti odevnému gigantu.

Stále výrazne zaostáva

Tržby spoločnosti Shein v roku 2021 stúpli o 60 percent na 16 miliárd dolárov.

Za druhým najväčším svetovým predajcom módy H&M tak podľa agentúry Bloomberg síce ešte výrazne zaostáva, no jeho raketový rast, podporený rýchlym uvádzaním nových výrobkov na trh a rozsiahlymi marketingovými akciami na sociálnych sieťach, priťahuje pozornosť spoločností a návrhárov na západných trhoch, vrátane Spojených štátov a Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge